Питання, хто і за чий рахунок повинен здійснювати повірку засобів вимірювання споживання холодної води, останнім часом набуло особливої гостроти.
Мешканці і представники міськводоканалу, відстоюючи свою позицію, посилаються на один і той же Закон України \"Про метрологію і метрологічну діяльність\". Газета вже писала про це. Але наприкінці року проблема знову назріла.
Далі.
Питання, хто і за чий рахунок повинен здійснювати повірку засобів вимірювання споживання холодної води, останнім часом набуло особливої гостроти.
Мешканці і представники міськводоканалу, відстоюючи свою позицію, посилаються на один і той же Закон України \"Про метрологію і метрологічну діяльність\". Газета вже писала про це. Але наприкінці року проблема знову назріла. На фасадах багатоповерхівок міста знову з\'явилося оголошення, де адміністрація водоканалізаційного підприємства недвозначно поставила вимогу до абонентів провести повірку лічильників. До редакції, звісно, стали надходити телефонні дзвінки і листи, в яких мешканці обурюються правомірністю таких вимог. То хто ж повинен оплачувати процедуру перевірки лічильників?
Звернулися до законодавства, що регулює ці відносини. Відповідно до частини 3 ст.28 Закону України \"Про метрологію та метрологічну діяльність\" періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з водопостачання. При цьому порядок повірки визначається ще й Постановою Кабінету Міністрів №630 від 21 липня 2005 р. (останні зміни від 31 жовтня 2011 р.) \"Про затвердження правил надання послуг по централізованому опаленню, постачанню холодної і гарячої води і водовідведенню\".Тут також підкреслюється, що періодична повірка лічильників води здій-снюється за рахунок виконавця (абз.3 п.9). Але, як з\'ясувалося, у згаданому Законі України є ч.1 ст. 46, згідно з якою підприємства, організації, фізичні особи оплачують метрологічні роботи, пов\'язані із здійсненням на госпрозрахункових засадах всіх видів метрологічного контролю, у тому числі - повірку лічильників. Міністерство регіонального розвитку і ЖКГ у листі від 21.06.2011 р. (\"Пенсійна газета\" № 45 від 8 листопада 2012 р.) пояснило, що фінансування такої повірки здій-снюється за рахунок тарифу на послуги по утриманню будинків, споруд і прибудинкових територій, але згідно з угодами, які укладаються між населенням і виконавцями. Якщо ж орган місцевого самоврядування не вніс до тарифу витрати на здійснення періодичної повірки і ремонту засобів виміру, то споживач оплачує ці послуги відповідно до угоди, яка укладається між споживачем та виконавцем послуг або із спеціальною організацією з періодичної перевірки і ремонту квартирних водолічильників.
Підготував М.Іллічівський.
Питання, як стало зрозу- міло, доволі не просте і потребує детального вивчення. Тому редакція спершу звернулася за коментарем до заступника міського голови з питань житлово-комунального господарства Юрія Червінського. Він пояснив, що лічильники з десятирічним терміном дії потребують заміни. Справа лише в тому, скільки це буде коштувати для простого громадянина? Адже не у кожного із споживачів є можливість зробити це одразу. Тож враховуючи низький рівень доходів багатьох жителів Ізюма, за дорученням міського голови розпочато розробку цільової Програми під назвою \"Лічильник\", яка передбачає і упорядкування обліку споживання води, і допомогу малозабезпеченим верствам населення. Міськвиконком з цього приводу звернувся з листом до керівництва міськводоканалу з вимогою не запроваджувати з 1 січня наступного року жодних дій, які пов\'язані із нарахуванням плати за санітарними нормами навіть тим, хто не встиг замінити застарілий прилад обліку. Було досягнуто домовленості стосовно того, що на період, доки триватиме розробка цільової Програми \"Лічильник\", люди платитимуть за споживання питної воду згідно з показаннями лічильників, які зараз встановлені.
Звісно, з приводу виниклої проблеми хотілося б почути думку і самого керівництва міськводоканалу. Поки що звідти не надійшло чіткої відповіді стосовно того, хто ж буде оплачувати роботи, які пов\'язані із заміною і повіркою водолічильників ? Сподіваємося, що у наступному номері редакція газети зможе опублікувати коментар з підприємства, яке надає послуги з водопостачання. Та й ізюмчани можуть надсилати листи з пропозиціями та зауваженнями.
