Всесвітній день прав споживача 15 березня - ще один привід підбити підсумки за рік, що минув. Що б не говорили, але у повсякденній круговерті доводиться все частіше стикатися з проблемами покупок, які, відверто кажучи, вкорочують нам віку.
На знімку: спеціаліст по захисту прав споживачів міськвиконкому І.АНДРУШОК.
Торкнуся товарів промислової групи. Окрім чисельних скарг, які стосувалися неякісних мобільних телефонів, провідне місце посідають звернення громадян щодо металопластикових конструкцій. Люди помилково подумали, що, придбавши такий будівельний матеріал, повністю розв\'яжуть проблему збереження тепла в оселі. А воно - ні…
Через низьку якість конструкцій часто-густо у квартирі виникає надлишкова вологість, що призводить до намерзання льоду, а ще гірше - до ушкодження шпалер й стін. Тому порада тут одна: перш, ніж купувати металопластик, добре думайте, для якої мети він потрібен. Тоді порадьтеся зі спеціалістом.
Важливою лишається також проблема цін на продукти. Люди пишуть, телефонують, звертаються до нас безпосередньо під час при-йому. Та зазначу, у торгівлі зараз правлять бал ринкові відносини. І в спеціалістів міськвиконкому фактично немає конкретних важелів впливу на галопуючу тенденцію росту цін. Як кажуть, попит породжує пропозицію. Немає, скажімо, у продажу достатньої кількості гречаної крупи - товаровиробник під-німає ціну. Є надлишок тваринного жиру - його торгова вартість знижується. Так і в усьому.
Звісно, слід звернути увагу і на деякі позитивні моменти. Менше стало звернень стосовно якості зимового взуття. Це свідчить про те, що покупці стали вимогливішими до товару і не надають перевагу дешевизні, за якою, як правило, криється елементарний брак.
Насамкінець хочу звернутися до мешканців з проханням: під час покупок треба вимагати у продавця чек або відмітку у гарантійному талоні. Це допоможе під час розгляду конфліктної ситуації. До того ж, необхідно проявляти уважність, укладаючи угоду на виготовлення того чи іншого товару або про надання послуги. В договорі мають бути зафіксовані усі нюанси взаємин, аби потім не виникало ніяких проблем. Словом, бажаю кожному споживачеві наполегливості у відстоюванні своїх прав. А головне - гарних, високоякісних товарів та послуг.
І.АНДРУШОК,
спеціаліст по захисту прав споживачів міськвиконкому.