Що краще купувати DSG або автомат? У чому їх подібності та відмінності? Чому досвідчені автовласники не люблять роботизовані коробки? Раз вже так багато питань виникло з цього приводу, то я вирішив зробити порівняння. А прочитавши мої висновки, Ви вже самі зробите висновок, що купувати: ДСГ або автомат?
Перш, ніж розбиратися в відмінностях, давайте дізнаємося в чому схожість між АКПП і ДСГ. Щоб позбутися недоліків автоматичних коробок DSG - звертайтеся за посиланням - https://sto.ms/dsg.
спільне між автоматом і роботом
Ці коробки-автоматичні. Це означає, що водієві більше не треба натискати на педаль зчеплення, а потім перемикати кулісу передач селектора і вичавлювати акселератор. Все це за нього робить Електроніка всередині автомата і механічні деталі, пов'язані з нею.
Завдяки автоматизації, знижується людський фактор, який впливає на затримки при перемиканні швидкостей. Як Ви знаєте, через ці затримки автомобіль смикається при перемиканні, їде ривками. Особливо таке трапляється з новачками, тими, хто вперше сів за кермо. В автомашині з автоматичною коробкою передач, Перемикання відбуваються плавно, без поштовхів і ривків.
Увага! АКПП Al4 DP0, які встановлюються на Пежо-Сітроен, Рено, можуть штовхатися і штовхатися. Але це їх конструктивна особливість. Якщо ж це відбувається часто, і водій відчуває, що сила поштовхів збільшується або машина замислюється при перемиканні, то це привід звозити авто на діагностику в сервіс-центр.
ДСГ і автоматичні коробки не відрізняються один від одного і по позначенню режимів. Букви ідентичні, що написані на коробці, що «гарячі " на моніторі приладової панелі.
Основні відмінності
ДСГ від автомата відрізняється конструктивно. Автомат-це повністю автоматична конструкція, роботизована коробка-це напівмеханічна коробка передач. Хоч швидкості і перемикаються завдяки автоматиці, встановленої в коробку, управляє передачею, на якій буде рухатися машина в даний момент – водій.
Відмінності в конструкції робота
Зараз випускаються класичні гідравлічні автомати, з вбудованою функцією тіптроніка, де передачами може також керувати водій. Більш детально читайте про тіптроніке і мехатроніці тут, щоб не заплутатися у відмінностях межу АКПП і ДСГ далі.
Автомат складається з наступних комплектуючих:
- гідротрансформатор;
- планетарна передача;
- гідроблок.
Конструктивні особливості в будові робота:
- 2 первинних (внутрішній і зовнішній) і 2 вторинних вала;
- модуль управління, називається " Mechatronic»;
- подвійне зчеплення. Одне діє тільки по парних передачах, інше - по непарних.
Увага! Автомобіль з ДСГ завжди готовий переключитися на нову передачу, на відміну від класичного гідромеханічного автомата.
Ви скажете, що це все внутрішні конструкції і зрозуміє їх відмінність тільки досвідчений механік. Далі я вам відкрию зовнішні секрети, які відрізняють ці два види однакових по виду і в той же час різних по конструкції і взаємодії з двигуном і колесами.
Ви зрозумієте, наприклад, як відрізнити ДСГ від автомата на машині Шкода Октавія. Загалом, читайте нижче головні відмінності.
Стара гідромеханічна коробка передач
Гідромеханічні коробки передач бувають чотириступінчастими, п'яти ступінчасті і вище. У роботах ви не знайдете чотири передачі. Починається все з 6 ступінчастою в РКПП.
Старі добрі автомати, як би їх не полегшував виробник, все-таки важкі в порівнянні з роботами. Тому вони додають 30 кілограм в машину, сповільнюючи динаміку автомобіля. Хоча Динаміка губиться не тільки зайвою вагою. Сама гідравлічна коробка не здатна швидко змінювати передачі, як це робить той же РКПП.
В автоматі відсутнє жорстке зчеплення з мотором. А також АКПП дорога в обслуговуванні і ремонті. Хоча за ціною можна знайти цілком добротні контрактні автомати, які пропрацюють більше 200 000 кілометрів.
Відмінність автоматичної від ДСГ ви знайдете і в зовнішньому вигляді. Але про це в блоці про відмінності.
Роботизована коробка передач або DSG
Якщо автомат-це однотипна коробка. Змінюється тільки ступені від меншої до більшої. То робот на відміну від гідромеханіки має два види коробок, які відрізняються кількістю передач і крутним моментом:
- суха ДСГ;
- мокра ДСГ.
Відрізнити автомат від DSG можна по одному або двом зчепленням, які він має в коробці.
Сухий варіант ДСГ - це аналог механічного зчеплення. Сталеві диски працюють у повітрі, а не в масляній ванні. А стискання і розтискання відбувається за допомогою електричних проводів.
Інша справа мокрий робот.
Мокра DSG
Новачки автолюбителі часто задають питання, Як відрізнити мокру ДСГ від сухої. А відмінність її в тому, що сталеві диски і фрикціони обертаються в масляному середовищі. А стискає і розтискає їх гідравлічна система, схожа з гідравлікою на автоматі.
