Робота міськводоканалу лишається в центрі уваги як місцевої влади, так і всієї громади. Найбільший резонанс викликає запровадження нових тарифів. Чи рятує це колектив? Прокоментувати ситуацію ми попросили виконуючого обов\'язки директора ІК ВВКП А.В.ПІЖУРІНА.
Кор.: – Артуре Володимировичу, що дало підвищення тарифів?
– Не хотів би абсолютизувати цей процес (за підсумками першого півріччя підприємство мало збитки на 1млн. 95 тис. грн.), але те, що зроблено крок до оздоровлення економі-ки, - факт незаперечний. Вже у другому кварталі ми змогли скоротити збиткову частину майже на 600 тисяч гривень.
Кор.: – Наскільки мені відомо, завдання ставляться більші?
– Безперечно. Хочеться досягти повної беззбитковості....
Робота міськводоканалу лишається в центрі уваги як місцевої влади, так і всієї громади. Найбільший резонанс викликає запровадження нових тарифів. Чи рятує це колектив? Прокоментувати ситуацію ми попросили виконуючого обов\'язки директора ІК ВВКП А.В.Піжуріна.
Кор.: – Артуре Володимировичу, що дало підвищення тарифів?
– Не хотів би абсолютизувати цей процес (за підсумками першого півріччя підприємство мало збитки на 1млн. 95 тис. грн.), але те, що зроблено крок до оздоровлення економі-ки, - факт незаперечний. Вже у другому кварталі ми змогли скоротити збиткову частину майже на 600 тисяч гривень.
Кор.: – Наскільки мені відомо, завдання ставляться більші?
– Безперечно. Хочеться досягти повної беззбитковості.
Кор.: – За рахунок чого?
– Ну, про підвищення тарифів мова вже не йде. А от про інші чинники слід сказати. Маю на увазі правильний менеджмент, вдосконалення енергозберігаючих технологій, посилення інтенсивності праці, надання будівельно-монтажних та інших послуг, забезпечення стовідсоткової оплати за водопостачання та водовідведення.
Кор.: – Певен, цю роботу ви вже розпочали?
– Так. Тільки в серпні за рахунок таких підходів платежі за надані послуги склали 108 відсотків (населення - 96%). Та найголовніше - ліквідували заборгованість по заробітній платі. На початку літа вона перевищувала 800 тис. грн.
Кор.: - Артуре Володимировичу, кадрова оптимізація – невід\'ємна частина підвищення ефективності виробництва. Який тут підхід?
– Кожне скорочення - люд-ські долі. Тому намагаємося діяти зважено. Вивільняємо лише той персонал, без якого можна обійтися. Скажімо, на мулових полях та водобаках плануємо запровадити напівавтоматичний режим роботи. Спеціалісти будуть переведені на інші ділянки виробництва. Це, зокрема, стосується служби збуту. Тут конче потрібні контролери.
А взагалі, майбутнє водоканалу, переконаний, за новими технологіями, які передбачають меншу енергоємність обладнання, автоматизацію багатьох процесів.
Кор.: – За багато років трубопроводи морально застаріли. Чи є тут якась технологія?
– У цивілізованих країнах використовується так звана безтраншейна технологія заміни труб. Вона набагато дешевша по суті, але дорога у придбанні. Тому будемо сподіватися, що колись і нам доля посміхнеться.
Кор.: – Ви згадали про збут. Що найбільш важливе у цій справі?
– Облік і ще раз облік. Спекотного літа ми запровадили жорсткий контроль за несанкціонованим відбором води. Було складено до 30 актів, які передбачали 5 тис. грн. штрафу на кожного порушника. Адже що не кажіть, а вода - той же товар, за який слід платити.
Кор.: – Артуре Володимировичу, чи є на підприємстві, образно кажучи, найбільш больовий мозоль?
– Ви маєте на увазі економічний бік справи?
Кор.: – Так.
– Звісно, є. Міськводоканал сьогодні має 4,5 млн. грн. податкового боргу . Це величезний тягар. Підняти його можна лише завдяки реструктуризації. Тому підготовлено Звернення до Державної податкової адміністрації, аби ліквідовувати борг частинами.
Кор.: – З вашим приходом до керівництва зродилася надія на краще. У крайньому разі так говорять ваші колеги. На чому зосереджуватимете увагу найближчим часом?
- Розширюватимемо мережу послуг (викачка нечистот у приватних оселях, прокладка труб, підключення колонок тощо). Це наші додаткові кошти. Крім того, будемо удосконалювати стиль роботи. Раніше підприємство нагадувало аварійну бригаду. Зараз існуючі напрямки розділяємо. І пріоритетним є плановість технологічного обслуговування. Тільки чітке функціонування обладнання і транспорту дасть змогу колективу забезпечити стабільність по наданню якісних послуг з водопостачання та водовідведення.
Вів розмову М.КАЛЮЖНИЙ.