Сьогодні, коли ціни стрибають вище, ніж Сергій Бубка, будь-кому зрозуміло, що економіку не обдуриш. Діє своєрідний закон сполучених посудин: десь прибуде, а десь зменшиться. Тому драма щодо проїзду в міському транспорті поки що лишається у підвішеному стані. Громадські слухання, де пропозицію перевізників встановити тариф 2 грн. 50 коп. було відхилено, крапку на проблемі не поставили. Наш кореспондент звернувся до представників від влади та автопідприємства дати свій коментар щодо ситуації.
В.С.СЛАБУНОВ, голова правління ВАТ "Ізюмське АТП":
– Скажу відверто, наше підприємство поступово руйнується. Вже зараз списуємо обладнання, верстати, труби, ріжемо автобуси на металобрухт. Гроші потрібні для відшкодування боргів за комунальні послуги, для виплати заробітку. У грудні 2010-го ми позичали 45 тис. грн., аби закрити фінансову прогалину. Тепер вишукуємо ще 100 тис. грн. Як кажуть, живемо в борг.
Сьогодні, коли ціни стрибають вище, ніж Сергій Бубка, будь-кому зрозуміло, що економіку не обдуриш. Діє своєрідний закон сполучених посудин: десь прибуде, а десь зменшиться. Тому драма щодо проїзду в міському транспорті поки що лишається у підвішеному стані. Громадські слухання, де пропозицію перевізників встановити тариф 2 грн. 50 коп. було відхилено, крапку на проблемі не поставили. Наш кореспондент звернувся до представників від влади та автопідприємства дати свій коментар щодо ситуації.
В.С.СЛАБУНОВ, голова правління ВАТ "Ізюмське АТП":
– Скажу відверто, наше підприємство поступово руйнується. Вже зараз списуємо обладнання, верстати, труби, ріжемо автобуси на металобрухт. Гроші потрібні для відшкодування боргів за комунальні послуги, для виплати заробітку. У грудні 2010-го ми позичали 45 тис. грн., аби закрити фінансову прогалину. Тепер вишукуємо ще 100 тис. грн. Як кажуть, живемо в борг. Прикро усвідомлювати, але склалося таке враження, що доля АТП мало цікавить керівництво міста. Ціна на газ-метан зросла на 20 коп., дизпаливо подорожчало вдвічі, мінімальна зарплата добігає тисячі гривень, а ремонтувати автобуси все важче і важче. Влада ж у цей час демонструє олімпійський спокій і не хоче виконувати покладених на неї законом обов\'язків. Перевізники не- одноразово зверталися до міського голови з проханням переглянути тарифи. Та зрушень ніяких. Хоча є Закон про місцеве самоврядування, де в ст. 28 п.2 чітко окреслено повноваження міськвиконкому, є методика розрахунків, згідно з якою перегляд тарифів від-бувається у зв\'язку зі зміною вартості пального на 10 відсотків. Керівники міста просто не квапляться виконувати закони. А це може призвести до повного банкрутства підприємства, на якому працює 100 чоловік. У черговій бесіді міський голова заявив, що АТП повинно вчитися виживати в умовах конкуренції. Згоден, але ж треба виконувати і закони. Фахівці промислово-економічного управління, скажімо, розрахували, що собівартість перевезень в інтервалі руху 2-3 хвилини на основних магістралях складає десь 3 грн.20 коп. в залежності від маршруту. Щоб підприємство розвивалося, необхідно мати хоча б мінімальну рентабельність. Тобто сюди добавляється ще 33 коп. В результаті тариф має бути в межах 3 грн. 50 коп. А ми возимо пасажирів за 2 гривні. Із цієї суми на закупівлю газу витрачається 1 грн. 49 коп. Плюс - зар- плата водієві, податок до місцевого бюджету і Пен- сійного фонду. Принагідно скажу, що таких відрахувань АТП щомісяця здійснює в межах 35-40 тис. грн. У той час, як приватний перевізник (з усією повагою до нього) платить тільки 200 грн. єдиного податку. То якщо тарифи не зміняться, нам доведеться повертати взяті в кредит автобуси.
Ю.В.ЗАХАРЧЕНКО, заступник міського голови з питань економіки:
– Дійсно, ситуація, що склалася навколо пасажирських перевезень, доволі складна. На адресу міськвиконкому надійшло звернення перевізників щодо підвищення тарифу до 2 грн. 50 коп. Ми не хотіли робити це кулуарно. Тому звернулися до громади. На останніх слуханнях, що проходили у кінотеатрі "Спартак", люди однозначно висловилися проти підвищення . Тоді на адресу перевізників було висловлено чимало зауважень, які стосувалися незадовільного стану автобусів, недотримання графіку руху, нетактовної поведінки деяких водіїв. Йшлося про таксистів, які своєю роботою додають чимало прикрощів - часом створюють небезпеку біля міських ринків та центрального парку. Чудово розумію, що ріст цін на пальне (22 %), на ремонт та обслуговування транспорту (55 %) змушує перевізників йти на непопулярні кроки. Однак слід зрозуміти і людей, котрі отримують мізерні пенсії та заробітки. Тому міська влада, прислуховуючись до пропозицій з того та іншого боку, прийшла до висновку, що слід вишукати золоту середину розв\'язання проблеми. Запропонували підвищити тариф перевезень у розмірі 2 грн. 25 коп. Одразу зазначу, перевізники з цією пропозицією не згодні. Вони вважають, що таке підвищення не по- ліпшить ситуацію. Рано чи пізно до проблеми доведеться повертатися. Тому вирішено 25 лютого під час сесії міської ради це питання розглянути всебічно.
У міському бюджеті, додам, не передбачено коштів для відшкодування міжтарифної різниці. Навіть піль-говиків перевозимо за системою, яка була затверджена ще торік. Вже з 1 березня плануємо її переглянути.
Від редакції:
Коли готувався матеріал, стало відомо, що на останній сесії обласної ради перерозподілено кошти субвенції на компенсацію за пільговий проїзд громадян. Для Ізюма, наприклад, намічалося виділити майже 264 тис. грн., а виділили лише 115,3 тисячі. Для району було заплановано 98,5 тис. грн., але залишили дещо більше 43 тис. грн. Як зазначалося, в скруту потрапили харківські трамваї та тролейбуси. Уряд не спромігся компенсувати Харківському міськелектротрансу всі витрати, пов\'язані саме з перевезенням пасажирів. За словами заступника міського голови Ю.В.Захарченка, область обіцяє переглянути компенсаційні відрахування за підсумками виконання бюджету першого півріччя.
М.Калюжний.
Щоб автобуси їздили, і тариф був по 2 гривні
Facebook Коментарі