Послуга через Інтернет – магазин, де, як кажуть, можна купити все, крім любові і Вітчизни, з’явилася для покупців порівняно недавно. За короткий період вона вже встигла завоювати прихильників, хоча й не без проблем.
Щоб не бути ошуканим під час продажу товарів через всесвітню комп\'ютерну мережу, треба мати бодай елементарні знання. В першу чергу, хотів би порадити: в пошуках товарів дуже важливо вивчити всі реквізити продавців, включаючи їх реальну адресу. Якщо сайт замість вказівки конкретного міста, вулиці, номера офісу називає абонентний ящик, куди споживачі можуть направляти свої претензії щодо якості , то з таким продавцем краще не зв\'язуватися.
Або взяти оплату за доставку. Тут теж виникають негаразди. Слід розуміти, що тариф з перевезення розраховується у досить простий спосіб: кілограм множиться на кілометр...
Послуга через Інтернет – магазин, де, як кажуть, можна купити все, крім любові і Вітчизни, з’явилася для покупців порівняно недавно. За короткий період вона вже встигла завоювати прихильників, хоча й не без проблем.
Щоб не бути ошуканим під час продажу товарів через всесвітню комп\'ютерну мережу, треба мати бодай елементарні знання. В першу чергу, хотів би порадити: в пошуках товарів дуже важливо вивчити всі реквізити продавців, включаючи їх реальну адресу. Якщо сайт замість вказівки конкретного міста, вулиці, номера офісу називає абонентний ящик, куди споживачі можуть направляти свої претензії щодо якості , то з таким продавцем краще не зв\'язуватися.
Або взяти оплату за доставку. Тут теж виникають негаразди. Слід розуміти, що тариф з перевезення розраховується у досить простий спосіб: кілограм множиться на кілометр. Але трапляється так, що замовлений товар при невеликі вазі має доволі крупні габарити. Отут декотрі поставники вдаються до розрахунків за кубатурою. А це вже зовсім інша ціна.
Взагалі, радив би покупку оплачувати після її отримання. Перед цим слід перевірити наявність комплектуючих деталей, відсутність дефектів, термін дії придбаного товару, правильність заповнення гарантійного талона.
Не хочу повторюватися, але, як правило, чимало неприємностей виникає саме з вини покупця. Наприклад, після покупки виявляється, що в побутовій техніці пошкоджений корпус (є тріщина або вм\'ятина). Покупець звертається в магазин, а йому відмовляють в гарантійному обслуговуванні, бо дане пошкодження вважається механічним. Довести ж споживачу, що товар куплено саме в такому вигляді, практично неможливо.
Ще один приклад. Громадянин робить замовлення на виготовлення певного товару, перелік, розміри і ціна якого вказуються в договорі. При цьому одну з деталей або розмір деталі замовник забуває вказати. В результаті, товар не відповідає потребам. Одразу висуваються претензії , мовляв, працівник підприємства мав би здогадатися сам про помилку. Але ж згідно з договором все виконано відповідно до списку замовлення.
Тому перш ніж щось купувати або замовляти, сто разів перевірте. Ніхто не обмежує споживача в часі. Тоді багатьох неприємностей вдасться уникнути.
І.Андрушок, спеціаліст із захисту прав споживачів міськвиконкому.