Не довго раділи автомобілісти ремонту доріг з твердим покриттям, загальна довжина яких у місті становить 119,8 км. Сніг зійшов, а за ним, як кажуть, і - асфальт. У багатьох місцях утворилися суцільні вибоїни. Проїхати по Комсомольській , Заводській, Київській та інших вулицях сьогодні практично неможливо. Хоча торік з місцевого бюджету виділялося 1 млн. на капітальний і 499,3 тис. грн. на поточний ремонт.
Крім того, за рахунок субвенції з державного бюджету ( 5,3 млн. грн. ) в Ізюмі поточним ремонтом було охоплено проїзну частину 13 вулиць: зокрема, Пролетарської, пр.Леніна, вул.Фрунзе, ул.Скрипника, вул.Київської, Першотравневої, Комсомольської та інших. Загальна площа відремонтованого покриття склала тоді 28,9 тис.кв.м. Здавалося, можна було б полегшено зітхнути. Та, як показала зима, не всі дороги витримали випробування на якість...
Не довго раділи автомобілісти ремонту доріг з твердим покриттям, загальна довжина яких у місті становить 119,8 км. Сніг зійшов, а за ним, як кажуть, і - асфальт. У багатьох місцях утворилися суцільні вибоїни. Проїхати по Комсомольській , Заводській, Київській та інших вулицях сьогодні практично неможливо. Хоча торік з місцевого бюджету виділялося 1 млн. на капітальний і 499,3 тис. грн. на поточний ремонт.
Крім того, за рахунок субвенції з державного бюджету ( 5,3 млн. грн. ) в Ізюмі поточним ремонтом було охоплено проїзну частину 13 вулиць: зокрема, Пролетарської, пр.Леніна, вул.Фрунзе, ул.Скрипника, вул.Київської, Першотравневої, Комсомольської та інших. Загальна площа відремонтованого покриття склала тоді 28,9 тис.кв.м. Здавалося, можна було б полегшено зітхнути. Та, як показала зима, не всі дороги витримали випробування на якість. Де працювали ремонтники ШРБУ-2 ( керівник Н.Б.Гончар), асфальтове покриття виявилася надійнішим. Деформації ж піддалися ділянки, де роботу виконали «заморські» шляхові фірми. Особливо чимало нарікань було на адресу балаклійців. Як зазначила начальник міського управління ЖКГ Ірина Гавриленко, дефекти ремонту були заактовані. На адресу автомобільної служби області повторно відправлено лист з проханням забезпечити усунення допущених під час ремонту доріг негараздів.
Взагалі,і це слід підкреслити, існуюча практика відбору підрядників не завжди дає позитив. Торік дорожні організації , які вибороли право вести ремонт, фактично не справилися з обіцяним. Асфальтові пломби на багатьох ділянках вулиць просто зруйнувалися. Чого не можна сказати в повній мірі про місцевих шляховиків. Вони добилися кращих результатів. В усякому разі, якість їх роботи можна було перевірити, а їх виробництво забезпечило надходження до місцевого бюджету.
Отже, замощування ям при контрастних температурах дорого обходиться місту. І застосовувати передових технології – на часі. Скажімо, холодний асфальтобетон. З чого його роблять і як довго він тримається в ямах ? Думки з приводу з цього різні: одні скаржаться, що це - зайві витрати бюджетних коштів, адже асфальт довго в ямах не тримається. Інші (переважно автомобілісти) все ж таки радіють, що не «зловлять» яму на дорозі.
Як інформу газета «Телеграфь», в Кременчузі шляхове ремонтно-будівельне управління застосувало нову технологію зимового ремонту: холодний асфальтобетон. Його виготовили 48 тонн і використовували, в основному, на центральних вулицях. Вартість цих ремонтів в січні склала 15 тис грн.
- Цю суміш почали використовувати перший рік (раніше мішали сухий матеріал з мазутом), а Полтава вже давно виробляє холодний асфальтобетон за даною технологією, - розповів Володимир Губар, начальник ШРБУ. - Температура суміші на виході - 60 градусів, у той час як температура гарячого асфальтобетону становить 140 градусів.
Холодний асфальтобетон виготовляють на основі в\'яжучої суміші: бітуму, дизельного палива, канадської органічної мінеральної добавки Perma patch та адгезійної добавки, яка поліпшує зчеплення матеріалу з поверхнею. Все це змішують з піском та щебенем в асфальтозмішувальній установці. За словами керівника ШРБУ, головний секрет - якраз в канадській добавці. Завдяки їй, холодний асфальтобетон не застигає на складі. Якщо температура плюсова, суміш навіть не підігрівають, а використовують для зимового ремонту в холодному вигляді: він все одно «прилипає» при трамбуванні. При мінусовій температурі асфальтобетон нагрівають до 20 градусів.
Суміш загалом випробування холодом витримує. Але там, де рух транспорту інтенсивний, і де сиплють багато солі, дороги розбиваються швидше. Тож, можливо, і нашим шляховикам слід переймати досвід колег з інших регіонів, аби ремонтувати дороги цілорічно.
Підготував М.Іллічівський. Фото Р.Карпюка.