Сажовий фільтр – це пристрій, який використовується для очищення відпрацьованих газів від частинок сажі, які утворюються в результаті згоряння палива. Цей пристрій має керамічну матрицю, яка складена у вигляді сот з дрібним перетином, поперемінно закриті з одного та з іншого боків. Такі елементи зроблені з пористого матеріалу, який, власне, і виконує роль очищувача.
Видалення сажового фільтру: чому це погана ідея
Коли виникають проблеми з фільтрацією, то очистка сажового фільтра, яку можна замовити тут: https://turbosto.com.ua/ua/ochistka-dpf/ – це найкраще рішення, хоча деякі майстри пропонують його зовсім видалити. При цьому обіцяють збільшення потужності та покращення динаміки, однак наслідки насправді такі:
- шкода екології. Це один з найсерйозніших наслідків для навколишнього середовища. Шкідливі речовини не фільтруються, а прямо потрапляють в атмосферу, відповідно, збільшуються викиди оксиду азоту, вуглеводню;
- перевитрата палива. Все дуже просто: двигуну працювати важче, адже для проштовхування вихлопних газів йому потрібно докласти більше зусиль;
- пошкодження двигуна та його прискорене зношення. Це дійсно дуже серйозні наслідки для вашого транспортного засобу та, власне, гаманця. Фільтр запобігає проникненню частинок повітря до циліндрів та в камери згоряння. Надалі це все накопичується на поверхні поршнів, клапанах та інших елементах двигуна.
Тобто недоліків у такої дії, як видалення сажового фільтра, насправді дуже багато. Тому чистка – все ж кращий варіант.
Ознаки несправності сажового фільтра
Таких моментів доволі багато. В першу чергу це помилка, яка світиться на панелі приладів. Крім того, на те, що прийшов час чистити фільтр, вказують:
- холості оберти;
- відсутність тяги;
- підвищена витрата палива;
- підвищений розхід оливи.
Також зверніть увагу на вихлопи, вони можуть мати білий або чорний колір. Однак зауважимо, що при умові правильної експлуатації чистку здійснювати потрібно буде не так вже й часто.
Ризики, пов’язані з самостійною чисткою
Може здатись, що всі роботи щодо чистки можна виконати самостійно, але це не так. Крім того, навіть обирати майстерню, якій довірити цю роботу, потрібно ретельно. Річ у тому, що сажовий фільтр не можна чистити в рідинах з агресивними речовинами, адже вони можуть знищити напилення на робочій поверхні. Через це фільтр не буде працювати так, як потрібно.
Крім того, при витягуванні керамічної частини та промиванні її міні-мийкою, яка працює під сильним тиском, є ризик порушення пористої структури. Дуже небезпечним є свердління отворів, замість нормальної чистки, – це здатне порушити електронну систему управління. Фільтр після цього доведеться викинути.
Порядок чистки сажового фільтра
Найефективніший спосіб чистки – гідродинамічна, адже цим методом вдається позбавитись 98% забруднень. Застосовується вона як на фільтрах для легкових, так і для вантажних автомобілів. Порядок чистки такий:
- Демонтаж фільтра та його огляд. Зняття та первинний візуальний огляд обов’язковий, адже потрібно виявити механічні пошкодження, якщо такі є, а також здійснити діагностику ступеня забруднення, в тому числі його осередків. Це здійснюється з використанням ендоскопа. Перед процедурою чистки фільтр зважують.
- Комп’ютерна діагностика. В камері для очистки фільтр підключається до спеціального обладнання. За допомогою нього визначається стадія забруднення. Для цього вимірюється повітряний потік і пропускна здатність.
- Гідродинамічна чистка. По черзі через фільтр пропускається потік води, далі спеціальний миючий розчин, потім знову повітря. Все це відбувається під великим тиском. Таким чином елемент обробляється з різних сторін, тим самим забезпечуючи глибоку регенерацію.
- Сушка та тестування результатів. Просушування також здійснюється струменем повітря, причому високої температури. Крім того, проводиться ряд тестів, такі як на протитиск та повторне зважування. Результати фіксуються. Потім фільтр встановлюється в автомобіль.
Довіряйте чистку спеціалістам і сажовий фільтр прослужить вам багато років, не доведеться його видаляти й тим самим ризикувати двигуном та підвищувати об'єми викидів в атмосферу.