Семінар, який працівники Ізюмської центральної міської бібліотеки провели 1 квітня, стосувався інклюзії, тієї сфери життєдіяльності, де значна увага приділяється розвитку дітей з інвалідністю, вірніше їх можливостям у доступі до загальної та вищої освіти. Як зазначила директор Ізюмської ЦМБ Оксана Завгородня, даній проблемі присвячена серія книг, які вийшли друком в Україні. У фонді книгарні вони є. Тож напередодні Міжнародного дня поширення інформації про аутизм, а також Дня народження відомого датського казкаря Ганса Крістіана Андерсена ( 2 квітня 1805 року) виникла можливість ознайомитися з ними.
Відзначаючи важливу роль літератури, керівник інклюзивно-ресурсного центру Ізюма Анна Тертишна розповіла про особливості впровадження інклюзії в навчальних закладах, наголосила, що вона є невід’ємною частиною освітньої реформи, формує нову філософію суспільства на розумінні різноманітності та рівності всіх. Анна Сергіївна навела ряд прикладів з практики, зосередилася на окремих випадках формування світогляду дітей з фізичними та психологічними вадами. За її словами, підтримка таких родин має вестися не лише в інклюзивно-ресурсних центрах, а й в закладах освіти, оскільки багато питань можна вирішити саме там.
Створення механізму надання такої підтримки викликало жваву дискусію. На переконання учасників семінару це питання потребує чіткого бачення та врегулювання. Адже є ряд проблем, що виникають під час організації інклюзивного навчання та потребують їх вирішення. Зокрема, недоступність великої частини закладів освіти, підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації фахівців для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, подальша робота з батьківською спільнотою щодо формування толерантності, зміни ставлення до альтернативних можливостей отримання освіти їхніми дітьми та залучення до цього відповідних фахівців, а також зміна ставлення громади до сучасних підходів в оцінці можливостей дітей, їх особливостей та власного потенціалу.
Як зазначалося, проблемою є те, що педагоги позбавлені можливості досконало знати про висновки медиків, про ступінь захворюваності дитини. Тож, аби вибудувати індивідуальний підхід до вихованців з особливими потребами, директор Ізюмської дитячої музичної школи Юлія Донченко, керівник Ізюмської художньої школи імені С.І.Васильківського Наталія Чернишова, інші учасники семінару обстоювали позицію відкритості. Керівник же інклюзивно-ресурсного центру зазначила, що у цьому аспекті існують законодавчі нормативи, які не можна порушувати Тільки дозвіл батьків може бути підставою для позитивного розв’язання проблеми взаємин з дітьми, які мають певні психічні розлади або фізичні вади.
Чимало цікавого дізналися учасники семінару від завідуючої дитячою бібліотекою Любові Сучкової. Вона детально проаналізувала літературу, яка присвячена інклюзивній освіті. Серед виданих останнім часом книжок було чимало творів як вітчизняних авторів, так і зарубіжних. Любов Іванівна запропонувала і вчителям, і батькам скористатися бібліотечним скарбом. Справжнім помічником став мультимедійний екран, де учасники семінару змогли подивитися тематичне відео, підготовлене педагогами і учнями дитячої музичної школи. Зокрема, цікавим був фільм про талановитого японського музиканта і композитора Нобуюкі Цудзії, який, маючи серйозну ваду зору ( він практично незрячий), став геніальним виконавцем і автором музичних шедеврів. Після демонстрації відеосюжету учасники семінару аплодували цьому японському піаністу. Як підкреслювалося, це є прикладом того, що для дітей із синдромом Дауна, із проявами аутизму, фізичними вадами тощо дуже важливо зустріти не просто небайдужого педагога, а справжнього фахівця, який би зміг розгледіти в них справжнього генія.
Микола Калюжний.
obrii.com.ua
Більше новин про події в місті, районі та області читайте на obrii.com.ua
Всі найважливіші новини на одному каналі
Слідкуйте за нашими новинами в Instagram
Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook