Останнім часом одним з основних видів злочинів, що скоюються за допомогою сучасних комунікацій, є телефонні шахрайства, здійснені з використанням мобільного зв\'язку. Найпоширеніша схема шахрайства - це обман, ґрунтований на довірі.
Далі.
Останнім часом одним з основних видів злочинів, що скоюються за допомогою сучасних комунікацій, є телефонні шахрайства, здійснені з використанням мобільного зв\'язку.
Найпоширеніша схема шахрайства - це обман, ґрунтований на довірі.
Спосіб вчинення подібних злочинів досить простий. Шахрай вибравши собі «жертву», дзвонить їм на мобільний або домашній телефон, найчастіше набраний випадково, представляються родичем, знайомим або товаришем по роботі і схвильованим голосом повідомляє, що затриманий співробітниками міліції за скоєння злочину (здійснення ДТП, зберігання зброї або наркотиків, нанесення тяжких тілесних ушкоджень тощо). Далі в розмову вступає нібито співробітник міліції, який упевненим тоном повідомляє, що є можливість вирішити дане питання \"по доброму\", тобто уникнути притягнення родича до кримінальної відповідальності. Для цього необхідно лише заплатити встановлену суму грошей, яку потрібно покласти на вказаний шахраями банківський рахунок або передати їх через зазначену людину.
У випадку якщо абонент погоджується з їх вимогами, то йому називають банківський рахунок на який необхідно перерахувати гроші або визначають особу через яку їх передати. Після того, як громадянин виконує всі умови «родичів», або «працівників міліції» телефонний дзвінок обривається.
Захистити від шахраїв, в першу чергу, здатні лише уважність і розсудливість самих громадян. Сьогодні, як правило, жертвами шахраїв стають усі без виключення - це і бізнесмени, і чиновники, і звичайні громадяни.
Тому, щоб не стати черговим героєм кримінально-шахрайського вестерну, слід пам\'ятати, що якщо вам на телефон приходить подібний дзвінок або повідомлення, слідуйте наступним рекомендаціям:
По перше поставте своєму «родичеві» навідні питання, відповіді на які знаєте тільки ви обоє, або попросите його описати себе;
По друге, запитайте того хто телефонує про щось особисте, наприклад, в яке місто він дзвонить, або як звуть того, хто \"потребує допомоги\", скільки йому років тощо. Швидше за все, аферисти працюють навмання і так швидко не зорієнтуються. Просто покладуть слухавку.
По третє, якщо вам дзвонять від імені співробітника міліції, запитайте його посаду і прізвище, а потім передзвоніть у вказане відділення і запитаєте, чи є такий співробітник. Так само можете подзвонити і в лікарню (якщо говорять, що потерпілий знаходиться в лікарні після ДТП). Це займе лічені хвилини, але збереже ваші гроші.
По четверте, якщо розмова закінчена, а ви сумніваєтеся в особі того, що дзвонив і достовірності викладених фактів, постарайтеся передзвонити на мобільний номер опонента. Якщо він відключений, обкресліть коло осіб, які можуть знати про його місцезнаходження (колеги по роботі, друзі, родичі), зв\'яжіться з ними для уточнення інформації.
Як правило телефонні шахраї давлять на психіку, коли при отриманні негативної інформації важко зорієнтуватися і логічно мислити. У таких випадках краще узяти паузу, зосередитися і прийняти зважене рішення, чим поспішити, \"зігравши на руку\" махінаторам.
Головне що не потрібно робити в даній ситуації, так це одразу ж брати усі свої заощадження, чи займати гроші у сусідів, і передавати їх шахраям. Зупиніться, подумайте, а тільки потім дійте. Замість того, щоб кидатися виконувати підозрілі прохання, якими б загрозливими або принадними вони не були, використайте усі можливі канали зв\'язку. Найімовірніше \"винуватець\" спокійно спить удома або знаходиться на роботі.
Захистіть себе від обману - будьте уважні! Ставте під сумнів отриману від невідомих людей інформацію.
Не дайте шахраям «заробити» на собі!