Ну что ж за страна в которой все делается через то место на котором сидим.
Помыслим логически. Почему народ бунтует? Да потому что все энергетические организации (свет, газ) молча приходят, снимают прибор учета (ПУ), временно ставят ПУ на замену, отправляют его на поверку, после поверки приходят, ставят ПУ на место и при этом ни словом не заикаются про какую-то оплату. All inclusive.
И тут приходит водоканал и начинает втирать, что мол прибор учета висит на потребителе (при этом с умным видом тыкая пальцем в какую-то бумажку с печатями) и он должен заплатить деньги за то, чтоб бригада пришла сняла его, потом отослала на поверку, затем пришла и поставила его назад, опломбировала… Да и ко всему прочему потребитель должен сходить в абонотдел водоканала, написать заявление, чтоб эта бригада приехала и все ему сделала. На кой ляд эта беготня нужна потребителю? А водоканалу зачем эта нервотрепка с доказательством своей правоты? (И причем не понятно кто еще прав. Закон аки дышло…)
Я вижу выход из сложившейся ситуации такой: Водоканал разносит потребителям предупреждение, что тогда-то и тогда-то будет производиться демонтаж счетчика для поверки, быть дома. Затем в квитанцию по оплате включается графа "поверка прибора учета" и разбрасывается сумма за это все дело, например, на год или полгода. Можно даже согласовать с потребителем срок. И все. Прецедент исчерпан. И не нужно бомбить письмами-угрозами потребителей, не нужно потребителям писать письма-жалобы президенту-премьеру.
Да и вообще, поверка водомера с отправкой куда-то – это просто сшибание денег за виртуальную услугу. Это тебе не газ или электричество померять. Открыл кран, спустил 10-20-30 литров воды в мерную посудину, поглядел на водомер. Если показывает расход правильно – акт и живи счастливо еще три года. Брешет – в утиль.
Хотелось бы узнать, откуда берутся тарифы на "услуги" водоканала. Потому что, например, в соседней Балаклее пломбировка счётчика стоит 17 грн. 95 коп….?
Возня со счетчиками учета воды надоела. Кто-то когда-то не включил расходы на поверку и замену счетчиков в тариф. Ну что теперь? Поддерживаю предложение Живолупа. Водоканалу надо заключить новые договора, в которых предусмотреть с рассрочкой на 3 года (на срок повеки) оплату за эту услугу. Тариф должен быть утвержден городским Советом.
Василь Захарченко,
Вам як юристу повинно бить известно що громадянин не зобов"язаний підписувати договір з таким пунктом
Во-первых, кто виноват "водоканалу" за то, что они сами забросили процедуру регулярной поверки счетчика. У нас он стоит 8 лет..Один раз, по сроку, как положено, его забирали на поверку и все…Они ведь сами избавились от таких забот-хлопот.
Во-вторых, а кто знает и кто обоснует потребителю, что входит в наш тариф на воду и канализацию. Сумма то не маленькая. Откуда абонент знает, включена ли туда определенная сумма на обслуживание счетчика.
В-третьих, с этими счетчиками и так морока. Частое отсутствие воды, ремонтные работы на магистралях да и просто старые трубы водопровода по городу сказываются на том, что забиваются фильтра. Напор воды естественно падает. Хорошо, если нет газовой колонки. А вот у нас есть газовая колонка, от низкого напора воды у нее элементарно не срабатывает автоматика. Опять потребитель виноват – плати деньги за распломбировку, чисть фильтр, все нам на шею. Так с такими чистками можно играться долго и нудно либо…терпеть.
В-четвертых, каким макаром за месяц водоканал хотел всех "уделить своим вниманием"?. Кто такие решения принимает так срочно, да еще и в конце года.
Да и в конце то концов. Ну неужели с тех 40 грн, что платит наша семья за электричество хватает на обслуживание электросчетчика, а со 130 грн в месяц, которые платятся за воду – не хватает ни копейки для обслуживания водомера? – Бред полный.