Ольга ТИХА, 32 роки, продавець, мати другокласниці.
Робота: я - продавець насіння овочевих культур. На період карантину увесь штат залишився без роботи. Водночас карантин стимулював наш магазин до пошуку резервів розвитку. Ми відкрили онлайн-продаж. Наразі торгуємо через соцмережі.
Дистанційне навчання: це складно! Вчителі, ви справжні герої. Іноді сидимо з дитиною по декілька годин, бо я не знахожду влучних слів, щоб пояснити доньці матеріал.
Позитивне: більше часу стала приділяти дітям, маю змогу грати в настільні ігри та просто спілкуватися, що зазвичай здавалося неважливим і відкладалося "на потім".
Негативне: невідомість. Чи дійсно все настільки тривожно, чи карантин – лише засіб застереження. Обурює заборона прогулянок в лісі або в парку. Виявляється із собакою можна, а з дітьми – ні.
Про дотримання карантину: стовідсотково ізолюватися не маємо змоги, бо чоловік працівник ТОВ ТД САН АГРО, має їздити на роботу. Мінімізували усі контакти зі знайомими. Можу з дому лише дістатися продуктового магазину. Правил карантину в громадських місцях дотримуємося.
Вадим ІВЧЕНКО, 35 років, тракторист, батько учня 4-го класу.
Робота: до введення карантину поїхав працювати в інший куточок України. Зараз не маю змоги повернутися до родини. Але польові роботи в розпалі, трудимось з ранку до вечора, щоб наша держава була з урожаєм. Зараз можу бачити дружину та дітей лише виходячи на відеозв'язок. Вірю, що переживемо ці нелегкі часи і зможемо бути разом.
Дистанційне навчання: син навчається дистанційно. Навчальні матеріали надходять від учителя за допомогою мобільного додатку Viber. Є доступ до Інтернету для перегляду відео-уроків.
Позитиви: дитина набуває навичок самоорганізації і самоконтролю. Ізолювання -шанс тісного зближення членів сім'ї, друзів, навіть, не зважаючи на відстань.
Негативи: дитині не вистачає прямого спілкування з друзями, виникають труднощі під час самостійного виконання завдання. Якщо батько далеко від сім'ї, рішення багатьох побутових питань, піклування про дітей лягає на плечі жінки-матері.
Про дотримання карантину: я і члени моєї родини дотримуються карантинних заходів. Впевнений, якщо всі люди будуть виконувати вимоги карантину, ми швидко впораємось з проблемою інфікування.
Юлія БУЛЄЄВА, 33 роки, мама у відпустці по догляду за дитиною.
Дистанційне навчання: отримуємо новий освітній досвід. Є вибір форм і засобів донесення навчальної інформації. Допомагаю доньці проходити онлайн-тестування, виконувати завдання в навчальних тренажорах.
Позитиви: діти вдома в безпеці. Вони навчаються дистанційно. Це знижує ризик захворіти або заразити оточуючих. Діти вчаться піклуватися про інших, цінувати спілкування у колі сім'ї.
Негативи: дитина звикає комунікувати віртуально. Живе спілкування та робота в колективі не замінити жодним гаджетом! Батькам потрібно виконувати роль вчителя, не володіючи методикою викладання. Ніхто не знає, який час це триватиме.
Про дотримання карантину: наша сім'я дотримується обмежувальних заходів. Без потреби не виходимо з дому, в громадських місцях користуємося масками.
Сергій БІЛОНОЖКО, працюючий пенсіонер МВС, батько учня 11 класу.
Дистанційне навчання: завдяки введеному карантину опановуємо разом із 16 -річним сином новий досвід. Переважно, воно здійснюється за допомогою телебачення. З цього приводу виникають суперечки. Вбачаємо як позитивні, так і негативні сторони такого навчання.
Позитиви: дитина завжди під наглядом дорослих і знаходиться у безпеці від зараження вірусом та інших захворювань, які передаються при спілкуванні.
Негативи: відокремлення від соціуму, відсутнє живе спілкування з вчителями та друзями, можливість відвідувати спортивні зали, громадські заклади для особистого розвитку. Дане навчання більш схоже на віртуальне життя, де все штучне та вигадане. Батькам потрібно постійно контролювати процес навчання дітей.
Про карантин: у нашій сім'ї суворе правило - дотримуватись всіх вимог карантину. У громадських місцях одягати маску, мити руки після прогулянок.
