На карантині третина українців стали частіше дивитися фільми та серіали, прибирати вдома, готувати їжу. Про це свідчать результати опитування соцгрупи «Рейтинг», проведеного 1-2 квітня.
За період карантину значно зросла частота перегляду новин (майже половина з опитаних стала слідкувати за ним частіше). Близько чверті зазначили, що збільшили час на заняття саморозвитком, спілкування з рідними та близькими, сон, їжу та прослуховування музики. Кожен п’ятий став частіше займаються своїм хобі, читати книги або ж займатися спортом.
Попри це карантин значно вплинув на прогулянки на свіжому повітрі – майже половина зазначили, що роблять зараз це рідше, ніж зазвичай. Близько 40% стали спілкуватися з друзями не так часто як до карантину. А кожен п’ятий змушений був обмежити спілкування з рідними та близькими та заняття спортом.
У гендерному розрізі спостерігаються певні відмінності у моделях поведінки на карантині. Так, слідкують за новинами та готують їжу дещо частіше жінки. Чоловіки частіше стали займатися спортом, більше часу, ніж зазвичай, тратять на сон, алкоголь і секс. Особливо ті чоловіки, які зараз на карантині і не ходять на роботу.
У віковому розрізі опитані віком 18-29 років частіше інших переглядають фільми, займаються саморозвитком, спортом, власним хобі, спілкуються з друзями та близькими, сплять, їдять, слухають музику, займаються сексом.
Також на карантині готуванням їжі стали частіше займатися представники наймолодшої та молодої вікових груп (до 40 років). І навіть чоловіки це роблять значно активніше, ніж зазвичай як це було до карантину.
Українці, які не ходять на роботу (не працюють або працюють віддалено), значно більше часу почали спати, готувати їжу, займатися спортом, хобі, спілкуватися з близькими, приділяти час навчанню та саморозвитку, книгам, фільмам та серіалам. Навіть, ті хто ходить на роботу, почали значно більше дивитися фільмів, слідкувати за новинами, збільшили час на сон і їжу. При йьому занятість практично не позначилась на частоті сексуальних контактів.
Так, за даними опитування, відповіді респондентів поділили за пʼятьма різними моделями поведінки на карантині. Запропоноване групування зроблено методом факторного аналізу.
Перша група більше часу намагається присвятити саморозвитку (спорт, хобі, читання, навчання). Представники другої групи частіше почали відпочивати (переглядати фільми, серіали, їсти, спати, слухати музику). Окрема група на карантині (її назвали «гедонізм») більше часу витрачає на покупки речей та їжі онлайн, вживання алкоголю та секс. Представники інших двох груп присвячують більше часу спілкуванню, або ж заняттю домашніми справами.
Опитування проводили серед 1300 респондентів віком від 18 років і старше. Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більше 4%. Інтернет опитування методом Computer-Assisted Self Interviewing (CASI) здійснено на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів.
43% українців побоюються економічних наслідків після карантину
Опитування: Українці більше бояться економічних наслідків, аніж коронавірусу
більше, ніж пандемії коронавірусу. Про це свідчать результати опитування Київського міжнародного центру соціології (КМІС).https://thebabel.com.ua