Більше українців стали використовувати українську мову для спілкування в соціальних мережах.
Такими є результати дослідження, проведеного Центром контент-аналізу. Про це розповідає
Автори дослідження підкреслюють, що така тенденція стала спостерігатися після повномасштабного вторгнення і вона демонструє те, що Україна зіткнулась із значним посиленням ролі української мови в соціальних мережах.
Дослідження показало, що частка дописів українською мовою, зроблених українцями в Instagram, X (Twitter) та Facebook сягнула 56%, тоді як 44% залишаються російськомовними. Динаміка зміни мовного контенту демонструє відчутне зростання інтересу до української мови. До прикладу, у 2020 році співвідношення складало 86% на користь російської та 14% для української; у 2022 році — 62% до 38%, а у 2023 році — 54% до 46%.
Автори дослідження підкреслюють, що в Instagram українська мова займає 87% публікацій, в X — 83%, а у Facebook — 79%. Хоча відеохостинг YouTube показує незначне збільшення частки української мови в загальній структурі мовного розподілу контенту в порівняно з минулим роком, понад половина контенту все одно залишається російською. Цікаво, що незначне зменшення частки україномовного контенту дослідники виявили у TikTok. В дослідженні не враховувався контент Telegram через неможливість точно встановити локацію користувачів на цій платформі.
Зростання частки української мови в соціальних мережах спостерігалося практично у всіх регіонах країни, зокрема в Запорізькій та Херсонській областях. Винятком стала Одеська область, де зріс відсоток російськомовного контенту.