Про затвердження Положення про порядок оформлення та підготовки свідоцтв про право власності на об’єкти нерухомого майна
З метою встановлення загального порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна міста Ізюм, забезпечення визнання та захисту прав на нерухомість, керуючись Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень», ст. ст., 30, 26 “Про місцеве самоврядування в Україні”, Тимчасовим положенням про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженим Наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002р. №7/5, Постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009р. №1035 «Про затвердження Тимчасового порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями, споруджених без дозволу на виконання будівельних робіт»,
Ізюмська міська рада вирішила:
1. Затвердити Положення «Про порядок оформлення та підготовки свідоцтв про право власності на об’єкти нерухомого майна» (Додаток№1).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань управління житлово-комунальним господарством.
Міський голова О.А. Божков
ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
СЕСІЯ 5 СКЛИКАННЯ
СЕСІЯ 5 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
від ___ __________ 2010 року
Про затвердження Положення
про порядок оформлення
та підготовки свідоцтв про право
власності на об’єкти нерухомого майна
про порядок оформлення
та підготовки свідоцтв про право
власності на об’єкти нерухомого майна
З метою встановлення загального порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна міста Ізюм, забезпечення визнання та захисту прав на нерухомість, керуючись Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень», ст. ст., 30, 26 “Про місцеве самоврядування в Україні”, Тимчасовим положенням про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженим Наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002р. №7/5, Постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009р. №1035 «Про затвердження Тимчасового порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями, споруджених без дозволу на виконання будівельних робіт»,
Ізюмська міська рада вирішила:
1. Затвердити Положення «Про порядок оформлення та підготовки свідоцтв про право власності на об’єкти нерухомого майна» (Додаток№1).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань управління житлово-комунальним господарством.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань управління житлово-комунальним господарством.
Міський голова О.А. Божков
Додаток №1
до рішення __ сесії Ізюмської
міської ради 5 скликання від _____ №____
ПОЛОЖЕННЯ
Про порядок оформлення та підготовки свідоцтв про право власності
на об\'єкти нерухомого майна
Про порядок оформлення та підготовки свідоцтв про право власності
на об\'єкти нерухомого майна
І . Загальні положення.
1. Це Положення встановлює загальний порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна у місті Ізюм.
2. Положення розроблене відповідно до чинного законодавства на підставі ст.19 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень“, п.п. 10 п. Б ст.30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“, Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002р. № 7/5, Постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2009р. №1035 «Про затвердження Тимчасового порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями, споруджених без дозволу на виконання будівельних робіт».
3. Положення діє на території міста Ізюм і є обов’язковим до виконання всіма фізичними та юридичними особами незалежно від форм власності.
4. Не видаються свідоцтва про право власності:
4.1.1. на об’єкти нерухомості, збудовані на земельних ділянках, наданих у тимчасове користування без права на будівництво, з іншим цільовим призначенням ;
4.1.2. на тимчасові споруди (павільйони, навіси, ангари з легких конструкцій, малі архітектурні форми, металеві гаражі) за винятком металевих гаражів, які знаходяться у гаражних кооперативах, товариствах або об’єднаннях;
4.1.3. на об’єкти, які мають статус тимчасових або прийняті в експлуатацію як тимчасові;
4.1.4. на об’єкти, не пов’язані фундаментом з землею (наявність чи відсутність фундаменту визначається на підставі поданого технічного паспорту, виготовленого КП «Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації».
5. Оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна з видачею свідоцтв здійснюється за рахунок коштів власників нерухомого майна або уповноважених ними органів (осіб).
6. КП «Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації» затверджує на засіданні виконавчого комітету Ізюмської міської ради калькуляцію вартості підготовчих робіт на оформлення свідоцтв про право власності та видачу дублікатів правовстановлюючих документів, згідно чинного законодавства.
1. Це Положення встановлює загальний порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна у місті Ізюм.
2. Положення розроблене відповідно до чинного законодавства на підставі ст.19 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень“, п.п. 10 п. Б ст.30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“, Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002р. № 7/5, Постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2009р. №1035 «Про затвердження Тимчасового порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями, споруджених без дозволу на виконання будівельних робіт».
3. Положення діє на території міста Ізюм і є обов’язковим до виконання всіма фізичними та юридичними особами незалежно від форм власності.
4. Не видаються свідоцтва про право власності:
4.1.1. на об’єкти нерухомості, збудовані на земельних ділянках, наданих у тимчасове користування без права на будівництво, з іншим цільовим призначенням ;
4.1.2. на тимчасові споруди (павільйони, навіси, ангари з легких конструкцій, малі архітектурні форми, металеві гаражі) за винятком металевих гаражів, які знаходяться у гаражних кооперативах, товариствах або об’єднаннях;
4.1.3. на об’єкти, які мають статус тимчасових або прийняті в експлуатацію як тимчасові;
4.1.4. на об’єкти, не пов’язані фундаментом з землею (наявність чи відсутність фундаменту визначається на підставі поданого технічного паспорту, виготовленого КП «Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації».
5. Оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна з видачею свідоцтв здійснюється за рахунок коштів власників нерухомого майна або уповноважених ними органів (осіб).
6. КП «Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації» затверджує на засіданні виконавчого комітету Ізюмської міської ради калькуляцію вартості підготовчих робіт на оформлення свідоцтв про право власності та видачу дублікатів правовстановлюючих документів, згідно чинного законодавства.
ІІ. Порядок підготовки документів та видачі свідоцтв про право власності.
1 Для оформлення свідоцтва про право власності на об\'єкти нерухомого майна власник або уповноважена ним особа звертається з заявою до міського голови на видачу свідоцтва на право власності.
2 Власник або уповноважена ним особа звертається до КП „Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації” для оформлення нової (на новозбудовані об’єкти), або перевірки існуючої технічної документації (на об’єкти збудовані та введені в експлуатацію раніше) на наявність змін (добудов, перебудов об’єкту).
3 Підготовка проектів рішень виконавчого комітету про видачу свідоцтв про право власності на об\'єкти нерухомого майна здійснюється:
3.1 Управлінням житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради (надалі УЖКГ) на об’єкти комунальної власності територіальної громади м . Ізюм.
3.2 КП "Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації" (надалі БТІ) на об\'єкти житлового фонду, які належать фізичним особам, а саме : об\'єкти садибної забудови та квартири в будинках житлово-будівельних кооперативів. На об\'єкти нерухомого майна, які належать юридичним особам і фізичним особам-підприємцям, а також на об\'єкти державної власності та спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, за винятком об’єктів вказаних в п.3.1, п.3 цього Положення.
3.3 Організаціями що здійснюють оформлення та підготовку свідоцтв про право власності на об’єкти житлового фонду, що приватизується громадянами, керується Законом України „Про приватизацію державного житлового фонду” та Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків».
4 Для оформлення права власності на об’єкт нерухомого майна власники нерухомого майна до заяви додають:
4.1 На новозбудовані, перебудовані або реконструйовані об’єкти, розташовані на окремих земельних ділянках:
4.1.1 оригінали правовстановлюючих документів на об`єкт до початку будівництва (рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельної ділянки під забудову або дозвіл на перебудову чи реконструювання);
4.1.2 акт про право власності на земельну ділянку, на якій проводиться будівництво чи документ, який засвідчує право користування земельною ділянкою (постійне чи тимчасове користування).
4.1.3 документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
4.2 На об’єкти, які є у спільній власності, при оформленні права часткової власності (в т.ч. після проведення добудови (прибудови) та зміни часток):
4.2.1 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт до добудови (прибудови) чи реконструкції;
4.2.2 документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
4.2.3 висновок БТІ про визначення ідеальних часток співвласників.
4.3 На об’єкти у житлових, житлово-будівельних, дачних, гаражних чи інших кооперативах, товариствах або об’єднаннях:
4.3.1 довідку кооперативу, товариства або об’єднання про внесення повного пайового внеску за об’єкт та про членство в складі кооперативу чи товариства.
4.4. На об’єкти, які є власністю підприємства, установи, організації, що ліквідується:
4.4.1. оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.4.1 рішення про ліквідацію;
4.4.2 . рішення про розподіл майна;
4.4.3 акт приймання-передачі об’єкта.
На об’єкти, передані засновникам підприємства, які вийшли зі складу засновників:
4.4.4 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.4.5 установчі документи підприємства;
4.4.6 рішення уповноважених органів управління підприємства про передачу об’єкта;
4.4.7 акт приймання-передачі об’єкта.
На об’єкти, правонаступники підприємств, об’єднань, установ чи організацій (надалі підприємств), що реорганізуються, чи юридичні та фізичні особи, які у випадках ліквідації підприємства отримали у власність в установленому законодавством порядку нерухоме майно:
4.4.8 рішення власника або уповноваженого органу чи рішення господарського суду про їх ліквідацію, реорганізацію;
4.4.9 рішення ліквідаційної комісії або іншого органу, який проводить ліквідацію (реорганізацію), в якому вказується, до кого переходить право власності на майно ліквідованого (реорганізованого) підприємства;
4.4.10 копія рішення уповноваженого органу, що здійснював державну реєстрацію підприємства про його скасування.
4.5 На об’єкти, побудовані за кошти інвесторів:
4.5.1 акт про право власності на земельну ділянку, на якій проводиться будівництво чи документ, який засвідчує право користування земельною ділянкою (постійне чи тимчасове користування),
4.5.2 інвестиційну угоду;
4.5.3 Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
4.5.4 рішення учасників інвестування про закріплення новозбудованих об’єктів між учасниками інвестування;
4.5.5 акт приймання-передачі об’єкта інвестору.
4.6 На об’єкти, передані засновниками у статутний фонд підприємства:
4.6.1 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.6.2 установчі документи підприємства; в разі внесення змін – зі змінами
4.6.3 рішення та наказ уповноважених органів управління підприємства про прийняття об’єкта у статутний фонд;
4.6.4 акт приймання-передачі об’єкта.
