Практика показує, що українці не вміють і, що найсумніше, не хочуть боротися за свої права.
Тримай злодія!
Оксану обдурили в майстерні по ремонту персональних комп\'ютерів. Причому не в якійсь шарашкіної контори або будці на ринку, а в цілком пристойному сервісному центрі.
Практика показує, що українці не вміють і, що найсумніше, не хочуть боротися за свої права.
Тримай злодія!
Оксану обдурили в майстерні по ремонту персональних комп\'ютерів. Причому не в якійсь шарашкіної контори або будці на ринку, а в цілком пристойному сервісному центрі.
- При завантаженні ноутбука екран залишався чорним, - розповідає Оксана. - Подзвонила в сервісний центр, пояснила проблему. Мені відповіли, що, швидше за все, несправна ваша відеокарта ноутбука, і запропонували привезти його в ремонт. Через п\'ять днів передзвонюю. Мені відповідають: багато роботи, ще не зробили. Дзвоню ще через три дні - той же результат. Нарешті передзвонили з звісткою: мій комп\'ютер вони відремонтувати не можуть і запропонували забрати. Так і сказали: його легше викинути і купити новий! І дійсно: тепер вже не включався не тільки екран, але і сам комп\'ютер.
Оксана радою не скористалася і викидати ноут не стала, вирішивши віднести його в інший сервісний центр. Там-то їй і повідомили страшну правду: полетіла не тільки відеокарта, але і вінчестер. Більше того: вінчестер, по всій видимості, на ноут коштує \"нерідний\". Оксана в нестямі від обурення: мало того що не відремонтували річ, так ще й нахабно замінили комплектуючі! Причому тепер вже не зрозуміти - у першій майстерні або в другій. \"Навіть подумати не могла, що в наш час через таку дурницю сервісні центри будуть ризикувати репутацією!\" - зізнається вона. І хоче дізнатися на майбутнє: чи можна в такій ситуації підстрахуватися?
- В першу чергу недобросовісний майстер може поміняти в комп\'ютері оперативну пам\'ять і жорсткий диск, - роз\'яснює майстер з ремонту комп\'ютерів Олександр. - Тому, щоб підстрахуватися, клієнт повинен чітко знати обсяги пам\'яті і вінчестера в зданим комп\'ютері і їх виробника. Якщо ви забираєте з майстерні непрацюючий ноутбук і майстер запевняє вас, що відремонтувати його неможливо, попросіть прямо при вас відкрити нижню панель і перевірте пам\'ять і вінчестер за цими параметрами.
Відформатували...
Наш читач Борис розповів свою \"комп\'ютерну\" історію. Його комп\'ютер став дуже повільно працювати і при цьому постійно видавав інформацію, що \"на диску мало місця\". Самостійно чистити жорсткий диск Борис не зважився і відніс комп\'ютер в сервісний центр. Там його запевнили, що проблема вирішується \"на раз\", і сказали, що приведуть комп в норму протягом одного дня. Однак насправді все виявилося не так просто і не так швидко.
- На наступний день мені подзвонив директор майстерні і почав здалеку: мовляв, ми сподіваємося, що вся важлива інформація з вашого комп\'ютера була продубльована і, звичайно ж, збережена у вас на флешці або на іншому комп\'ютері, - розповідає Борис. - Виявилося, що, замість того щоб розібратися з диском, хлопці відформатували диск D, і абсолютно всі мої файли були видалені. З одного боку, я, звичайно, сам винен, що не продублював інформацію. Але з іншого - я ніяк не очікував такого повороту подій. Це ж верх непрофесіоналізму! Мало того що вони зовсім нічого корисного не зробили, так ще і \"вбили\" інформацію, яку я збирав роками. Погодьтеся: таким \"ремонтом\" без праці може займатися будь!
