Перш за все хочу сказати, що Укрпошта як працювала, так і продовжує працювати і надавати свої послуги у всіх населених пунктах. На Харківщині соціальні виплати через Укрпошту отримують 211 тисяч українців. 80% з них виплати приносить листоноша. Це зобов’язання Укрпошти перед клієнтами, які ми виконували і будемо виконувати, безвідносно до того, в якому форматі пошта працюватиме в конкретному населеному пункті. В Харківській області наразі працює 511 стаціонарних відділень. У 89 селах вже почали працювати пересувні відділення і ще у 63 селах планується перейти на пересувний формат до січня 2022 року. Для клієнтів не зміниться нічого: якщо раніше субсидію привозила листоноша на велосипеді, то зараз вона привезе її на автомобілі. А разом з субсидією ще й товари першої необхідності, періодику, посилки. Знаю, що багато наших клієнтів хвилюються, що через зміну графіків роботи при переході зі стаціонарного формату на пересувний листоноша невчасно буде доставляти соціальні виплати. Справа в тому, що Укрпошта не має права зберігати в себе кошти, які нам перераховує Міністерство соціального захисту для доставки населенню. Тому субсидії та інші соцвиплати будуть доставлені у найближчий робочий день пересувного відділення. Залежно від обсягів роботи в кожному селі пересувне приїжджатиме 1-3 рази на тиждень. Графіки роботи пересувних ми роздали сільським старостам, уточнити дні і години роботи пересувного можна також в начальника відділення Укрпошти.
З досвіду роботи пересувних відділень у інших областях, за кілька виплатних періодів складається зручний для мешканців графік і доставка субсидій проходить вчасно.
- Пропонують оформити банківську картку для виплати пенсій, бо відділення пошти в селі закривається
- Відділення Укрпошти не закриваються, а всього лише переходять на новий формат роботи. Якби хоча б якийсь банк планував відкривати в селі своє відділення чи хоча би встановити банкомат, відкривати картку мало б сенс. В селах Харківщини, особливо з населенням до 1200 осіб, банків немає. І ті селяни, які мають банківські картки, їдуть знімати гроші або в райцентри, або знімають готівку у відділеннях Укрпошти, де є термінали. Тобто селяни і так базові фінансові послуги отримують через Укрпошту.
Укрпошта не відмовляється від своїх клієнтів і продовжує надавати послуги в повному обсязі. Це значить, що всі, хто отримує пенсію через Укрпошту, і надалі будуть її отримувати з доставкою. Ми змінюємо формат роботи відділень зі стаціонарного на пересувні якраз для того, щоб покращити якість послуг і збільшити їхній перелік. Там, де стаціонарні відділення припиняють роботу, будуть їздити пересувні. І пенсії листоноша буде привозити на спеціально обладнаному авто прямо до кожної хати. Більше того, Укрпошта планує до кінця 2022 року повністю автоматизувати всі пересувні відділення. Це значить, що у листоноші в авто буде термінал 3в1. І коли пересувне відділення в черговий раз приїде з доставкою, прямо в себе біля будинку ті клієнти, які вже мають банківські картки, зможуть зняти готівку, оплатити в безготівковий спосіб товари тощо. Ті ж, хто отримує пенсії готівкою і звик розраховуватися на все «живими» грошима, листоноша так само приноситиме пенсії і прийматиме оплату комунальних послуг чи товарів.
Тому тут кожен має для себе визначитися, що йому зручніше: щоб листоноша привіз пенсію до воріт, чи самостійно раз на місяць їхати до найближчого міста, де є банкомати чи банківські відділення.
- Як відправляти посилки, якщо в селі немає відділення Укрпошти?
- Відповідає директор Харківської дирекції Укрпошти Юрій Савченко
Графік роботи пересувних відділень розроблений таким чином, щоб не тільки розвозити посилки, грошові виплати і періодику, але і приймати посилки та листи на відправлення. І тут є два варіанти. Перший – віднести відправлення до точки обслуговування. Це або старе приміщення Укрпошти, або інше приміщення, надане сільрадою. В ньому залишається начальник відділення, поки листоноша на автівці розвозить пенсії, газети та посилки. Другий варіант – віддати листоноші, коли вона приїде на пересувному. У всіх є телефон начальника пересувного відділення – ми розміщували номер а плакатах, коли повідомляли про запуски пересувних відділень, та й самі начальники без проблем діляться контактами. Можна зателефонувати і домовитися – по дорозі пересувне зупиниться, щоб забрати посилку. Юрій Савченко директор Харківської дирекції ДП «Укрпошта».
Посилки не приймають до відправлення нажаль Харківська обл Куп’янський район с. Петрівка. Знизують плечима.