4.7 На об’єкти, повернуті у власність реабілітованим громадянам:
4.7.1 рішення комісій з реабілітації про повернення реабілітованим громадянам належних їм об`єктів нерухомого майна.
4.8 На об’єкти, утворені внаслідок об’єднання, поділу чи розширення:
4.8.1 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.8.2 рішення та наказ органів управління про об’єднання, поділ чи розширення;
4.8.3 за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
4.9 На об’єкти, побудовані при дольовій участі:
4.9.1 рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради про будівництво;
4.9.2 договір про дольову участь;
4.9.3 за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
4.9.4 рішення про закріплення закінчених будівництвом об’єктів між учасниками будівництва;
4.9.5 акт приймання-передачі об’єкта дольовику.
4.10 На квартири, утворені внаслідок приєднання до приватної квартири вільної суміжної квартири:
4.10.1 рішення уповноваженого органу місцевого самоврядування про надання дозволу на проведення реконструкції, перебудови;
4.10.2 за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
4.11 На об’єкти, передані у власність суб`єкта господарювання відповідно до рішення органу приватизації про приватизацію державного майна:
4.11.1 рішення органу приватизації про приватизацію державного майна;
4.11.2 акт приймання-передачі та перелік нерухомого майна, переданого у власність суб`єкта господарювання, виданий державним органом приватизації.
4.12 На об’єкти державної чи комунальної власності:
4.12.1 за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
4.12.2 рішення сесії Ізюмської міської ради про прийняття до комунальної власності об’єкта;
4.12.3 акт приймання передачі об’єкту до комунальної власності.
4.13 На об’єкти, яким присвоєно нову поштову адресу:
4.13.1 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.13.2 рішення уповноваженого органу влади про присвоєння нової поштової адреси
4.14 На об’єкти, передані стягувачам в процесі виконавчого провадження:
4.14.1 постанову органу державної виконавчої служби про відкриття виконавчого провадження;
4.14.2 постанову органу державної виконавчої служби про передачу стягувачу об’єкта в рахунок погашення боргу;
4.14.3 акт передачі об’єкта.
5 Установити, що підставою для оформлення права власності на приватні житлові будинки садибного типу, дачні та садові будинки з господарськими спорудами і будівлями, споруджені до 5 серпня 1992 року, при наявності рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради або іншого уповноваженого органу про надання дозволу на будівництво, заявником подається висновок про технічний стан об’єкта, складений БТІ за формою, встановленою Міністерством з питань житлово-комунального господарства за погодженням з Міністерством регіонального розвитку та будівництва, і документ, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій розташовані зазначені об’єкти будівництва.
6 У всіх випадках оформлення права власності на об’єкт нерухомого майна заявником подається завірена копія технічного паспорта на об’єкт нерухомого майна, виданого БТІ.
7 У всіх випадках, крім випадків оформлення права власності на новозбудовані об’єкти, заявником подається довідка БТІ про реєстрацію (відсутність реєстрації) права власності на об’єкт на час звернення.
8 У випадках, коли заявником є юридична особа, вона подає завірені копії свідоцтва про державну реєстрацію, установчих документів і довідки про включення у Єдиний державний реєстр підприємств, організацій, установ
9 При необхідності орган, який оформляє право власності на об’єкт нерухомого майна, має право вимагати й інші документи, які підтверджують право власності заявника на об’єкт нерухомого майна. До інших правовстановлюючих документів відносяться:
9.1 акти про денаціоналізацію (демуніципалізацію) будівель;
9.2 договір про сумісну діяльність по будівництву об’єкта нерухомого майна (його частини) у разі наявності акта про прийняття об’єкта в експлуатацію та акта передачі цього майна учаснику договору;
9.3 витяг з нотаріально посвідченого договору, укладеного між житлово-будівельним колективом або членом цього колективу і виконавчим комітетом Ізюмської міської ради, про безстрокове користування відведеною земельною ділянкою і про будівництво багатоквартирного будинку з правом власності на окрему квартиру та акт про прийняття будинку в експлуатацію;
9.4 . засвідчені в установленому порядку договори на будівництво житлового будинку чи договори про надання у безстрокове користування земельної ділянки для будівництва житлового будинку та акт про прийняття будинку в експлуатацію;
9.5 рішення товариського суду про розподіл майна колишнього колгоспного двору;
9.6 мирова угода, затверджена ухвалою суду;
9.7 акт прийняття-передачі переданого у власність акціонерному товариству конкретного об’єкта (об’єктів) нерухомого майна, підписаний уповноваженим представником органу приватизації та акціонерного товариства;
9.8 установчий договір про внесення в статутний фонд об’єкта нерухомого майна та акт прийняття-передачі, підписаний сторонами;
9.9 договори відчуження між юридичними особами за умови наявності документів у відчужувача, що підтверджують його право власності на об’єкти нерухомого майна;
9.10 дублікати втрачених правовстановлюючих документів на об’єкти нерухомого майна до передачі в державні нотаріальні архіви примірників документів, посвідчених або виданих державними нотаріальними конторами та приватними нотаріусами чи посадовими особами виконавчих органів рад, видаються відповідно за місцем зберігання цих документів.
