Дошки оголошень були напевно одним з перших сервісів. Досить згадати фантастичний успіх офф-лайнових "дощок оголошень" – різних газет безкоштовних оголошень. Період загального дефіциту, відсутність будь-яких напрацьованих стійких зв'язків, а тут ! Чого простіше-купив газету, заповнив купон і через тиждень-другий про тебе можуть дізнатися сотні тисяч чоловік. Принаймні, десятки з них потенційно зацікавлені твоєю пропозицією.
Технології Інтернету зробили можливість і технологію розміщення практично ідеальною. Сама дошка – безпаперова, розміщення займає хвилини, а за допомогою спеціальних програм – секунди. Здавалося б, живи та грійся! Тоді – чому все працює так погано? Під словом "працює" я маю на увазі не технологію процесу, а РЕЗУЛЬТАТ розміщення оголошень на дошках. Швидко та дієво подати оголошення можна на сайті - ua.perprice.com.
Число "дощок" в Інтернет, де Ви можете розмістити (і абсолютно безкоштовно !) своє повідомлення і оголошення досягає десятків тисяч. Є дошки з числом відвідувачів кілька тисяч чоловік, є зовсім невідвідувані. Казало б, ось спосіб забезпечити собі промоушн, "розміщу своє оголошення і його побачать мільйони". Однак, насправді все не так, і Ви самі це відчуваєте за результатами такого розміщення. У чому ж причина? Невже Ваші пропозиції настільки погані і непривабливі, що на них ніхто не реагує?
Для того, що б розібратися в причинах і усунути їх, давайте подивимося, які процеси відбуваються на дошках оголошень, після того, як Ви розмістили там своє оголошення.
Відразу після того, як Ви натиснули кнопку "відправити" повідомлення "падає" в базу даних сервера і ви можете йому помахати ручкою. Тому що слідом за ним тут же падає інше повідомлення, потім третє і т. д. Чим більше відвідувана дошка оголошень, тим швидше саме ваше оголошення виявляється на 27-й сторінці внизу. Фактично – це замкнуте коло – на невідвідуваній дошці (де Ваше повідомлення буде висіти на першій сторінці тиждень) немає сенсу його розміщувати – туди ніхто не ходить. А на відвідуваною воно перестає бути фактично видимим через пару годин, через 20-50 відвідувачів, які так само розміщують свої оголошення. І добре, якщо реальними відвідувачами. До 80% оголошень розміщуються всілякими скриптами-роботами які безпосередньо заносять ваше повідомлення в БД дошки. Пропозицій "розмістимо ваше оголошення на 300...500...2000... дошках оголошень більше ніж достатньо. Є навіть цілі служби, що займаються цим "бізнесом".
Здавалося б в цій ситуації повинні "працювати" пошуковики, якими, як правило, оснащені дошки оголошень. Але змоделюємо поведінку людини, яка шукає ЩОСЬ. Хіба він йде шукати це щось на кожну з дощок оголошень-нітрохи не бувало. Він заходить в якусь глобальну пошукову систему на зразок Яндекса, Googl-а і т. д. і просто набирає в поле для пошуку це ЩОСЬ. І правильно, взагалі кажучи, робить. Він шукає скрізь і відразу. Його не цікавить на якій саме дошці або сайті знайдеться те, що він шукає. І я впевнений, що і ви робите точно так само.
До речі, подібний глядач Вашого оголошення найбажаніший – він ШУКАЄ ТЕ, що Ви пропонуєте!
Але і тут шансів у Вашого оголошення бути поміченим практично немає і ось чому. Справа в тому, що глобальні пошукові машини "проціджують" сайти не постійно, а з певною періодичністю. Найчастіше це може бути кілька тижнів. Тобто пошуковик дізнається про ваше оголошення зазвичай через 1-2-3 тижні після його появи. Причому воно або вже втратить актуальність взагалі, і вже точно буде знаходиться на ...дцатой сторінці.
При цьому слід враховувати, що при видачі результатів пошуку, пошуковик враховує таку річ, як релевантність. Не влізаючи в нетрі термінів, скажу лише, хто це приблизно "наскільки повний відповідь на питання + наскільки близько ця відповідь знаходиться від початку пошуку, як глибоко ця відповідь лежить". І чим вище ці показники, тим вище буде знаходитися посилання на знайдений ресурс.
Шукач, як правило, переглядає не більше 10-20 перших посилань відповідей. Значить, що б оголошення було поміченим, посилання на нього повинна потрапити в першу десятку посилань.
