Для медіа має значення поведінка читачів/глядачів/слухачів. А культура споживання інформації у світі дуже змінилася за останні декілька років. «Мультимедійна культура в найближчому майбутньому (4-5 років) буде базуватися на застосуванні цифрових пристроїв та на поведінці споживача», – вважає Ерл Вілкінсон, генеральний директор International Newsmedia Marketing Association (INMA, США). Він вважає, що на нас чекає революція смартфонів.
86% людей у світі мають мобільні телефони, але лише 33% під’єднали їх до інтернету. «Та цей пробіл дуже швидко буде заповнений», – переконаний Ерл Вілкінсон. На його думку, все більше людей читатимуть газети з телефонів. Кількість проданих смартфонів до 2016 року, за прогнозами INMA, може сягнути більше 2,5 млрд екземплярів, тоді як у 2010 році вона становила ледь більше 500 млн. Натомість зменшуватиметься кількість персональних комп’ютерів. Це впливатиме на роботу медіа безпосередньо.«Продажі у цифрових платформах будуть збільшуватися. До 2020 року ми спостерігатимемо величезне зростання. І ви повинні готуватися до майбутнього, – радить Вілкінсон колегам із різних корпорацій світу, присутнім у залі. – З’являється все більше безпровідних пристроїв, вони, наприклад, смартфони, легкі у користуванні. Саме туди ви повинні направляти свої новини».Вікова характеристика споживачів контенту з різних платформ, надана Вілкінсоном, дуже цікава: середній вік користувачів смартфонів – 30 років, користувачів персональних комп’ютерів – 40 років, iPad – 52 роки (очевидно, в Україні ми б отримали дещо інші дані щодо користувачів iPad) і нарешті друкованих газет – 57 років.Схоже, особливо помітним буде вплив цифрових пристроїв, у першу чергу мобільних телефонів, на медіа в африканських країнах. До 2015-го «в нас буде більше людей із мобільними телефонами, аніж тих, у кого вдома є електроенергія», зауважив заступник виконавчого голови Mail&Guardian Тревор Нкубе. Він вважає, що мобільні технології змінять усю структуру медіагри на африканському континенті. «40% африканського населення – віком менше 15 років. Це велике молоде населення, яке не встигло закохатися в газети, але любить свої мобільні телефони», – додає Нкубе.Ерл Вілкінсон вважає, що вплив мультимедіа зростатиме в Індії, хоча нині там домінує друкована форма.Він переконаний, що ми матимемо зовсім іншу реальність, яку доведеться знову осмислювати, коли цифрові платформи коштуватимуть менше 200 доларів і тоді насправді зіткнуться з платформами друкованими. Поки цього не сталося, казати, що газети вмирають, ще зарано. Про те, що друковані ЗМІ зберігають свої позиції, йшлося і в доповіді заступника генерального директора та виконавчого директора з комунікацій та зв’язків WAN-IFRA Ларрі Кілмана, виклад якої можна почитати на «Телекритиці». Зрештою, медіаексперти також кажуть, що поки принт-медіа зберігатимуть вищу якість контенту, аніж інтернет, їм нічого не загрожує.
«Телекритика».