10 У довідці житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу, товариства або об’єднання про внесення повного пайового внеску за об’єкт має бути зазначено:
10.1 дата державної реєстрації (перереєстрації) житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу, товариства або об’єднання як юридичної особи;
10.2 дата і номер рішення органу місцевого самоврядування про відведення земельної ділянки для потреб кооперативу, товариства або об’єднання.
11 Установи та підприємства, які вказані в пунктах 3.1 - 3.2 цього положення , направляють до виконавчого комітету Ізюмської міської ради проекти рішень „Про оформлення права власності на об\'єкти нерухомого майна” з відповідними документами.
12 Після прийняття рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради про видачу свідоцтв про право власності на нерухоме майно КП „Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації” готує свідоцтво про право власності на нерухоме майно за встановленим зразком, яке засвідчується підписом першого заступника міського голови, крім свідоцтв про право власності на об’єкти житлового фонду, що приватизується громадянами, на підставі Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» та Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків».
13 У разі крадіжки, втрати, пошкодження тощо свідоцтва про право власності чи витягу про реєстрацію прав КП „Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації” видає дублікат витягу або здійснює необхідні підготовчі заходи для видачі дубліката свідоцтва.
Для отримання дубліката свідоцтва чи витягу подається заява, якій передує опублікування в пресі повідомлення про недійсність викрадених, загублених, пошкоджених свідоцтв про право власності чи витягів про реєстрацію прав.
БТІ перевіряє належність заявленої вимоги відомостям з Реєстру прав, готує проект рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради про видачу дублікату свідоцтва про право власності на об’єкти нерухомого майна та оформлює дублікат свідоцтва чи витягу.
На дублікаті свідоцтва чи витягу обов’язково зазначається його номер та в Реєстрі прав робиться відмітка про втрату оригіналу свідоцтва чи витягу та відмітку про видачу дубліката свідоцтва чи витягу.
Дублікат свідоцтва про право власності за встановленим зразком засвідчується підписом першого заступника міського голови.
1 Для оформлення свідоцтва про право власності на об\'єкти нерухомого майна власник або уповноважена ним особа звертається з заявою до міського голови на видачу свідоцтва на право власності.
2 Власник або уповноважена ним особа звертається до КП „Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації” для оформлення нової (на новозбудовані об’єкти), або перевірки існуючої технічної документації (на об’єкти збудовані та введені в експлуатацію раніше) на наявність змін (добудов, перебудов об’єкту).
3 Підготовка проектів рішень виконавчого комітету про видачу свідоцтв про право власності на об\'єкти нерухомого майна здійснюється:
3.1 Управлінням житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради (надалі УЖКГ) на об’єкти комунальної власності територіальної громади м . Ізюм.
3.2 КП "Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації" (надалі БТІ) на об\'єкти житлового фонду, які належать фізичним особам, а саме : об\'єкти садибної забудови та квартири в будинках житлово-будівельних кооперативів. На об\'єкти нерухомого майна, які належать юридичним особам і фізичним особам-підприємцям, а також на об\'єкти державної власності та спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, за винятком об’єктів вказаних в п.3.1, п.3 цього Положення.
3.3 Організаціями що здійснюють оформлення та підготовку свідоцтв про право власності на об’єкти житлового фонду, що приватизується громадянами, керується Законом України „Про приватизацію державного житлового фонду” та Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків».
4 Для оформлення права власності на об’єкт нерухомого майна власники нерухомого майна до заяви додають:
4.1 На новозбудовані, перебудовані або реконструйовані об’єкти, розташовані на окремих земельних ділянках:
4.1.1 оригінали правовстановлюючих документів на об`єкт до початку будівництва (рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельної ділянки під забудову або дозвіл на перебудову чи реконструювання);
4.1.2 акт про право власності на земельну ділянку, на якій проводиться будівництво чи документ, який засвідчує право користування земельною ділянкою (постійне чи тимчасове користування).
4.1.3 документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
4.2 На об’єкти, які є у спільній власності, при оформленні права часткової власності (в т.ч. після проведення добудови (прибудови) та зміни часток):
4.2.1 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт до добудови (прибудови) чи реконструкції;
4.2.2 документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
4.2.3 висновок БТІ про визначення ідеальних часток співвласників.
4.3 На об’єкти у житлових, житлово-будівельних, дачних, гаражних чи інших кооперативах, товариствах або об’єднаннях:
4.3.1 довідку кооперативу, товариства або об’єднання про внесення повного пайового внеску за об’єкт та про членство в складі кооперативу чи товариства.
4.4. На об’єкти, які є власністю підприємства, установи, організації, що ліквідується:
4.4.1. оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.4.1 рішення про ліквідацію;
4.4.2 . рішення про розподіл майна;
4.4.3 акт приймання-передачі об’єкта.