Наталія МАЛИК, директор Ізюмської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12
Робота: повністю змінився організаційний та освітній процес. Вчителі практикують дистанційне навчання, а керівництво - рішення адміністративних питань онлайн.
Позитивне: безперечний плюс - змога відкрити нові можливості для організації навчання, розвитку медіаграмотності усіх учасників освітнього процесу. Те, що здавалося нереальним ще рік тому, наприклад, урок на платформі Zoom або індивідуальне заняття по Skype, зараз - звичне і близьке. На карантині адміністрація, вчителі та батьки почали працювати, як єдиний організм, щоб досягти важливої мети - надати якісні знання наступному поколінню.
Негативне: ми не знаємо, як вплине карантин на якість знань наших учнів, адже рівень самоорганізації в кожної дитини різний, і, на жаль, дистанційно вплинути на дітей дуже важко. Є багато переживань за майбутніх абітурієнтів цього року, їм, мабуть, доведеться найважче за усіх здобувачів освіти.
Про дотримання карантину: карантин, в режимі якого живе нині вся Україна, мета якого зберегти життя та здоров’я всіх громадян, незабаром закінчиться, і ми всі повернемося до звичного життя!
Євгеній ШЕРЕМЕТ, 45 років, майстер виробничого навчання в ДНЗ "Ізюмський регіональний центр професійної освіти", батько учня 3-го класу.
Дистанційне навчання: карантин змінив наше звичне життя. Тепер задіяні в трьохсторонньому процесі навчання (дитина-школа-батьки), яке має назву "Дистанційне". Ми разом оволодіваємо новими способами викладання матеріалу із застосуванням сучасних інтернет ресурсів.
Позитиви: є можливість зручно для батьків та дитини планувати виконання домашнього завдання та переглядати онлайн уроки, раціонально розподіляти час на навчання і відпочинок. Завдяки спеціальним сервісам і програмам результат тестів і олімпіад відомий практично відразу. З’явилася можливість більшого спілкування у сімейному колі.
Негативи: спілкування з батьками, домашнім улюбленцем не замінить спілкування з однолітками. Обмежене знаходження дитини на свіжому повітрі. Неможливість батьків повноцінно замінити вчителя. Недостатній рівень готовності дітей до самоосвіти.
Про дотримання карантину: карантин закінчиться тоді, коли усі усвідомлять про небезпеку поширення вірусу, будуть відповідальними у своїх вчинках і дотримуватимуться правил під час карантину вдома та у громадських місцях.
Вікторія ОНІЩЕНКО, заступник директора з навчально-виховної роботи ІЗОШ №12
Через карантин діти, батьки і вчителі опинились у полоні своїх комфортних домівок. Але це не стало приводом припинення навчання.
Дистанційне навчання: безперечно, позитивне нововведення, однак і вчителям, і учням потрібно більше часу, щоб воно стало по-справжньому ефективним. А поки що і школа, і батьки докладають максимум зусиль, щоб діти отримували якісні знання за тих умов, які неможливо змінити. Вчителі постійно на зв'язку з учнями, батьками, керівництвом школи, відстежують важливі новини щодо дистанційного навчання. Навчання з використанням гаджетів навіть зацікавлює дітей. Вони можуть віддавати пріоритети улюбленим предметам. Учні менше втомлюються, тому що організовують свій день відповідно до власних потреб.
Негативне: система не адаптована до об'єктивного оцінювання знань. Важко прослідкувати самостійність виконання пропонованих завдань. Учні акцентують увагу на кількості отриманих балів, а не на те, наскільки якісно вони засвоїли інформацію для подальшої роботи над іншими завданнями.
Про дотримання карантину: ізолювання не може тривати вічно. А поки що ми всі повинні подбати про своє здоров'я та здоров'я близьких, дотримуючись правил поведінки під час карантину в громадських містах і вдома.
Стас БІЛОНОЖКО, 16 років, учень ІЗОШ №12
Час розділився на "до" і "після" введення карантину. Багато людей стали думати, жити, працювати і навчатись по-іншому.
Дистанційне навчання: у школі ввели дистанційне навчання, яке стало для нас новиною. Тепер вивчаю предмети, дивлячись відео-уроки, спілкуючись з вчителями за допомогою онлайн зв'язку, не виходячи з дому.
Позитиви: навчаюсь у зручний для себе час. Маю змогу переглянути на каналі YouTube відео-урок декілька разів, щоб краще засвоїти матеріал. Спілкування з друзями продовжується в телефонном режимі. Спільним обговоренням стали і теми уроків, і результати дистанційного навчання.
