Хочу запитати у читачів, що повинна робити нормальна українська родина у скрутній фінансовій ситуації? Мабуть, зменшувати витрати, залишаючи кошти лише на найнеобхідніше. То чи не в такий спосіб має діяти сьогодні і територіальна громада міста, бюджет якої на цей рік доволі обмежений?
Найперше, слід зрозуміти те, що на плечі жителів Ізюма як платників податків ліг значний тягар нових фінансових зобов’язань і, зокрема, по утриманню закладів освіти.
У попередні роки бюджет сфери освіти теж був дефіцитним, але завдяки державним дотаціям вдавалося, як-то кажуть, зводити кінці з кінцями. Сьогодні міська громада повинна розраховувати на власні сили. Істотно, що в першу чергу треба застосовувати режими економії і одночасного пошуку фінансових резервів.
ДаліХочу запитати у читачів, що повинна робити нормальна українська родина у скрутній фінансовій ситуації? Мабуть, зменшувати витрати, залишаючи кошти лише на найнеобхідніше. То чи не в такий спосіб має діяти сьогодні і територіальна громада міста, бюджет якої на цей рік доволі обмежений?
Найперше, слід зрозуміти те, що на плечі жителів Ізюма як платників податків ліг значний тягар нових фінансових зобов’язань і, зокрема, по утриманню закладів освіти.
У попередні роки бюджет сфери освіти теж був дефіцитним, але завдяки державним дотаціям вдавалося, як то кажуть, зводити кінці з кінцями. Сьогодні міська громада повинна розраховувати на власні сили. Істотно, що в першу чергу треба застосовувати режими економії і одночасного пошуку фінансових резервів.
Як і родина починає зі скорочення необов’язкових витрат, так і громада має застосувати принцип так званих цінностей на підставі змісту законодавчих та нормативних актів України, які визначають систему освіти України. Відповідно до статті 53 Конституції України загальна середня освіта є обов\'язковою. Тож по значимості систему пріоритетів у нашому місті можна розставити таким чином: гімназії і школи; дошкільні навчальні заклади; заклади позашкільної освіти. Саме третій розділ має найбільшу кількість проблемних питань. Цілком логічно, що витрати на утримання гімназій і шкіл обов’язкові і визначені законодавством, як і витрати на дошкільні навчальні заклади. Але особливу увагу треба, без сумніву, приділити позашкільним закладам, серед яких чи не найбільший міжшкільний навчально-виробничий комбінат – МНВК. Створений ще за часів СРСР, комбінат має чимало досягнень. Але зміна соціально- економічної ситуації поставила перед громадою низку нових завдань по формуванню молодої особистості. І відділ освіти міста Ізюм з таким завданням справляється не повністю.
Сьогодні для повноцінного функціювання МНВК треба до 1 мільйона гривень на рік. Погодьтеся, що це занадто велика сума в умовах економічної скрути. І треба було б проаналізувати стан справ. Однак засновник МНВК – Ізюмська міська рада протягом тривалого часу жодного разу не розглядала питання організації роботи закладу. Все було віддано на відкуп міському відділу освіти.
Депутати Ізюмської міської ради, витрачаючи щорічно мільйон гривень на МНВК, не поцікавились переліком предметів так званої професійної орієнтації, що дається учням, не зробили висновки, а чи доцільно для нашого міста давати навички професій перукаря, швачки чи звичайного користувача комп’ютерної техніки та інших? Який рівень підготовки навчання в МНВК? Як впливає навчання на формування компетенції випускника загальноосвітнього закладу в сучасних умовах? Чи існує соціальне замовлення від територіальної громади на професійну орієнтацію конкретних напрямків? А головне, які документи отримають діти після закінчення МНВК? Чи будуть вони відповідати кваліфікації у якому-небудь напрямку економічної діяльності?
Одним з прикладів непродуманого рішення є організація вивчення предмету «Захист Вітчизни» на базі МНВК, чим створені колосальні незручності для батьків та учнів. Бо діти з різних мікрорайонів міста повинні їхати на заняття до центру міста, витрачаючи до 15 грн.