На об’єкти, передані засновникам підприємства, які вийшли зі складу засновників:
4.4.4 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.4.5 установчі документи підприємства;
4.4.6 рішення уповноважених органів управління підприємства про передачу об’єкта;
4.4.7 акт приймання-передачі об’єкта.
На об’єкти, правонаступники підприємств, об’єднань, установ чи організацій (надалі підприємств), що реорганізуються, чи юридичні та фізичні особи, які у випадках ліквідації підприємства отримали у власність в установленому законодавством порядку нерухоме майно:
4.4.8 рішення власника або уповноваженого органу чи рішення господарського суду про їх ліквідацію, реорганізацію;
4.4.9 рішення ліквідаційної комісії або іншого органу, який проводить ліквідацію (реорганізацію), в якому вказується, до кого переходить право власності на майно ліквідованого (реорганізованого) підприємства;
4.4.10 копія рішення уповноваженого органу, що здійснював державну реєстрацію підприємства про його скасування.
4.5 На об’єкти, побудовані за кошти інвесторів:
4.5.1 акт про право власності на земельну ділянку, на якій проводиться будівництво чи документ, який засвідчує право користування земельною ділянкою (постійне чи тимчасове користування),
4.5.2 інвестиційну угоду;
4.5.3 Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
4.5.4 рішення учасників інвестування про закріплення новозбудованих об’єктів між учасниками інвестування;
4.5.5 акт приймання-передачі об’єкта інвестору.
4.6 На об’єкти, передані засновниками у статутний фонд підприємства:
4.6.1 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.6.2 установчі документи підприємства; в разі внесення змін – зі змінами
4.6.3 рішення та наказ уповноважених органів управління підприємства про прийняття об’єкта у статутний фонд;
4.6.4 акт приймання-передачі об’єкта.
4.7 На об’єкти, повернуті у власність реабілітованим громадянам:
4.7.1 рішення комісій з реабілітації про повернення реабілітованим громадянам належних їм об`єктів нерухомого майна.
4.8 На об’єкти, утворені внаслідок об’єднання, поділу чи розширення:
4.8.1 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.8.2 рішення та наказ органів управління про об’єднання, поділ чи розширення;
4.8.3 за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
4.9 На об’єкти, побудовані при дольовій участі:
4.9.1 рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради про будівництво;
4.9.2 договір про дольову участь;
4.9.3 за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
4.9.4 рішення про закріплення закінчених будівництвом об’єктів між учасниками будівництва;
4.9.5 акт приймання-передачі об’єкта дольовику.
4.10 На квартири, утворені внаслідок приєднання до приватної квартири вільної суміжної квартири:
4.10.1 рішення уповноваженого органу місцевого самоврядування про надання дозволу на проведення реконструкції, перебудови;
4.10.2 за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
4.11 На об’єкти, передані у власність суб`єкта господарювання відповідно до рішення органу приватизації про приватизацію державного майна:
4.11.1 рішення органу приватизації про приватизацію державного майна;
4.11.2 акт приймання-передачі та перелік нерухомого майна, переданого у власність суб`єкта господарювання, виданий державним органом приватизації.
4.12 На об’єкти державної чи комунальної власності:
4.12.1 за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
4.12.2 рішення сесії Ізюмської міської ради про прийняття до комунальної власності об’єкта;
4.12.3 акт приймання передачі об’єкту до комунальної власності.
4.13 На об’єкти, яким присвоєно нову поштову адресу:
4.13.1 оригінали правовстановлюючих документів на об’єкт;
4.13.2 рішення уповноваженого органу влади про присвоєння нової поштової адреси
4.14 На об’єкти, передані стягувачам в процесі виконавчого провадження:
4.14.1 постанову органу державної виконавчої служби про відкриття виконавчого провадження;
4.14.2 постанову органу державної виконавчої служби про передачу стягувачу об’єкта в рахунок погашення боргу;
4.14.3 акт передачі об’єкта.
5 Установити, що підставою для оформлення права власності на приватні житлові будинки садибного типу, дачні та садові будинки з господарськими спорудами і будівлями, споруджені до 5 серпня 1992 року, при наявності рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради або іншого уповноваженого органу про надання дозволу на будівництво, заявником подається висновок про технічний стан об’єкта, складений БТІ за формою, встановленою Міністерством з питань житлово-комунального господарства за погодженням з Міністерством регіонального розвитку та будівництва, і документ, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій розташовані зазначені об’єкти будівництва.
6 У всіх випадках оформлення права власності на об’єкт нерухомого майна заявником подається завірена копія технічного паспорта на об’єкт нерухомого майна, виданого БТІ.
7 У всіх випадках, крім випадків оформлення права власності на новозбудовані об’єкти, заявником подається довідка БТІ про реєстрацію (відсутність реєстрації) права власності на об’єкт на час звернення.