Негативи: не маю змоги відвідувати спортивну секцію, брати участь у спортивних змаганнях, шкільних та позашкільних заходах, активно проводити час у колі своїх друзів.
Про дотримання карантину: правил гігієни під час карантину дотримуюся, щоб не наражати на небезпеку себе та оточуючих.
Марина РОДІМКІНА, учитель початкових класів ІЗОШ №12
Віртуальне спілкування: шкільний карантин, дистанційна освіта - час вимушеного перезавантаження людини, якого потребують, навіть, телефон і комп'ютер. Спочатку це викликає деякі труднощі і незручності. З'являються нові опції, звичні зникають. Але згодом ти починаєш працювати в зручному режимі.
Позитиви: під час ізоляції велику кількість часу знаходишся в колі родини, виконуєш обов'язки вчителя, мами і дружини одночасно. Є час який можна присвятити собі, своїй самоосвіті, відкрити в собі здібності до чогось нового.
Негативи: складність організації дистанційного навчання полягає в недостатній мотивації батьків і дітей щодо участі в такому навчанні. Бо більшість матеріалу треба опановувати самостійно. Також деякі батьки мають обмежений доступ до мережі Інтернет.
Про дотримання карантину: розумію важливість заходів під час карантину, суворо дотримуюсь їх, а також проводжу роз'яснювальну роботу серед батьків і учнів щодо правил безпеки під час карантину. Гасло нашої шкільної родини "Залишаємося вдома".
Юля ТИХА, 8 років, учениця 2-Б класу ІЗОШ №12
Дистанційне навчання: Навчання вдома для мене - це щось нове і цікаве.
Позитиви: можу, наприклад, сидячи на дивані, подивитися мультфільм про частини мови, виконати тестові завдання онлайн, розповісти улюблений вірш перед камерою, щоб потім мама переслала вчительці. На перервах між моїми віртуальними уроками займаюся малюванням, ліпленням, виходжу гуляти у двір або у садок, бо живу у приватному будинку. Я весело проводжу час, тому що поряд зі мною мама, тато і братик.
Негативи: в школу не можна ходити, тому що є загроза захворіти на коронавірус. Давно не чула дзвоник, який кличе на урок. Сумую за своєю вчителькою і однокласниками.
Про дотримання карантину: щоб уникнути контакту з людьми, які можуть бути носіями хвороби, я не виходжу з двору і дотримуюсь правил гігієни.
Іра БУЛЄЄВА, 7 років, учениця 2-Б класу ІЗОШ №12
Позитиви: дистанційне навчання в умовах карантину - це незвично, дивно, але весело. Незвично, бо навчальний матеріал вивчаю самостійно. Дивно, бо уроки проходять вільно: з кішечкою на колінах та папугою на плечі. Весело, бо цілий день проходить, як перерва. Я можу і танцювати, і співати, і, навіть, ліпити з мамою вареники, про які потім разом складемо задачу.
Негативи: ми вже давно не відвідували бабусю з дідусем. Зі своїми друзями і вчителькою я спілкуюсь лише по телефону. Коли ми тепер разом зберемося у нашому класі?
Про дотримання карантину: щоб не захворіти, я часто і ретельно мию руки, не торкаюся ними обличчя і одягаю маску, коли це потрібно. Цих правил навчаю і молодшого братика.
Лілія БУГАЙ, заступник директора з навчально-виховної роботи ІЗОШ №12
Робота: звісно, карантин приніс зміни. Школи пусті, вчителі здебільшого працюють вдома. Процес навчання та управління перемістився в месенджери та платформи онлайн-конференцій.
Позитивне: за дистанційною освітою - майбутнє. Вона дає змогу вчителям мати гнучкий графік, а дітям - навчатись з будь-якої точки світу. Наразі карантин став шансом створити загальну систему онлайн-навчання, яка раніше була лише в обраних школах. Зараз активно вчаться не тільки діти, а й самі вчителі.
Негативне: процес віддаленої освіти ще не налагоджений. В батьків, учнів виникає безліч питань, з якими вони звертаються до адміністрації школи. А ми, на жаль, поки не маємо усіх відповідей на них, бо за фактом ми всі зараз знаходимося у освітньому експерименті.
Про дотримання карантину: усвідомлюю, що карантин - вимушений захід для зменшення ризиків інфікування, тому дотримуюся усіх правил карантину в громадських місцях.
Бесідувала Маргарита ГОЛОВЕНКО.