Без сумніву, відділ освіти буде доводити всім нам необхідність існування МНВК в застарілому вигляді. Будуть посилання на участь керівників МНВК у різних дорадчих та колегіальних органах, будуть наводити фото радісних учнів багаторічної давнини. І якщо раніше, за більш сприятливих фінансових умов бюджету міста, громада мала можливість безконтрольно утримувати МНВК, то зараз такої можливості немає. Сьогодні кожна гривня, що витрачена з міського бюджету, – це гривня наших з вами сплачених податків.
Звісно, у цій статті не йдеться про закриття МНВК як такого. Наголошуються лише принципи оптимізації витрат. Територіальна громада повинна переглянути своє ставлення до системи освіти у місті, забезпечити всі умови для підвищення якості роботи гімназій, шкіл і дитячих садків. Одночасно з цим, Ізюмській міській раді необхідно предметно проаналізувати роботу закладів позашкільної освіти, знайти в собі сили протистояти дешевому популізму і визначити можливість та умови існування таких закладів.
В ідеалі заклади позашкільної освіти повинні безкоштовно працювати тільки для дітей з малозабезпечених сімей. Для всіх інших за кошти батьків та інших позабюджетних надходжень.
Ізюм входить в режим жорсткої економії коштів. Тому ми маємо право чекати звіту від можновладців про доцільність їх витрачання. Ми – це жителі міста – одна сім’я! Ми повинні допомогти депутатам міської ради налаштувати систему освіти як одну з найбільш знакових і важливих для забезпечення майбутнього наших дітей! Все буде добре!
Г. Олександрович, мешканець міста.
P.S. Запрошуємо читачів до обговорення цієї проблеми. Листи надсилайте до редакції газети (вул. Соборна,6) або залишайте коментарі на сайті obrii.com.ua.
Отлично придумано, там дети занимаются искусством, спортом, изучают водительское дело. А если закрыть, то дети окажутся в подворотне. Мало нам хулиганов и наркоманов!!! Может еще и художественную школу на пару с музыкальной закрыть? Вас нужно поганой метлой гнать из города, не там вы выискиваете экономию бюджета!!!! Дети то причем?
Во-первых человек не призывает закрыть УПК. А во-вторых, если бы только с комбинатом были проблемы… А "Станция юных техников"?.. Если уже не закрыли, то собираются сделать это в самое ближайшее время. а "Дом детского творчества" на Пушкинской?..
Уважаемая Наталья! МНВК давно стал источником личных доходов для семьи начальник изюмського образования //////! И перстаньте болтать о детях в подворотнях! Лично я хочу очистить образование от разных ,,,,,,,,,,,,!
——————————
БРЕД!
Это из категории теории глобального заговора… типа Масоны, Алюминаты…
МНВК еле дышит! О каких доходах речь? Если что-то знаете, то поведайте всем.
Читаю вас, шановний Г. Олександрович, мешканець міста, і дивуюсь, в чи в нашому місті ви живете… Дешевий популізм-це ваш допис тут, якщо у вас вистачає розуму писати про платні гуртки для малечі, крім малозабезпечених сімей! Зараз майже кожна сім"я малозабезпечена, хоч і без статуту. В мене двоє дітей, працює лише чоловік, діти мої ходять до позашкільних гуртків вже не один рік. Коли ми почули про те, що позашкільні заклади міста будуть закривати, були дуже обурені, бо в нашому місті не залишиться ЖОДНОГО закладу, до якого могли б ходити діти безкоштовно. Батьки в умовах нинішньої скрути не матимуть змоги виділитти ніякої копійчини на додаткові занятття, а що робити дітям, які дійсно люблять творити своїми руками, крім того, що вештатися вулицями та шукати пригод і поповнювати ряди неблагополучних індивидів. Позор керівництву міста, яке не піклується про майбутнє наших дітей, їх змістовне дозвілля і не має ніяких шляхів вирішення проблеми крім закриття гуртків.