8 У випадках, коли заявником є юридична особа, вона подає завірені копії свідоцтва про державну реєстрацію, установчих документів і довідки про включення у Єдиний державний реєстр підприємств, організацій, установ
9 При необхідності орган, який оформляє право власності на об’єкт нерухомого майна, має право вимагати й інші документи, які підтверджують право власності заявника на об’єкт нерухомого майна. До інших правовстановлюючих документів відносяться:
9.1 акти про денаціоналізацію (демуніципалізацію) будівель;
9.2 договір про сумісну діяльність по будівництву об’єкта нерухомого майна (його частини) у разі наявності акта про прийняття об’єкта в експлуатацію та акта передачі цього майна учаснику договору;
9.3 витяг з нотаріально посвідченого договору, укладеного між житлово-будівельним колективом або членом цього колективу і виконавчим комітетом Ізюмської міської ради, про безстрокове користування відведеною земельною ділянкою і про будівництво багатоквартирного будинку з правом власності на окрему квартиру та акт про прийняття будинку в експлуатацію;
9.4 . засвідчені в установленому порядку договори на будівництво житлового будинку чи договори про надання у безстрокове користування земельної ділянки для будівництва житлового будинку та акт про прийняття будинку в експлуатацію;
9.5 рішення товариського суду про розподіл майна колишнього колгоспного двору;
9.6 мирова угода, затверджена ухвалою суду;
9.7 акт прийняття-передачі переданого у власність акціонерному товариству конкретного об’єкта (об’єктів) нерухомого майна, підписаний уповноваженим представником органу приватизації та акціонерного товариства;
9.8 установчий договір про внесення в статутний фонд об’єкта нерухомого майна та акт прийняття-передачі, підписаний сторонами;
9.9 договори відчуження між юридичними особами за умови наявності документів у відчужувача, що підтверджують його право власності на об’єкти нерухомого майна;
9.10 дублікати втрачених правовстановлюючих документів на об’єкти нерухомого майна до передачі в державні нотаріальні архіви примірників документів, посвідчених або виданих державними нотаріальними конторами та приватними нотаріусами чи посадовими особами виконавчих органів рад, видаються відповідно за місцем зберігання цих документів.
10 У довідці житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу, товариства або об’єднання про внесення повного пайового внеску за об’єкт має бути зазначено:
10.1 дата державної реєстрації (перереєстрації) житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу, товариства або об’єднання як юридичної особи;
10.2 дата і номер рішення органу місцевого самоврядування про відведення земельної ділянки для потреб кооперативу, товариства або об’єднання.
11 Установи та підприємства, які вказані в пунктах 3.1 - 3.2 цього положення , направляють до виконавчого комітету Ізюмської міської ради проекти рішень „Про оформлення права власності на об\'єкти нерухомого майна” з відповідними документами.
12 Після прийняття рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради про видачу свідоцтв про право власності на нерухоме майно КП „Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації” готує свідоцтво про право власності на нерухоме майно за встановленим зразком, яке засвідчується підписом першого заступника міського голови, крім свідоцтв про право власності на об’єкти житлового фонду, що приватизується громадянами, на підставі Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» та Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків».
13 У разі крадіжки, втрати, пошкодження тощо свідоцтва про право власності чи витягу про реєстрацію прав КП „Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації” видає дублікат витягу або здійснює необхідні підготовчі заходи для видачі дубліката свідоцтва.
Для отримання дубліката свідоцтва чи витягу подається заява, якій передує опублікування в пресі повідомлення про недійсність викрадених, загублених, пошкоджених свідоцтв про право власності чи витягів про реєстрацію прав.
БТІ перевіряє належність заявленої вимоги відомостям з Реєстру прав, готує проект рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради про видачу дублікату свідоцтва про право власності на об’єкти нерухомого майна та оформлює дублікат свідоцтва чи витягу.
На дублікаті свідоцтва чи витягу обов’язково зазначається його номер та в Реєстрі прав робиться відмітка про втрату оригіналу свідоцтва чи витягу та відмітку про видачу дубліката свідоцтва чи витягу.
Дублікат свідоцтва про право власності за встановленим зразком засвідчується підписом першого заступника міського голови.
Секретар міської ради К.Ольшанський
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Ізюмської міської ради
„Про затвердження Положення про порядок оформлення та підготовки свідоцтв про право власності на об’єкти нерухомого майна”
проекту рішення Ізюмської міської ради
„Про затвердження Положення про порядок оформлення та підготовки свідоцтв про право власності на об’єкти нерухомого майна”
1. Опис проблеми
Правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
Цивільний кодекс України
Для того, щоб особа могла вільно розпоряджатися правом на річ їй необхідно у встановленому законом порядку оформити дане право. Саме оформлення положення “Про порядок оформлення та підготовки свідоцтв про право власності на обє’кти нерухомого майна”є предметом регулювання даного проекту рішення Ізюмської міської ради.
До об\'єктів нерухомого майна (нерухоме майно, нерухомість) належать - об\'єкти, розташовані на земельній ділянці (будівлі, споруди тощо), переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
Державна реєстрація прав власності на нерухоме майно (далі - реєстрація прав) - це внесення запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно у зв\'язку з виникненням, існуванням або припиненням права власності на нерухоме майно.
