Підвищенням тарифів ізюмчан вже не здивуєш! От і днями місцева преса і телебачення повідомили, що місцеві перевізники знову попросили владу узгодити тариф за проїзд у міському транспорті на рівні трьох гривень.
ДАЛІ.
Фото Р.Карпюка.
Підвищенням тарифів ізюмчан вже не здивуєш! От і днями місцева преса і телебачення повідомили, що місцеві перевізники знову попросили владу узгодити тариф за проїзд у міському транспорті на рівні трьох гривень.
Мотивується це відсутністю коштів, які потрібні для належної організації перевезень, для утримання рухомого складу в належному стані. Голова Асоціації перевіз-ників Ізюмщини В.Кругова дохідливо розповідає про умови, за яких автобус може вийти на лінію і повезти пасажира: пальним треба заправити, мастило залити, колеса взути у відповідну гуму, а потім ще й податки сплатити, заробіток водієві і т.д. Все це ми знаємо. Але чи хоч раз хтось поцікавився проблемою пересічного жителя Ізюма , який ставить собі запитання: де взяти отой троячок, який просять перевізники за проїзд? Адже в місті досить складно заробити навіть на харчування, а не те, що на проїзд.
Звісно, місто намагається виживати. І тримається все здебільшого за рахунок пільговиків, тобто пенсіонерів, які за свою багаторічну працю мають хоч якусь пенсію. На ці гроші вони утримують себе (харчування, лікування, плата за комунальні послуги та ін.) і своїх дітей (у тому числі і вже солідного віку), бо в період безробіття без допомоги не обійдуться.
Влада ж цим мало переймається. Тому і дозволяє підвищення цін, вважаючи мотивації перевізників, ін-ших надавачів послуг обґрунтованими. Воно й зрозуміло, громадським транспортом депутати майже не користуються. Вони - люди не бідні, забезпечені транспортними засобами і не вдаються до щоденних підрахунків витрат. А одна поїздка автобусом у невідкладних справах туди й назад (якщо не встигаю на пільговий рейс) забирає із споживчого кошика десь 6 гривень. За них можна купити 1 кг цукру або 2 кг картоплі.
…Взагалі, на мою думку, підвищення тарифу на про-їзд перевізників врятує не надовго. Чи не краще спершу навести лад на міських маршрутах? Зробити це можна лише спільними зусиллями. В першу чергу, приборкати нелегалів-таксистів, які незаконно \"крадуть\" пасажирів. По-друге, скоротити кількість рейсів з напівпорожніми автобусами (пальне економніше витрачатиметься, і транспортні засоби не так інтенсивно будуть \"гробитись\" на наших дорогах).
Можна застосувати у нашому місті й систему диференційованих тарифів на проїзд у транспорті. Як це зробили у Вінниці (чит. інформацію УНІАН, що надрукована на четвертій сторінці газети \"Обрії Ізюмщини\" за 17.02.2012 р.) До речі, ця система для нас не нова. Вона впроваджувалась вже у нашому місті після війни і діяла до того часу, доки проїзд на всіх міських маршрутах не встановили ціною у 5 копійок.
Якщо ж нічого не робити для поліпшення фінансового стану перевізників і пасажирів, то можна передбачити, що в недалекому майбутньому Ізюмське АТП може чекати сумний кінець. Таксисти його на міських перевезеннях просто \"задавлять\". Можливо, для нас, пересічних ізюмчан, це і не найгірше вирішення питання. На таксі проїхатись за 2 грн. 50 коп. по першому чи другому маршрутах і комфортніше, і вигідніше, ніж за три гривні у пошарпаному міському автобусі.
С.Кудров, пенсіонер.
Фото Р.Карпюка.