З розрахунками щодо підвищення тарифу на пасажирські перевезення міськими автобусними маршрутами місцеві автоперевізники звернулися до Ізюмського міськвиконкому. Стверджувалося, що вартість однієї поїздки в маршрутному таксі зросла. Тож потреба переглянути тариф проїзду до трьох гривень давно назріла. Звісно, спеціалісти промислово-економічного управління взяли це до уваги, зробили відповідний аналіз. І редакція нашої газети отримала його.
ДАЛІ
З розрахунками щодо підвищення тарифу на пасажирські перевезення міськими автобусними маршрутами місцеві автоперевізники звернулися до Ізюмського міськвиконкому. Стверджувалося, що вартість однієї поїздки в маршрутному таксі зросла. Тож потреба переглянути тариф проїзду до трьох гривень давно назріла. Звісно, спеціалісти промислово-економічного управління взяли це до уваги, зробили відповідний аналіз. І редакція нашої газети отримала його.
Зазначалося, що пасажирський транспорт загального користування відноситься до тієї сфери діяльності, де, з одного боку, - приватна власність, а з іншого - суспільний інтерес, котрий регулюється місцевими органами влади. Тобто в епіцентр аналізу ставляться саме економічно обґрунтовані тарифи. Але виникає проблема оптимального поєднання вільного підприємництва і державного регулювання, з\'являється громадська недовіра до інформації щодо складу витрат перевізників, що негативно позначається на повному вирішенні питання.
От і виникла невідпо-відність собівартості перевезень пасажирів з діючими тарифами. Як показує аналіз, їх основні складові неодноразово змінювались в бік зростання. Підвищилася вартість обслуговування автомобільного транспорту, подорожчало пальне до 49% в залежності від виду. Відсутність фінансових компенсаторів поставило під загрозу ста-більність забезпечення населення міста послугами з пасажирських перевезень, призвело до суттєвого обмеження надання цих послуг споживачам, а також до несвоєчасної оплати обов\'язкових платежів до бюджетів усіх рівнів.
Тут слід сказати, що в період економічної кризи погіршились умови по заміні і оновленню рухомого складу. Проблематичним стало отримання кредитів для закупівлі нових автобусів. Тож відповідно до методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту (Наказ Міністерства транспорту та зв\'язку України від 17.11.2009 р. № 1175) перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв\'язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більше, ніж на 10%. Методика є обов\'язковою до виконання.
Звісно, можна все залишити без змін. Але така альтернатива неприйнятна через те, що економіка пасажирських перевезень наразиться на підводні рифи, які зруйнують режим надання послуг з перевезення пасажирів, призведуть до поглиблення існуючої проблеми. Невідпо-відність тарифу собівартості ставить під загрозу ста-більність забезпечення населення міста пасажирськими перевезеннями, може призвести до суттєвого обмеження надання даної послуги, і що найважливіше, ставить під загрозу безпеку пасажирів, оскільки через брак коштів вчасно і якісно не проводиться технічне обслуговування та заміна автотранспорту.
Тому механізм підвищення тарифу до трьох гривень, як стверджують фахівці, все ж таки забезпечить баланс інтересів як споживачів послуг, так і перевізників. Одні не матимуть клопоту з транспортом, інші отримають кошти для експлуатаційних витрат, забезпечать надійну роботу автобусів. В широкому розумінні, будуть враховані інтереси територіальної громади в цілому.
Вирішення питання щодо підвищення тарифу забезпечить регулювання стабільності, прозорості і прогнозованості тарифів, стимулювання конкуренції, підвищення можливостей перевізників у забезпеченні потреб споживачів, закумулює кошти для необхідних витрат, передбачених Законом України \"Про автомобільний транспорт\".
М.Іллічівський.