Реєстрації підлягають права власності тільки на об\'єкти нерухомого майна, будівництво яких закінчено та які прийняті в експлуатацію у встановленому порядку, за наявності матеріалів технічної інвентаризації, підготовлених бюро технічної інвентаризації.
Не підлягають реєстрації тимчасові споруди, а також споруди, не пов\'язані фундаментом з землею.
Оформлення права власності на об\'єкти нерухомого майна провадиться з видачею свідоцтва про право власності місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування:
- фізичним особам та юридичним особам на новозбудовані, перебудовані або реконструйовані об\'єкти нерухомого майна за наявності акта про право власності на землю або рішення про відведення земельної ділянки для цієї мети та за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
- власникам спільних будівель, які на законних підставах зробили перебудову, прибудову, внаслідок чого змінилися належні їм частки. У разі, якщо співвласники не згодні змінити частки добровільно, це питання вирішується в судовому порядку;
- членам житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу, товариства або об\'єднання, які повністю внесли свої пайові внески;
- юридичним особам у разі внесення до статутного фонду об\'єктів нерухомого майна їх засновниками;
- фізичним особам та юридичним особам, які в разі ліквідації (реорганізації) підприємства, об\'єднання, організації отримали у власність у встановленому законодавством порядку нерухоме майно підприємства, об\'єднання, організації, що ліквідовується;
- фізичним особам та юридичним особам, що вийшли зі складу засновників підприємства і за рішенням засновників (власників) отримали у власність об\'єкт нерухомого майна, переданий їм за актом приймання-передавання;
- інвесторам, які у встановленому законодавством України порядку отримали у власність об\'єкти нерухомого майна або його частини, побудовані за їх кошти, за наявності відповідного рішення місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, акта приймання-передавання об\'єкта (частини) інвестору;
- реабілітованим громадянам, яким повернуто у власність належні їм об\'єкти нерухомого майна з представленням рішень комісій з реабілітації про повернення цього майна;
- у разі виділення окремого будинку зі складу об\'єкта нерухомого майна, що складається із двох або більше будинків (будівель);
- фізичним та юридичним особам при представленні договору про пайову участь у будівництві об\'єкта нерухомого майна, акта про прийняття об\'єкта в експлуатацію та акта приймання-передавання цього об\'єкта;
- фізичним та юридичним особам на об\'єкти нерухомого майна, які в установленому порядку переведені із житлових у нежитлові і навпаки, при наданні рішення відповідного органу;
- фізичним та юридичним особам на підставі документів, установлених законодавством, які підтверджують їх право власності на об\'єкти нерухомого майна.
2. Ціль регулювання
Метою прийняття рішення є:
- встановлення загального порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна у м. Ізюм;
- забезпечити простоту і зрозумілість порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна;
- посилення контролю за об’єктами нерухомості, на які оформляється право власності юридичними особами;
- встановлення конкретних переліків споруд, на які не видаються свідоцтва на право власності;
- приведення вартості послуг за приватизацію житла та оформлення документів про право власності на об’єкти нерухомого майна до сучасного рівня економіки.
3. Механізми та заходи
Проблеми, які зумовили необхідність прийняття запропонованого проєкту рішення, вирішується шляхом:
- забезпечення правильності підготовки документів на видачу свідоцтв про право власності;
- ознайомлення підприємств та установ, фізичних та юридичних осіб з даним регуляторним актом;
- розміщення Положення в засобах масової інформації.
4. Альтернатива
Можливі наступні альтернативи:
- на приватні житлові будинки садибного типу, дачні та садові будинки з господарськими спорудами і будівлями, споруджені до 5 серпня 1992 року, є висновок про технічний стан будинку (будівлі), складений бюро технічної інвентаризації за формою, встановленою Міністерством з питань житлово-комунального господарства за погодженням з Міністерством регіонального розвитку та будівництва, і документ, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій розташовані зазначені об’єкти будівництва.
5. Вигоди та витрати
I. Ізюмська міська рада та виконавчий комітет
Вигоди: упорядкування порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна.
Витрати: немає.
II. Суб’єкти підприємницької діяльності
Вигоди: упорядкування порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна.
Витрати: немає
III. Мешканці міста
Вигоди: упорядкування порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна.
Витрати: немає
6. Очікувані соціально-економічні наслідки впровадження передбачених заходів
Упорядкування порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна, чіткий розподіл повноважень між Управлінням житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради, комунальним підприємством «Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації» щодо оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна.
7. Термін дії відслідковування ефективності
Термін дії запропонованого регуляторного акту необмежений з можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства та з інших поважних причин
Відслідковування ефективності покладається на Управління економіки Ізюмської міської ради.
Цивільний кодекс України
Для того, щоб особа могла вільно розпоряджатися правом на річ їй необхідно у встановленому законом порядку оформити дане право. Саме оформлення положення “Про порядок оформлення та підготовки свідоцтв про право власності на обє’кти нерухомого майна”є предметом регулювання даного проекту рішення Ізюмської міської ради.
