Цифрова революція в банківській сфері і так була в самому розпалі, а пандемія коронавірусу, самоізоляція і перехід на загальну «удаленку» підштовхнули фінансові організації до ще більш швидкої трансформації.
Як йдуть справи з цифровізацією в банківській сфері?
- Давно не новина, що багато клієнтів готові замінити особисте відвідування офісів банку на онлайн-комунікацію. Найбільші банки вже кілька років впроваджують в свої лінійки продукти і послуги, які можна отримати дистанційно, зручні онлайн-рішення, Інтернет - і мобільні банки, а українці активно ними користуються в повсякденному житті.
Цифровий банк-це зміна традиційної бізнес-моделі з вертикальною інтеграцією на побудову омніканальної моделі продажів. На сайті bankua.com.ua вам допоможуть по питанню - приват24 вхід з телефону.
Що заважає розвитку цифрового банкінгу?
Гострим залишається питання безпеки і захисту персональних даних при використанні додатків фінансових організацій, коли Користувачам важливо не стільки зручність використання, скільки розуміння, що їх кошти надійно захищені.
Ця проблема в доступному для огляду майбутньому цілком вирішувана у зв'язку з розвитком біометричних технологій у сфері цифрової ідентифікації. Вже сьогодні банки далеко просунулися в питаннях верифікації своїх клієнтів, що позитивно вплинуло на процедури надання необхідних фінансових послуг.
Класичний vs цифровий банкінг
- Дистанційні канали банківського обслуговування увійшли в наше повсякденне життя так само легко, як соціальні мережі та месенджери, сервіси на замовлення таксі та їжі, онлайн-кінотеатри та інші розваги.
Для клієнтів цей формат звичніше, зручніше і швидше класичного. Для кредитних організацій це можливість омніканальної роботи з клієнтом, накопичення великого обсягу інформації про його переваги і зниження витрат.
Дистанційні канали обслуговування дають банкам можливість накопичувати великий обсяг інформації про переваги клієнтів і знижувати витрати
Чи готові українці до повного онлайну?
Незважаючи на активний розвиток IT-технологій, глибина впровадження дистанційних банківських послуг ще недостатня серед населення. Фінансові організації в цифровому форматі найчастіше пропонують традиційний набір послуг. І користуються ними далеко не всі: в Україні досі величезний пласт клієнтів банків, які знімають готівкою всі гроші з карти в день зарплати або вважають за краще відвідувати відділення банків для відкриття ощадних продуктів.
Завдання банків сьогодні в тому числі-змінювати мислення людей, гарантуючи безпеку здійснюваних угод або пропонуючи преференції, наприклад, при оформленні продуктів Дистанційно.
Майбутнє за цифрою?
- 2020 рік довів важливість діджиталізації у всіх сферах банківського бізнесу. Цифровий канал продажів дозволяє банкам, наприклад, вибудовувати іншу економіку продукту, розширювати межі спілкування з клієнтом. Продукти і послуги зараз розробляються таким чином, щоб стимулювати клієнтів переходити в Інтернет і використовувати максимально можливу кількість додаткових сервісів і послуг.
Значиму роль при переході українців в «цифру» зіграли і кроки держави в даному напрямку – активний розвиток інфраструктури NFC-платежів, система швидких платежів та інше. Відбувається цифровізація всієї фінансової системи.
При цьому цифровізація має на увазі не тільки оперативне і якісне управління фінансами, а й розвиток технологій, обладнання, програмного забезпечення. Цифра і технологічний прогрес нерозривно пов'язані, і зростаюча популярність можливостей дистанційного обслуговування у фінансовому секторі сприятимуть підйому IT-сегмента.