Останнім часом до Інспекції з питань захисту прав споживачів Харківської області збільшилась кількість надходжень звернень громадян щодо повернення коштів за ненадані послуги з представлення варіантів оренди житла.
Так, у ході перевірки однієї з інформаційних агенцій у м. Харкові встановлено, що договір інформаційного обслуговування складено таким чином, що агенція знімає з себе всю відповідальність у разі, якщо приміщення вже надане в оренду іншій особі, тобто агенція не гарантує заселення клієнта.
ДАЛІ.
Останнім часом до Інспекції з питань захисту прав споживачів Харківської області збільшилась кількість надходжень звернень громадян щодо повернення коштів за ненадані послуги з представлення варіантів оренди житла.
Так, у ході перевірки однієї з інформаційних агенцій у м. Харкові встановлено, що договір інформаційного обслуговування складено таким чином, що агенція знімає з себе всю відповідальність у разі, якщо приміщення вже надане в оренду іншій особі, тобто агенція не гарантує заселення клієнта. Повернення коштів, що сплачені Клієнтом за інформаційні послуги не передбачається жодними умовами договору. Тобто, виходить, що споживач, котрий укладає подібний договір, погоджується з даними умовами, тим самим стає приреченим на те, що кошти йому не повернуть, навіть у разі неотримання житлового приміщення. Інспекція радить споживачам уважно читати умови договору перед його укладанням. При перевірці Інспекцією було встановлено порушення вимог Закону України «Про захист прав споживачів» і «Правил побутового обслуговування населення» (затверджені Постановою КМУ від 16.05.1994р. №313) в частині: відсутності для споживачів книги відгуків та пропозицій, необхідної інформації про ціни на послуги, режим роботи, інформації про працівників, які обслуговують замовників, номери телефонів місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів Держспоживінспекції. У приміщенні, де проводиться обслуговування замовників на видному та доступному місці відсутні «Правила побутового обслуговування населення, витяг із Закону України «Про захист прав споживачів».
За допущені порушення на директора агенції посадові особи Інспекції склали протокол про адміністративне правопорушення за статтею 168-1КУпАП та застосували до агенцій економічні санкції.
Враховуючи, що в останній час правопорушення у сфері надання інформаційних послуг з оренди житла, має систематичний характер, Держспоживінспекція попереджає споживачів щодо перевірки умов договору у частині відшкодування або повернення грошей у разі невиконання зобовязень інформаційною агенцією, а також встановлення достовірності особистих даних громадянина, який складає та підписує договір у разі, якщо він діє на підставі доручення приватного підпрємця чи посадової особи комерційного підприємства з метою недопущення порушень прав споживачів з боку останніх.