Мокрий варіант ДСГ набагато надійний, ніж сухий. Сталеві диски, що обертаються в масляній рідині, мають довгий термін служби на відміну від тих, які обертаються в повітрі.
Робот з одним зчепленням
Робот з одним зчепленням-це Механіка, підключена до виконавчих механізмів. Її відрізняє низька ціна, задумливість перед перемиканням швидкості під час руху.
Такі роботи не економлять паливо на відміну від їх побратимів з дводисковим зчепленням.
Цей ДСГ ще називається преселективной коробкою. По пристрою схожий на запаралелені дві механічні коробки передач. Працюють вони по черзі. Коли машина рухається на першій швидкості, то друга вже готова вступити в роботу. Комп'ютер заздалегідь готує наступне передачу до роботи.
Подвійне зчеплення
Такі DSG відрізняються плавність ходу. Їх використовують на гоночних автомобілях. А за ціною робот з двома зчепленнями обійдеться вам, як класичний гідромеханічний автомат.
Позитивною стороною ДСГ з двома зчепленнями є економія палива, простота в ремонті. Однак запчастин на такі роботи майже не знайти на російських ринках, так як попит на них малий.
Увага! Якщо ДСГ з двома зчепленнями почне штовхатися, то зазвичай її змінюють повністю, або роблять капітальний ремонт. На звичайному автоматі можна ще поїздити і при сильних ривках, вилікувати його заміною сталевих дисків або фрикціонів.
Поки більшу частину ринку займає класичний гідромеханічний автомат. І це природно, так як класиці довіряють більше, ніж нововведень, які поки не показали себе з хорошого боку.
Напишіть в коментарях, який робот стоїть на вашій машині. Або Ви користуєтеся автоматом і не довіряєте РКПП?
Коробка ДСГ або автомат: як визначити тип КПП
Отже, з внутрішньою конструкцією класичних і роботизованих автоматів розібралися. Ви запитаєте мене, а як відрізнити ці КПП за зовнішнім виглядом.
Зверніть увагу на наступні методи визначення ДСГ:
- наявність Мехатроніка у РКПП. Він укладений в чорній кришці схоже на піддон. Вона стоїть спереду автомата ближче до радіатора охолодження;
- VIN-код машини. На ньому вказано тип коробки перемикання швидкостей;
- якщо встановити машину з ДСГ під ухилом і не поставити на ручник, то машина покотиться в сторону нахилу поверхні;
- передачі на ДСГ перемикаються швидше, ніж на звичайних автоматах;
- теплообмінник роботизованої коробки має прямокутну будову.
Це основні відмінності, за якими можна визначити, яка коробка встановлена на машині, якщо людина не розбирається в КПП.
ДСГ встановлюють на такі машини, як Volkswagen (VW), Audi, Skoda. Шестиступінчаста роботизована коробка встановлюється тільки на мотори з потужним двигуном. На бюджетні автомашини виробник ставить семи ступінчасті з сухим зчепленням.
Для кого який тип краще підійде
Якщо після прочитання цієї статті, ви задумалися машину з якою коробкою все-таки придбати, то я вам пораджу наступне:
Для чого потрібен DSG
АКПП-гарне вкладення коштів. Це надійний, довговічний друг автомобіля. При відповідному догляді він прослужить більше 150 000 кілометрів. ДСГ же такий термін служби не покаже. Тим більше автомат може стійко виносити стоянки в пробках, рух в міському режимі. Мінусом автомата є висока ціна нової коробки, хоча контрактні коштують дешевше, і дороге обслуговування. Але знову ж таки, якщо людина буде правильно експлуатувати коробку, вчасно міняти масло, робити Типовий ремонт, то АКПП прослужить довго;
ДСГ-більш плавний при перемиканнях швидкостей, витрачає мало палива в порівнянні з автоматом. Однак ресурс його обмежений. Якщо автомат можна подшаманіть і він буде їздити ще 100 000 кілометрів без додаткових вкладень, то ДСГ доведеться відразу міняти на нову або контрактну. ДСГ не любить простоїв в пробках, постійних скидів швидкості і підвищення її в міських умовах. Тому робот краще використовувати тоді, коли ви часто подорожуєте на великі відстані. Тут він показує себе з кращого боку.
Тепер ви знаєте, яка різниця між одним типом коробки передач і іншим. Тому при виборі машини з одним з типів КПП, описаних вище, найбільше орієнтуйтеся на те, як ви хочете експлуатувати автомобіль і ваш гаманець.
Наприклад, при малій кількості грошей, можете купити ДСГ. Я раджу все ж підкопити грошей і купити нормальну машину з класичним автоматом.
Пам'ятайте, що термін служби будь-якого автомата, будь то варіатор, робот або класика, залежить від умов експлуатації і манери їзди водія. Якщо ви прогріваєте коробку передач взимку, міняєте трансмісійну рідину після 30 тисяч і 60 тисяч кілометрів, проходите щорічне технічне обслуговування, то автомат вам прослужить довгі роки.