Передовий освітній досвід показує, що шкільні екскурсії повинні бути невід'ємною частиною освітнього процесу. Нова українська школа враховує, що сучасна психологія надає перевагу активним та інтерактивним методам навчання. Екскурсія – це подорож, яка має за мету доповнити традиційні уроки, що відбуваються в приміщеннях школи. Слово «екскурсія» походить з латинського «ex» (з) і «currere» (вибігти), що означає «вибігти з приміщення». Для нас, учителів ІЗОШ І – ІІІ ступенів №5, які працюють за принципом «Лицем до дитини», екскурсія – це вихід з учнями за межі класних приміщень та відвідування наперед визначеного місця з метою розвитку знань, вмінь та компетентностей, встановлених Державним стандартом освіти України. Екскурсія – особливий вид навчальних занять, який проводиться за межами класної кімнати для безпосереднього сприйняття та спостереження учнями об’єктів та явищ, пов’язаних із вивченням програмного матеріалу. Шкільні екскурсії можна проводити на початку вивчення теми, щоб захопити учнів навчальним матеріалом; під час проведення теми, щоб надати можливість учням розвинути вміння й компетентності, розвиток яких обмежений у приміщеннях класу; у кінці теми, щоб завершити й підсумувати знання теми. Коли учні виходять за межі класу, вони зустрічаються з реальним світом і мають можливість пов'язати те, що вони вивчають у класі, з навколишньою дійсністю реального місцевого матеріалу.
На території Ізюмського району знаходяться родовища таких корисних копалин: природного горючого газу, фосфоритів, вапняку, будівельних пісків, мінеральних фарб, цегляної сировини. З метою ознайомлення з родовищем крейди, якою учні користуються у школі, у селі Бабенково була проведена цікава тематична екскурсія для учнів восьмих класів ( класні керівники Веприцька Л.М. та вчитель хімії Переверзєва Н.Д.) Учні отримали масу вражень від побаченої реалії, яка стимулювала учнівську увагу, збагатила навчальний досвід і надала можливість засвоїти більший обсяг навчального матеріалу, ніж традиційна форма відтворення почутого та прочитаного.
Під час екскурсії діти мали можливість набути досвід і довідатися та засвоїти подробиці навколишнього світу, природи та історії саме на місцевому матеріалі. Вони скористатися інструментами, об'єктами, які недоступні в класних приміщеннях.
Оскільки кінцева мета будь-яких освітніх процесів – це успішна інтеграція особистості в суспільство, усі спроби надати учням можливість скористатися вивченим матеріалом, зрозуміти та усвідомлено діяти в реальному світі повинні заохочуватися й використовуватися.
Проведення екскурсій не є самоціллю, а лише одним із засобів досягнення освітньої мети. Тому будь-які вміння, знання чи комепетентності, визначені Державним стандартом освіти України, можна розвинути, використовуючи урок-екскурсію, екскурсійну діяльність чи навчальну екскурсію, зокрема, через інтерактивне спілкування на екскурсіях розвивати комунікативну компетентність.Тож, усі разом виходьмо поза межі своїх класних приміщень, поза межі своїх педагогічних зон комфорту, де все керується й контролюється вчителем, і даймо нашим дітям можливості проявити себе у справжньому, реальному довколишньому світі.