Навіть незважаючи на часткове визнання власної провини в події, Борис з ситуацією миритися не став і зажадав відновити втрачені файли. Треба сказати, що в майстерні не дуже горіли бажанням виконувати його вимоги, але після того як він пригрозив закидати \"умільців\" скаргами, все ж взялися за роботу. Справа просувалася з труднощами - велика частина з 5 тисяч документів була відновлена через тиждень. Причому без вихідних назв - всі файли були скинуті в одну папку з числами замість імен. Втім, ця історія закінчилася більш-менш стерпно: частина файлів таки відновили, жорсткий диск замінили на більший за обсягом, грошей за \"послуги\" не взяли.
Поради
Як вибрати правильну ремонтну майстерню. Добра майстерня - Service-iPhone
✘ Не звертайтеся в майстерню в центрі міста без попереднього моніторингу цін: ціни там часто вище, ніж в інших районах.
✘ Пошукайте інформацію в Інтернеті, порівняйте ціни (не зайвим буде уточнити їх по телефону), прочитайте відгуки.
✘ Вибирайте центр, де роблять
безкоштовну діагностику.
✘ Не звертайтеся до фірми-одноденки - уточніть, з якого року працює сервіс-центр.
✘ Вибирайте сервіс-центр, який має великий асортимент запчастин для ремонту.
✘ Якою б низькою не була б ціна послуги, вимагайте гарантію на виконаний ремонт.
Корисно знати
Навіть у випадку, коли на товар гарантійний строк не встановлено, споживач має право пред\'явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні претензії, якщо недоліки було виявлено протягом двох років. Таке положення міститься в ст. 7 Закону \"Про захист прав споживачів\". Юристи говорять, що дана стаття часто використовується адвокатами в суді. Але все ж краще не допускати подібного розвитку подій і вимагати гарантійний талон хоча б при покупці дорогої техніки.
ЗВОРОТНИЙ ЗВ\'ЯЗОК
!ДОБРО ПОСКАРЖИТИСЯ
Куди можна поскаржитися на недобросовісні послуги, надані в майстерні по ремонту побутової техніки та електроніки:
1. За юридичною адресою даного сервісного центру.
2. Державна інспекція з питань захисту прав споживачів (р. Київ, вул. Горького, 174).
3. Територіальні органи. У столиці - 04070, Київ, вул. Терьохіна, 8а (Держспоживінспекція) або 04071, Київ, вулиця Верхній Вал, 42а (Головне управління з питань захисту прав споживачів КМДА).
ВАЖЛИВО!
Взаємовідносини між споживачем і сервісним центром регулюються договором, який передбачений Правилами побутового обслуговування населення, затвердженими постановою Кабміну України №313 від
16.05.1994 р. та Інструкцією по використанню форм документів суворої звітності, що застосовуються для оформлення замовлень та розрахунків із споживачами за побутові послуги, затверджена наказом Укрсоюзсервісу №8 від 29.09.1995 р.
Згідно з цими нормативно-правовими актами замовлення ремонтних послуг сервісного центру оформляється трьома документами: замовлення, квитанцією та копією квитанції, які і є договором на надання послуг з виконання ремонту побутових машин і приладів. Зазначені документи заповнюються під копірку. Другий примірник форми (квитанція) видається замовнику, а перший (замовлення) і третій (копія квитанції) - залишається у виконавця.
При оформленні замовлення виконавець зазначає у формі:
найменування господарюючого суб\'єкта, його ідентифікаційний код, адресу, телефон (або проставляє штамп підприємства з цими даними);
- дату прийому і термін виконання замовлення;
- дані замовника (прізвище, адреса, телефон);
- найменування замовлення, його опис, характеристику робіт;
- вартість замовлення згідно з кошторисом або розрахунок вартості.
Крім того, ці документи вносяться дані про використані комплектуючих виробах, запасних частинах, матеріалах (замовника або виконавця) і їхня вартість. Вартість замовлення підтверджується підписом замовника, а сума отриманих коштів підтверджується підписом представника майстерні.
КП Україна