Уважно прочитав правила поведінки на сайті. Для кого вони писані? Чому модератор допускає грубі, необгрунтовані звинувачення?Свобода слова – це не тільки можливість вільно висловлювати свої думки, а і нести за них відповідальність. Не здивуюся, якщо завтра якийсь Петров виллє відро грязюки на колектив редакції, як це зробив Іванов по відношенню до колективу МНВК. Якщо вже Ви ініціювали обговорення проблеми існування МНВК, то будьте ласкаві, спрямуйте його в конструктивне русло! І ще прохання модернізувати Ваш сайт, щоб його зручно було переглядати в сучасних розповсюджених браузерах, а не тільки в Explorer.
Директор Ізюмського МНВК.
Ничего бесплатного не бывает! За "бесплатные " кружки платят жители города! Еслт жители Изюма хотят и дальше ПЛАТИТЬ НАЛОГИ на содержание ЧЕТЫРЕХ домов культуры, ДВУХ спортшкол (в составе ТРЕХ больших спортзалов), ДВУХ школ культуры и многочисленных СЮТов и СЮНов – то так и ДОЛЖНО БЫТЬ! Но если большинство жителей года Изюма хотят содержать такую систему, то так и ДОЛЖНО быть! Но это должо быть большинство жителей!
Нужно понимать, что в Изюме не работает ни один завод! Нет даже небольших промышленных предприятий! Только торговля!
На этом далеко не уедешь! И возмущениями и позорами положения дел, с содержанием выше перечисленных зданий и организаций, НЕ ИСПРАВИШЬ! Пришло время трезвой оценки возможностей нашего города!
Котигорошок, у вас як в відомому фільмі виходит: "Шесть портсигаров, шесть магнитофонов японских, курточек импортных тоже шесть…" Сходіть та порахуйте, чи що… бо я так точно перший раз чую про многочисленные СЮТ и СЮН, а також дві спортшколи і ще що там понаписувано… ви статтю мабуть неуважно читали, в ній йдеться саме про заклади освіти, а не школи і будинки культури. Хіба в нас їх десятки??? Мені здається, що розмова в нас все ж таки ведеться різними мовами, достукатися до людей, у яких дітей немає взагалі або вони дорослі, і яким глибоко начхати на малечу, можуть себе кулаком в груди бити і доводити, що не потрібно нам ніякого додаткового розвитку дитини. Тож дивуйтесь потім, чого в нас не місто, а село Запупилівка, в якому скоро залишаться одні пенсіонери, бо в родин з дітьми перспектив немає ніяких. Можна ще запропонувати відмінити закон Конституції про вільний розвиток дитини, щоб було чим прикритися в разі провалу недолугого правління керівництва нашого міста. Бо якщо оцінювати тверезо можливості нашого міста, то перше, що треба змінити-це саме керівництво.
Да это заведение еще в 1996 году закрыть нужно было. Какое качество образования оно дает и кто там работает? Дети туда ходить не хотят, там ничему интересному не учат.Все в рамках школьной программы, документы об окончании можно только в туалет повесить.А город должен содержать два здания, обслуживающий персонал, платить заработную плату и тд. Дети связаны с дополнительными тратами на проезд, питание.А могли эти услуги в своей школе получать. Потому,что каждый год из учебного плана школ забирают часы на предметы в МНВК.Вопрос: зачем? Кому это выгодно.Эти предметы ребенок в своей родной школе может изучать. Только бюджет этот миллион направит на больницы, социальную защиту, детские сады и школы. Сколько можно кормить …….и его прихлебателей. Давайте реально на вещи смотреть. А то сады и школы давайте закроем, а МНВК пусть работает. МНВК это деньги выброшенные на ветер……..
