Вирішивши, нарешті, себе в гараж купити компресор, звичайно, ви встанете перед питанням: як вибрати саме такий компресор, який би відповідав всім необхідним для вашої роботи параметрами. Використовуючи знання, отримані в цій статті ви зможете досить точно визначитися з вибором.
Вирішивши, нарешті, себе в гараж купити компресор, звичайно, ви встанете перед питанням: як вибрати саме такий компресор, який би відповідав всім необхідним для вашої роботи параметрами. Використовуючи знання, отримані в цій статті ви зможете досить точно визначитися з вибором. Отличные компрессоры можно приобрести на сайте moyo.ua
Для чого потрібен компресор?
Використовуючи компресор в поєднанні зі спеціальними змінними інструментами, для роботи яких потрібен стиснене повітря, ви настільки розширюєте свої можливості як ремонтника, наскільки дозволить вам ваш гаманець. Наведу лише деякі моменти використання повітряного поршневого компресора:
- Нанесення лаків і фарб грунтів за допомогою фарбопульта (фарбування автомобіля).
- Продування, скрізь, де потрібно добре дмухнути.
- Нанесення антикорозійних складів навіть у важкодоступні приховані порожнини автомобіля.
- Робота з полірувальним і шліфувальним пневмоінструментом.
- Робота з гайковертом.
Напевно, якщо ще подумати, знайдеться чимало способів застосування компресора в гаражі крім фарбування.
Отже, ми вже зрозуміли, що без цього девайса в своїй роботі нам ніяк не обійтися. Тим більше, що багато авторемонтники називають цей агрегат в жарт «годувальником». Залишилося вибрати собі компресор для фарбування за нашим потребам, ну і звичайно по гаманцю.
Які бувають компресори
Тепер давайте розберемо, які за типами бувають компресори для гаражного ремонту і фарбування автомобіля, і чим вони відрізняються один від одного.
Найбільш затребуваними компресорами для фарбування є повітряні компресори поршневого типу.
Вони поділяються на два види: масляні і безмасляні. Такі компресори надзвичайно прості, надійні в експлуатації і не потребують професійному обслуговуванні.
Поршневі безмасляні компресори зазвичай використовують для найпростіших потреб – підкачати колеса, продути жиклер, нарешті пофарбувати хвіртку в гаражі. Тому розглядати їх як великого помічника ремонту і фарбування автомобіля не будемо. Зазначу лише, що за вартістю безмасляні компресори найдешевші.
Тепер, давайте розглянемо детально, які бувають поршневі масляні компресори, які у них характеристики, а також їх відмінності.
Об\'єднує їх одне - в картер приводу поршневого компресора заливається олія.
Також, компресори бувають з прямим приводом і ремінним приводом.
Компресори з ремінним приводом також поділяються на два види: одно - і двоступінчасті. Двоступеневі менше шумлять при роботі і більш продуктивні.
Компресори з ремінним приводом вважаються більш надійними, що визначається особливостями його конструкції. Від двигуна до маховика компресорної головки встановлений ремінний привід.
Ось деякі позитивні відмінності ремінного компресора від прямоприводного:
- Електродвигун обертається з меншою частотою.
- Діаметр маховика більше ніж діаметр шківа двигуна.
- Надійна система повітряного охолодження.
Важливі характеристики, які слід враховувати при виборі і покупці масляного компресора:
- Електроживлення (220-230 В, 380 В, змішаний - 220/380 В)
- Споживана потужність (кВт)
- Продуктивність (кількість вироблюваного повітря - літри в хвилину)
- Її нагнітають максимальний тиск в ресивер (атм)
- Обсяг ресивера (літри)
Тепер розберемо кожну окремо.
Електроживлення
Ну тут в принципі все зрозуміло, якщо у вас в гаражі є трифазне живлення, то вибір очевидний, якщо тільки 220 вольт, то питань не виникає.
Рекомендую провести моніторинг напруги у своєму гаражі, використовуючи вольтметр для змінного струму.
Слід зняти дані за ранок, день і вечір. Якщо напруга рівне і не падає менше 200 Вольт, то все ОК. Якщо ж показання скачуть від 230 до 160 Вольт, то стабільну роботу від компресора не отримати і в такому випадку слід потурбуватися покупкою стабілізатора напруги.
Споживана потужність
При виборі, знову ж таки слід спиратися на якість електромережі там, де у вас буде задіяний компресор. Якщо електромережа давня, тонкі дроти і складаються вони з скруток, то висока споживана потужність може викликати досить серйозне падіння напруги і високий струм, у результаті отримуємо - перегрівання проводів і можливість виникнення пожежі.
Купуючи компресор з високою потужністю, спочатку переконайтеся, що, дроти, що йдуть від вашого гаража до розподільного щитка, не мають скруток і мають достатню розтин. Якщо самому дану роботу проробити немає можливості або недостатньо кваліфікації, то зверніться за допомогою до кваліфікованого електрика.
Продуктивність
Один з найбільш важливих показників характеристики компресора. Вимірюється кількістю виробленого стисненого повітря, літрів у хвилину.
Якщо ви збираєтеся займатися фарбуванням автомобілів, то вам слід врахувати, що працюючи з різними фарбопультами, потрібно витрата повітря, часом досить значний. І в різних систем краскопультів є свої вимоги до кількості споживаного стисненого повітря.
Так, наприклад фарбопульти системи HVLP (низьке надлишковий тиск – високий витрата повітря) споживають від 170 до 550 л/хв, в залежності від конструкції.
інформація ВАЖЛИВО!
При купівлі компресора, обов\'язково співвідносьте його можливості з вимогами фарбопульта по споживанню повітря, яким ви збираєтеся працювати.
Якщо ці вимоги проігнорувати, то компресор буде постійно молотити без продиху, тиск на виході буде плавати, і агрегат буде перегріватися, що не є добре. Ну, і якість фарбування буде відповідне. Для захисту від перегріву всі компресори оснащуються термореле, який відключить агрегат при перевантаженні.
Її нагнітають максимальний тиск в ресивер
Вимірюється в атмосферах (атм), цей показник у всіх компресорів даного типу приблизно однаковий і становить 8-12 атм. Регулятором вихідного тиску виставляється потрібне значення, яке можна контролювати на манометрі.
Обсяг ресивера
Вимірюється в літрах, то для гаражних та фарбувальних робіт менше 50 літрів брати не рекомендую. Частково недостатню продуктивність компресора можна компенсувати саме збільшенням обсягу ресивера.
Спираючись на вищевикладені характеристики та вміст свого гаманця можна приступати до вибору та купівлі такого потрібного агрегату.
Картину ми вже приблизну отримали, давайте підіб\'ємо баланс.
Отже, для нормальної роботи з різними фарбопультами нам потрібен компресор ремінного приводу, потужністю від 2 кВт, продуктивністю не менш 240-260 л/хв, з тиском на виході від 8 атм. і об\'ємом ресивера не менше 50 літрів. Тут я навів мінімально допустимі значення для нормальної роботи у гаражі, якщо при вашому виборі вони будуть відрізнятися в більшу сторону – це тільки краще.
Деякі поради по експлуатації поршневого масляного компресора
Якщо під час вашої роботи компресор працює не в короткочасно-повторному режимі (включається-вимикається), а молотить постійно, то це означає, що витрата повітря перевищує його вироблення компресором. Отже, підвищується знос циліндропоршневої групи, а також відбувається перегрів агрегату.
Для захисту від перегріву на компресорі є термореле яке вимикає апарат при перевантаженні. Якщо термореле постійно спрацьовує, то це сигнал, що щось не так, і може призвести до виходу з ладу компресора.
Якщо захист термореле спрацювала, то необхідно почекати поки компресор охолоне, після чого знову запустити компресор.
При температурі менше +5 градусів, можливі проблеми з запуском ел.двигуна компресора. При низьких температурах відбувається загустіння масла і движку важко провернути поршневу групу. Якщо вам необхідно експлуатувати компресор при низьких температурах, то рекомендую примусово прогріти масляний картер, наприклад обігрівачем, лампою або феном перед його запуском.
Регулярно зливайте воду з ресивера. Перед фарбуванням - обов\'язково!
При постійній роботі, не менше рази на місяць чистите або міняйте повітряний фільтр, який стоїть на вході.
Регулярно перевіряйте рівень масла в картері компресора.
Не рідше одного разу на півроку виконуйте повну чистку компресора від налетевших залишків фарби, пилу та інших відкладень, що дозволить збільшити ефективність системи охолодження і, відповідно, продовжити термін служби.
По закінченні роботи, не забуваємо викручувати регулятор вихідного тиску в нуль. Інакше через деякий час він може закоксоваться, і перестати виконувати свою функцію. Також, це може стати причиною виходу з ладу манометра, що показує тиск на виході.