А що ж з Вашим оголошенням? По-перше, власник "дошки" при реєстрації в пошуковику може вказати головну сторінку, де немає жодних оголошень. І пошуковик зазначає, що для того, що б дістатися до шуканого оголошення йому знадобилося пройти через 3-5 внутрішніх посилань (головна – каталог – тема – сторінки... і т. д.). По-друге, оголошення знаходиться так далеко від початку пошуку (на який-небудь 57-й сторінці), що ні про які місця на початку списку і мови не йде. Добре, якщо посилання на Ваше оголошення там взагалі буде, хоч в кінці результатів. Адже багато програмісти-власники дощок зберігають інформацію на своєму сервері в упакованому виді для економії місця, при цьому інформація абсолютно не виявляється ніякими пошуковими системами.
Для того, що б переконатися в правоті моїх слів проведіть експеримент. Зайдіть на будь-який з пошуковиків і задайте об'єкт для пошуку. Ми гарантуємо, що в числі перших 30-50 відповідей-посилань Ви не знайдете жодної дошки оголошень.
Добре, скажете ви, Але ж оголошення можуть побачити і при безпосередньому відвідуванні це дошки-адже хто те ж туди ходить-см. їх лічильник.
На жаль, змушений вас розчарувати і в цьому випадку. Адже ви напевно стикалися з пропозицією придбати якусь програму, яка дозволить Вам розміщувати свої оголошення на "сотні дощок" в автоматичному режимі. Це дійсно зручно, написав оголошення один раз, натиснув кнопку, і "пішла писати губернія". Так от, не Ви один такий розумний. 80-90% всіх відвідувань дошки – це відвідування її "автоматами". Погодьтеся, наївно вважати, що скрипт, який "прийшов" розмістити своє оголошення раптом зацікавиться Вашим оголошенням.
Як доказ цієї версії наведу всього лише два аргументи:
Зайдіть на будь-які кілька дощок безкоштовних оголошень і Ви побачите там одні і ті ж оголошення від одних і тих же джерел, що повторюються день у день. Як правило це крикливі "зазивалки" , що не мають нічого спільного з тематикою даної дошки або її розділу. Якщо це розміщував людей, то це швидше за все ідіот, але це розміщував автомат, який "стріляє по площах". Тобто ця дошка занесена в "список розсилки" програми автомата. Скрипти автомата налаштовані і вивірені, і ця дошка акуратно проковтує все, що туди пхають. І взагалі кажучи, на цій дошці можна ставити хрест, як на місці де варто розміщувати свою рекламу. Будь-яка, найпривабливіша ваша пропозиція будуть практично негайно забита десятками інших. Добре, якщо його помітить якийсь випадково зайшов "жива людина", який ще не просунувся до авторазміщалки оголошень.
Як фахівці з реклами та просування в інтернет, можемо констатувати такий факт, що рекламні банери, розміщені на дошках мають практично нульову віддачу. Не просто "значно нижче середньої", а саме майже нульову. Тобто фізичні особи їх просто не бачать, а автоматам вся реклама байдужа. Дошки ніколи не беруть участь в партнерських програмах , ні в системах з оплатою за клік, (справедливості заради скажу, що деякі беруть участь, але з нульовим результатом). Фактично дошки-це накрутчики банерних мереж, що спалюють покази рекламодавців. Хочете підняти трафік своєї VBN або заробити показів своїм сайтом – заведіть собі дошку оголошень. Причому найпримітивнішу, що б не, дай Бог, не спантеличити чимось робота. І не забудьте у формі розміщення оголошення вставити 5-10 кодів банерів різних мереж.
Виходячи з вищевикладеного можна зробити висновок, що розміщення своїх оголошень на безкоштовних дошках оголошень – це безглузда витрата часу і грошей (за послуги кому або за доступ в мережу).
Чи можна побудувати дійсно працюючу дошку? У чому ж особливості її організації?
- Кожне оголошення на цій дошці має розміщується на окремій сторінці, причому позиція (і релевантність) цього оголошення не повинна залежати від наявності та кількості інших оголошень.
- Розміщення оголошення на ресурсі має бути організовано так, що при індексації ресурсу пошуковиками всі оголошення вважаються розміщеними на головній сторінці.
- Кожне оголошення має власну індивідуальну адресу типу <www. Доска/<оголошення> на який можна посилатися з інших ресурсів (підвищуючи тим самим цитованість ) чи вказувати його при розміщенні реклами в друкованих виданнях, листівках тощо
Подібна організація зробить видимим для пошукача саме кожне оголошення, і якщо ви хочете отримувати собі клієнтів через інтернет користуйтеся дійсно ефективними технологіями, що дають віддачу, а не імітують "бурхливу діяльність". В кінцевому рахунку вам це буде обходитися дешевше, а прибуток буде більше. Фактично виявляється більш вигідним розмістити в мережі персональну сторінку з докладним викладом вашої пропозиції, (навіть на безкоштовному хостингу), індексувати в пошукових системах і просувати її, нехай і за мінімальні гроші, ніж надіятися на "розкручені" дошки оголошень.