До об\'єктів нерухомого майна (нерухоме майно, нерухомість) належать - об\'єкти, розташовані на земельній ділянці (будівлі, споруди тощо), переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
Державна реєстрація прав власності на нерухоме майно (далі - реєстрація прав) - це внесення запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно у зв\'язку з виникненням, існуванням або припиненням права власності на нерухоме майно.
Реєстрації підлягають права власності тільки на об\'єкти нерухомого майна, будівництво яких закінчено та які прийняті в експлуатацію у встановленому порядку, за наявності матеріалів технічної інвентаризації, підготовлених бюро технічної інвентаризації.
Не підлягають реєстрації тимчасові споруди, а також споруди, не пов\'язані фундаментом з землею.
Оформлення права власності на об\'єкти нерухомого майна провадиться з видачею свідоцтва про право власності місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування:
- фізичним особам та юридичним особам на новозбудовані, перебудовані або реконструйовані об\'єкти нерухомого майна за наявності акта про право власності на землю або рішення про відведення земельної ділянки для цієї мети та за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
- власникам спільних будівель, які на законних підставах зробили перебудову, прибудову, внаслідок чого змінилися належні їм частки. У разі, якщо співвласники не згодні змінити частки добровільно, це питання вирішується в судовому порядку;
- членам житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу, товариства або об\'єднання, які повністю внесли свої пайові внески;
- юридичним особам у разі внесення до статутного фонду об\'єктів нерухомого майна їх засновниками;
- фізичним особам та юридичним особам, які в разі ліквідації (реорганізації) підприємства, об\'єднання, організації отримали у власність у встановленому законодавством порядку нерухоме майно підприємства, об\'єднання, організації, що ліквідовується;
- фізичним особам та юридичним особам, що вийшли зі складу засновників підприємства і за рішенням засновників (власників) отримали у власність об\'єкт нерухомого майна, переданий їм за актом приймання-передавання;
- інвесторам, які у встановленому законодавством України порядку отримали у власність об\'єкти нерухомого майна або його частини, побудовані за їх кошти, за наявності відповідного рішення місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, акта приймання-передавання об\'єкта (частини) інвестору;
- реабілітованим громадянам, яким повернуто у власність належні їм об\'єкти нерухомого майна з представленням рішень комісій з реабілітації про повернення цього майна;
- у разі виділення окремого будинку зі складу об\'єкта нерухомого майна, що складається із двох або більше будинків (будівель);
- фізичним та юридичним особам при представленні договору про пайову участь у будівництві об\'єкта нерухомого майна, акта про прийняття об\'єкта в експлуатацію та акта приймання-передавання цього об\'єкта;
- фізичним та юридичним особам на об\'єкти нерухомого майна, які в установленому порядку переведені із житлових у нежитлові і навпаки, при наданні рішення відповідного органу;
- фізичним та юридичним особам на підставі документів, установлених законодавством, які підтверджують їх право власності на об\'єкти нерухомого майна.
2. Ціль регулювання
Метою прийняття рішення є:
- встановлення загального порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна у м. Ізюм;
- забезпечити простоту і зрозумілість порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна;
- посилення контролю за об’єктами нерухомості, на які оформляється право власності юридичними особами;
- встановлення конкретних переліків споруд, на які не видаються свідоцтва на право власності;
- приведення вартості послуг за приватизацію житла та оформлення документів про право власності на об’єкти нерухомого майна до сучасного рівня економіки.
3. Механізми та заходи
Проблеми, які зумовили необхідність прийняття запропонованого проєкту рішення, вирішується шляхом:
- забезпечення правильності підготовки документів на видачу свідоцтв про право власності;
- ознайомлення підприємств та установ, фізичних та юридичних осіб з даним регуляторним актом;
- розміщення Положення в засобах масової інформації.
4. Альтернатива
Можливі наступні альтернативи:
- на приватні житлові будинки садибного типу, дачні та садові будинки з господарськими спорудами і будівлями, споруджені до 5 серпня 1992 року, є висновок про технічний стан будинку (будівлі), складений бюро технічної інвентаризації за формою, встановленою Міністерством з питань житлово-комунального господарства за погодженням з Міністерством регіонального розвитку та будівництва, і документ, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій розташовані зазначені об’єкти будівництва.
5. Вигоди та витрати
I. Ізюмська міська рада та виконавчий комітет
Вигоди: упорядкування порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна.
Витрати: немає.
II. Суб’єкти підприємницької діяльності
Вигоди: упорядкування порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна.
Витрати: немає
III. Мешканці міста
Вигоди: упорядкування порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна.
Витрати: немає
6. Очікувані соціально-економічні наслідки впровадження передбачених заходів
Упорядкування порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна, чіткий розподіл повноважень між Управлінням житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради, комунальним підприємством «Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації» щодо оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна.
7. Термін дії відслідковування ефективності
Термін дії запропонованого регуляторного акту необмежений з можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства та з інших поважних причин
Відслідковування ефективності покладається на Управління економіки Ізюмської міської ради.
Міський голова О.Божков
Facebook Коментарі