За твердженням правоохоронців, B2B Jewelry та його співучасники упродовж тривалого часу відмивали гроші, здобуті у незаконний спосіб. У межах кримінального провадження здійснено 48 обшуків у Київській і Вінницькій областях та в Одесі. Судом накладено арешти на майнові активи зловмисників: банківські рахунки, рухоме та нерухоме майно, у тому числі оформлені на підконтрольні юридичні особи.
Правоохоронці зазначили, що діяльність фінансової піраміди довго супроводжувалася потужною рекламною кампанією. Робилося це для того, щоб залучити якомога більше людей із соціально незахищених прошарків суспільства, без досвіду інвестування та з низьким рівнем фінансової грамотності. У паріаміду, як стверджують в СБУ, було залучено 600 тисяч громадян, серед яких є й ізюмчани. Зловмисники привласнили понад $250 мільйонів через купівлю елітного рухомого та нерухомого майна, а також інвестування в підконтрольний бізнес. Так, вони придбали один з островів Дніпровського каскаду з розташованими на ньому об’єктами нерухомості, 18 елітних позашляховиків, вартістю понад 100 тисяч доларів США кожний, коштовності, інше рухоме та нерухоме майно. До організації фінансової оборудки причетні понад 20 осіб, які зуміли залучили до махінацій понад 100 підконтрольних юридичних осіб.
То що ж таке B2B Jewelry
Офіційно B2B Jewelry продає ювелірні вироби. За даними компанії, в Україні, Росії та Казахстані працює близько 59 її магазинів, а також власний ювелірний завод у Вінниці. B2B Jewelry пропонує своїм клієнтам, крім прикрас, також нібито пасивний дохід від інвестицій — понад 400% річних.
На початку березня журналіст-розслідувач Денис Бігус у своєму блозі розповів, як працює B2B Jewelry, пояснив, чому це - фінансова піраміда та показав, як з її ювелірних магазинів вивозять гроші в поліетиленових пакунках. Вже в травні 2020 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку повідомила, що вважає проєкт B2B Jewelery способом незаконного заволодіння коштами. Комісія звернулася до правоохоронців, які зазначили, що проєкт B2B Jewelery «має ознаки сумнівності», адже пропонує інвесторам надвисокі відсотки інвестиційного доходу за сертифікатами, які не містять реквізитів особи, що їх видала. Водночас B2B Jewelery не є назвою конкретної компанії, тому відсутні особи, відповідальні за здійснення виплат громадянам. У комісії було наголошено, що інвестування в подібні проєкти створює значні ризики втрати цих грошей.
Три способи "жити в достатку" за B2B Jewelry
Щоб розібратися у фінансоввй піраміді, частиною багатотисячної армії вкладників став журналіст LIGA.net . Як він з’ясував, такої юридичної особи B2B Jewelry практично не існує, принаймні, в Україні. Це - бренд, під яким працює мережа фірмових магазинів ювелірного заводу Шарм, розташованого в містечку Ладижин під Вінницею. Бренд з'явився влітку 2018 року, але вибухове зростання проєкту почалося влітку-восени 2019-го.
Золото. У магазинах дійсно продаються ювелірні прикраси: з мережею працює близько 20 постачальників на чолі з заводом Шарм. На цінниках дві суми: одна - фактична вартість товару, друга - сума кешбеку. Зараз кешбек становить 104%. Це означає, що купити прикрасу в салонах B2B Jewelry можна фактично безкоштовно (і за це навіть доплатять). Кешбек розбивають на 52 частини і виплачують на карту будь-якого банку протягом року. Наприклад, ви купуєте за тисячу гривень каблучку, а вам протягом року повернуть рівними частинами 1040 гривень. Вигідно навіть з урахуванням інфляції. "Це просто маркетинг: наша продукція дорожча, ніж у більшості конкурентів, таким чином, компанія залучає покупців", - пояснювала кореспонденту LIGA.net логіку кешбек консультант київського B2B Jewelry.
Таке пояснення мало б сенс, якби кешбек був менше 100%, але якщо обіцяють повернути більше "цінника", то яка різниця, що там за цифра.
Папір. Разом з реальними прикрасами, компанія продає сертифікати. В B2B Jewelry запевняють, що вони дають право в будь-який момент отримати вироби із золота або срібла на номінал сертифіката, який стартує від 1 000 грн. (Саме такий придбав журналіст LIGA.net, а максимальний номінал, який він бачив, - 27 000 грн.). "Сертифікати можна порівняти з депозитом", - говорить журналісту LIGA.net один із менеджерів B2B.
Але є дуже великі відмінності, основне - ставка. За сертифікатом обіцяють неймовірні для сьогоднішньої України 8% на тиждень або 416% річних (для порівняння, прибутковість за банківськими депозитами в гривні за рік - близько 12% мінус податок). Виплати за сертифікатом щотижня. У випадку з сертифікатом на 1000 грн, B2B платить щоп'ятниці 80 грн: тобто "інвестиція" повернеться за чотири місяці, а далі чистий прибуток. Сертифікат завжди можна обміняти на прикраси, але тоді відсотки втрачаються.
8% на тиждень - тимчасовий хід, розповіла LIGA.net одна з менеджерів. Далі B2B в два рази знизить відсоток виплат - до 4% (більше 200% річних), що відповідає "рівню реальної рентабельності компанії", уточнила вона.
Мережевий маркетинг. Компанія стимулює залучення нових клієнтів: кожен "інвестор" фінансово мотивований, загітувати на покупку сертифікатів родичів і знайомих. Всі, хто прийде за рекомендацією "інвестора", вважаються учасниками його "мережі" і їх покупки зараховуються в його "оборот". Чим вище цей показник - тим більше реферальних бонусів він отримує. У цій системі 23 ранги від "новачка" до "Діамант". Оборот від $0 до $100 000 000, бонуси - від 8 до 19% за кожен внесок "своєї" людини.
Ювелірна крамниця певний час працювала і в Ізюмі на вулиці Соборній але нещодавно припинила свою діяльність. Скільки ізюмчан потрапило на гачок фінансової піраміди скоріш за все , ми з вами вже ні коли про це не дізнаємось. за матеріалами Liga.net Bihus.Info