Протягом останнього тижня на всі можливі засоби комунікації редакції obrii.com.ua надходять чисельні запитання про розміщений на сайті незвичний графічний символ, що суттєво вирізняється від звичного контенту як за кольором так і за змістом. Розуміючи нагальну потребу наших читачів в інформації та керуючись принципом максимально якісного супроводження інформаційного продукту (сайту) колектив редакції не залишився осторонь запитань наших читачів.
Відповідь лаконічна – QR-код . Явище, що досить активно та досить впевнено входить в наше повсякденне життя. Деякі аналітики появу QR-код порівнюють з революційною появою свого часу мобільного сервісу SMS.
То що воно таке ? Якщо коротко – так званий QR-код (від англ. quick response – швидкий відгук): двомірний штрихкод , який розробила в 1994 році японська фірма Denso-Wave. Цей штрихкод кодує інформацію, які складається з символів . Інформація, взагалі, сама різноманітна : наприклад, адреса сайту, телефон, e-mail, електрона візитка, координати місцезнаходження, будь що. Один QR-код може містити 7089 цифр або 4296 літер.
Для чого потрібен ? Як правило, формат QR-кода дозволяє спеціальним програмам сканера швидко та якісно зчитувати та використовувати інформацію, що таким чином закодована. Найближчий приклад – сканери в супермаркеті – один прохід руки касира з товаром через сканер і вся інформація про товар на моніторі . Швидко та якісно.
ДАЛІ...
Протягом останнього тижня на всі можливі засоби комунікації редакції obrii.com.ua надходять чисельні запитання про розміщений на сайті незвичний графічний символ, що суттєво вирізняється від звичного контенту як за кольором так і за змістом. Розуміючи нагальну потребу наших читачів в інформації та керуючись принципом максимально якісного супроводження інформаційного продукту (сайту) колектив редакції не залишився осторонь запитань наших читачів.
Відповідь лаконічна – QR-код . Явище, що досить активно та досить впевнено входить в наше повсякденне життя. Деякі аналітики появу QR-код порівнюють з революційною появою свого часу мобільного сервісу SMS.
То що воно таке ? Якщо коротко – так званий QR-код (від англ. quick response – швидкий відгук): двомірний штрихкод , який розробила в 1994 році японська фірма Denso-Wave. Цей штрихкод кодує інформацію, які складається з символів . Інформація, взагалі, сама різноманітна : наприклад, адреса сайту, телефон, e-mail, електрона візитка, координати місцезнаходження, будь що. Один QR-код може містити 7089 цифр або 4296 літер.
Для чого потрібен ? Як правило, формат QR-кода дозволяє спеціальним програмам сканера швидко та якісно зчитувати та використовувати інформацію, що таким чином закодована. Найближчий приклад – сканери в супермаркеті – один прохід руки касира з товаром через сканер і вся інформація про товар на моніторі . Швидко та якісно.
Явище QR-коду давно та всебічно висвітлено в мережі Інтернет, починаючи від Вікіпедії та закінчуючи спеціалізованими сайтами . Ця технологія найактивніший відгук знайшла в світі мобільних технологій - завантаживши програму-розпізнавач абонент має змогу практично миттєво заносити в свій телефон текстову інформацію, додавати контакти в адресну книжку, переходити по web-посиланням, відправляти SMS та таке інше.
Як прочитати ? Встановити на свій мобільний пристрій спеціальну програму-сканер, зісканувати QR-код, отримати «розшифровку». До речі, деякі виробники мобільних телефонів , зокрема Nokia, вже мають в своєму арсеналі моделі з вбудованими програмами-сканерами.
Розповсюдження. Зараз QR-код широко розповсюджений в странах Азії (особливо в Японії), поступово поширюється в Європі та Північній Америці.
Приклади з життя.
Туризм. Не так давно Львівська влада повідомила, що вперше в Україні на туристичних об’єктах Львова встановлено інформацію у вигляді QR-кодів. Кожна мітка вміщає 180 знаків інформації про будинок чи архітектуру. На трамвайних зупинках – мітка нестиме інформацію про розклад. Мітки нанесені на пам’ятки архітектури, церкви, музеї, розміщені в аеропорту, залізничному вокзалі, на трамвайних зупинках, а також у закладах харчування .
Фінанси.У лютому ПриватБанк повідомив про початок продажу фінансових продуктів за допомогою QR-технології. В м. Києві на Хрещатику встановлено експериментальний рекламий щит під умовною назвою QR-супермаркет, на якому зображені найпопулярніші продукти банку та QR-мітки для кожного з них.Переможі мають можливість сканувати QR-код за допомогою спеціалізованого додатку на своєму смартфоні щоб отримати подробиці та, при бажанні, замовити послугу в один дотик.
Мобільна мережа. Для спрощення комунікації між працівниками компанія «Киевстар» доповнила функціонал корпоративного телефонного довідника QR-кодами.Тепер достатньо лише зісканувати мобильним телефоном QR-код колеги в довіднику щоб завантажити його контакти в свою мобільну «записну книжку».
Підсумки. За даними провідних аналітичних агенцій в сфері цифрових маркетингових досліджень QR-код вже посідає одне з провідних місць на світовій арені в якості мосту, що з’єднує мобільні технології та традиційні ЗМІ. Широке використання та вдосконалення технології є невід’ємним підґрунтям подальшого бурхливого розвитку QR-кодів та проникнення його майже у всі сфери життя людини.
Пропонуємо нашим читачам зісканувати картинку, наведену в матеріалі, та «дешифрувати» її.
Відеоприклад візуалізації використання QR-кодів
Підготував Р.Водоріз