Какое водительское дело-за теже деньги, что и специализированных школах. Кстати,его там уже нет, потому, что права потом только за бабки получать нудно. Впрочем, как везде. Скаких пор предмет "Защита Отечества" стал искусством. Особенно в МНВК. Это всегда в школах было, а не из-за 2 часов в неделю два здания содержать будем, детей та морозить, штат раздувать/ Пойдите посмотрите на это искусство.У детей дома компьютеры современней и новее стоят чем в МНВК . О каком програмировании речь ? Давайте реально смотреть на вещи. Как учеба в МНВК влияет на поступление в ВУЗ? Кому это все нужно, непонятно.
Так может сразу "стереть с лица Земли" Изюм? Так проще будет, вообще никаких издержек в будущем.
Ну судя по грамоте написания поста "Молодь Ізюмщини" автор не то, что в МНВК не учился, а и в школе через раз…
Кстати, программирования в УПК нет уже давно, и автор либо потерялся во времени либо знает про УПК по наслышке. Несколько лет назад я хотел пойти туда именно на программирование, но уже было поздно, но на вождении отучили и откатали по полной. И работают там отличные специалисты! Права купить за бабки можно и УПК тут ни причем!
"Молодь Июмщины", скорее всего, это один из исполнителей заказной статьи, только прикидывается *** !
Наталя,
А Ви спорбуйте піти і працювати. Коли Ви народжували двох дітей – то не знали, що їм будуть потрібні гуртки і розвиток? Якщо не було б таких, кому "безкоштовно" – не потрібно би було і закривати. А спробуйте самі зацікавити своїх дітей, щоб вони не йшли на вулицю у підвал (якщо Ви все одно не працюєте).
Модератор, ну передай ти ПРИВІТ адміну або застральте його! Ну дійсно, неможливо читати сторінку, коли горизонтальна прокрутка довжиною вкілометер! Крім Експлорера, ніодин браузер нормально не показує! НЕ ПОЗОРЬТЕСЬ!
Проблема в том, что образование в городе очень долго находилось "вне реформ", проблемы накапливались, росли снежным комом, а их разрешение откладывалось на потом. Сегодня все навалилось в один момент и важно найти правильные, рациональные решения, нужно расставить акценты : что кровно необходимо оставить, что оптимизировать, реформировать, а от чего-то надо отказаться. Т.е. необходим серьезный, крепкий менеджмент, кризисное управление : болезненное, но необходимое.
По-моему, очень важно и даже крайне необходимо в наше тяжелое время дать старшекласснику возможность получить проф. навыки параллельно основной учебе в общеобразовательной школе.
Это наш долг- хотя бы в какой-то мере компенсировать им отсутствие полноценного выбора своей будущей дороги в жизни.
Ломать- не строить… и мне очень печально, что находятся воинственные прагматики пытающиеся решать мат. проблемы больного общества за счет детей не способных отстаивать свое социальное право в нецивилизованной этой борьбе.
Проста, як ріг будинку, ви тільки не кажіть, куди мені йти і що робити, я й без вас прекрасно орієнтуюсь. Мала би змогу-давно би працювала, а підробіток потребує часу. Про те, якщо було би так, а не інакше, теж не треба, бо вже маємо те, що маємо. Чи ви пропонуєте всіх, кому "безкоштовно", викреслити з життя? Залишити танці та співи на платній основі, для вибраних одиниць, чиї батьки в змозі оплатити це. А ті, в кого скрута і безвихідь, залишимо дома-нехай дітей своїх розважають, раз понароджували. Така ваша логіка? В гуртках з дітьми працюють спеціалісти високого рівня з вищою освітою, я не навчу свого сина ремонтувати авто або велосипед, а в гуртку-будь ласка, за два роки освоїв багато чого. Гурток з вишивки, наприклад, може дати чудові основи вишивання, ознайомлення з традиціями, гуртки бісероплетіння, оригамі, моделювання -крім виконання чудових робіт дитина розвиває моторику, яка дає поштовх до розвитку логіки та мислення. Бо співаків у нас пів країни, а що-небудь зробити руками-нє, не вмїємо, бо не вчили. От ви б так з ходу займались би зі своєю дитиною всіма цими видами творчості на такому рівні, щоб дитина загорілась та почала за вами йти? Або й перевершувати вас? Вам з цього боку світ взагалі не відомий, то й пишете нісенітниці. А я своєю дитиною пишаюсь -вона сама вишиванку вишила, намисто зробила, топіарії на подарунки створила, і ще багато чого такого, про що ви навіть уяви не маєте. Я взагалі не можу зрозуміти, як можна писати такі безсердечні пости, як ваш. Люди без серця і іскри не розумітимуть ніколи мабуть того, про що я намагаюсь сказати.
Наталія! Хочите дійсно навчати дітей професій направляйте їх до профессійних ліцеїв!
Вишиванки та цяцянки яким начебто навчають у МНВК коштують жителям Ізюма майже у мільйон гривень на рік! Досить!
Економіст, ви навіть тексту мого не читали. Я писала про гуртки, до МНВК мої діти ще не доросли. І до чого тут ліцеї будуть, якщо дитина себе не матиме змоги проявити в позашкільній роботі, як тоді вона зможе визначити, до чого в неї душа лежить-до вишиванок, техніки чи дизайну, наприклад… І якщо ви вже економіст, то скажіть, а чого нам коштує утримання отого великого триповерхового головного будинку, що на центральній площі із усіма його "робітниками", які так "печуться" про благо та поліпшення міста Ізюм?
Економіст, ти з якої планети? 😉 ніяких цяцянок і вишиванок в МНВК НЕМАЄ!!! Ти в МНВК хоч був? Ти ж навіть не знаєш ЩО там? Як же ці писаки, на чолі з автором дістали! Ходе таке *** по місту і пише всяку ***!!!
Мені смішно: не має можливості працювати, підробка потребує часу. В пані Наталії на все є причина, чому не можна. І як добре обвинувачувати в усіх негараздах отих з триповерхового будинку. І якось Вас не дуже цікавить яким коштом платити зарплатню висококваліфікованому спеціалісту, що задармо вчить Вашу дитину. Безвиході немає – бувають незручні виходи. В усьому цивілізованому світі так: якщо хочешь щось отримвувати – так чи інакше маєш за то заплатити. Щодо звинувачень у безсердечності – то як на мене пошукайте інших аргументів.
Щодо моєї дитини: тк, я займаюся з нею усім, що має вміти дитина в її віку. Приділяючи більше уваги тому, що їй подобається. І не маю проблеми з тим, що немає відповідного гуртка. Інтернет, книжки і поради знайомих мені у поміч.
Проста, як ріг будинку,
Ви одна така на все місто, напевне… З інтернетом, книжками, купою знайомих спеціалістів в питаннях дозвілля дітей шкільного віку… і купою вільного часу, котрого, вже здогадуюсь, з яких причин, згаяти нікуди.
Так, вчити дітей повинні саме висококваліфіковані спеціалісти, а не самородкит типу вас, ви не знаходите? прийдіть до школи та покажіть майстер-клас, щоб не тільки дітям, алей дорослим очі горіли…то я на вас гляну. А інтернетів у всіх зараз повно, тільки зиску з того мало, бо пріоритети – в однокласниках та контактах… Моя дитина для свого віку вже має такі навики, до яких вашій мабудь як до Марсу. Завдяки висококваліфікованим спеціалістам, між іншим, а не мамашам-самоучкам.
Ви не думали, наприклад, над тим, що цих спеціалістів держава навчала, давала ім робочі місця, міністерства для таких гуртків програми готували? і тут вся така в белом ви приходите і кажете, що це все повна фігня і нормально буде дома сидіти. Так дайте нам свою адресу, ми до вас водити будемо своїх діточок, додому… Не? я ось, наприклад, інвалід, не можу в силу певних обставин зайняти свою дитину так, щоб її потреби були повною мірою розкриті. А ви така енергійна, але я вамчесно скажу- не встигнете за дітьми, бо навіть приблизно не уявляєте, чого хочуть діти! Чи не так?