ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
СЕСІЯ 5 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ №
від ___ __________ 20__ року
Про затвердження Порядку реконструкції,перепланування, переобладнання квартир,
добудова балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках на території міста Ізюма
На виконання Законів України "Про архітектурну діяльність", "Про охорону культурної спадщини", "Про основи містобудування", "Про планування та забудову територій", "Про об\'єднання співвласників багатоквартирного будинку", Цивільного кодексу України, Житлового кодексу Української PCP, Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку надання вихідних даних для проектування об\'єктів містобудування" від 20.05.2009р. №489, Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005р., керуючись ст.. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”
Ізюмська міська рада вирішила:
1. Затвердити Порядок реконструкції, перепланування, переобладнання квартир, добудова балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках на території міста Ізюма, що додається .
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань архітектури та містобудування.
Міський голова О.А.Божков
ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
СЕСІЯ 5 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ №
від ___ __________ 20__ року
Про затвердження Порядку реконструкції,перепланування, переобладнання квартир,
добудова балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках на території міста Ізюма
На виконання Законів України "Про архітектурну діяльність", "Про охорону культурної спадщини", "Про основи містобудування", "Про планування та забудову територій", "Про об\'єднання співвласників багатоквартирного будинку", Цивільного кодексу України, Житлового кодексу Української PCP, Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку надання вихідних даних для проектування об\'єктів містобудування" від 20.05.2009р. №489, Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005р., керуючись ст.. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”
Ізюмська міська рада вирішила:
1. Затвердити Порядок реконструкції, перепланування, переобладнання квартир, добудова балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках на території міста Ізюма, що додається .
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань архітектури та містобудування.
Міський голова О.А.Божков
Затверджено рішенням __ сесії Ізюмської міської ради 5 скликання від _______ 2010 року №_____
Порядок реконструкції, перепланування, переобладнання квартир, добудова балконів і лоджій
в багатоповерхових житлових будинках на території міста Ізюма
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
1.1. Цей Порядок передбачає механізм надання містобудівних умов і обмежень на проведення реконструкції, перепланування, переобладнання квартир, добудови балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках на території міста Ізюма, розробленому згідно Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про архітектурну діяльність", "Про охорону культурної спадщини", "Про основи містобудування", "Про планування та забудову територій", "Про об\'єднання співвласників багатоквартирного будинку", Цивільного кодексу України, Житлового кодексу Української PCP, постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку надання вихідних даних для проектування об\'єктів містобудування" від 20.05.2009р. №489, правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005р.
1.2. Терміни, що використовуються у Порядку:
Містобудівні умови і обмеження — документ, що містить комплекс містобудівних і архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об\'єктів містобудування, встановлені законодавством та містобудівною документацією;
Об\'єкт містобудування — окрема будівля або споруда, їх комплекси, комунікації та споруди інженерної і транспортної інфраструктури, об\'єкт благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва;
Суб\'єктами містобудування є органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи.
Жилий будинок - будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, установлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного в ній проживання.
Квартира комплекс взаємопов\'язаних приміщень, використовуваних для проживання однієї сім\'ї різного чисельного складу або однієї людини, який включає(як мінімум): житлову(житлові) кімнату, кухню, ванну кімнату(душову), вбиральню(або суміщений санвузол), передпокій, комору чи вбудовану шафу.
Балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд(далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
Реконструкція - комплекс будівельних робіт, спрямованих на поліпшення експлуатаційних показників приміщень житлового будинку шляхом їх перепланування та переобладнання, надбудови, вбудови, прибудови з одночасним приведенням їх показників відповідно до нормативно-технічних вимог.
Перепланування - до елементів перепланування жилих приміщень належать: перенесення і розбирання перегородок, перенесення і влаштування дверних прорізів, улаштування і переустаткування тамбурів, добудова, розширення балконів(лоджій) в багатоповерхових будинках.
Переобладнання улаштування в окремих квартирах багатоквартирних будинків індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переустаткування туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів.
Об\'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна.
Балкон - виступаюча з площини стіни фасаду обгороджена площадка, що служить для відпочинку влітку.
Лоджія - перекрите й обгороджене у плані з трьох боків приміщення, відкрите до зовнішнього простору або засклене, що служить для відпочинку влітку. Засклена лоджія не є верандою.
Планувальна позначка землі - рівень землі на межі вимощення.
Поверх перший - нижній надземний поверх житлового будинку.
Поверх цокольний - поверх з позначкою підлоги приміщень нижче планувальної позначки землі на висоту не більше половини висоти приміщень.
Замовник - юридична та фізична особи, громадяни, що володіють на праві власності, оренди, лізингу, безоплатного користування або на інших законних підставах квартирою в житловому будинку.
2. НАДАННЯ МІСТОБУДІВНИХ УМОВ І ОБМЕЖЕНЬ.
2.1. Для отримання містобудівних умов і обмежень на здійснення реконструкції, перепланування, переобладнання квартир, добудова балконів і лоджій в багатоповерховому житловому будинку замовник звертається з відповідною заявою до виконавчого комітету Ізюмської міської ради.
До заяви додаються:
- документ на право власності на приміщення, або угода із власником на право проведення відповідних будівельних робіт;
- технічний паспорт на зазначене приміщення, виданий КП "Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації";
- письмова згода балансоутримувача житлового будинку;
- письмова згода об\'єднання співвласників багатоквартирного будинку, у разі його створення;
- нотаріально завірена письмова згода власників суміжних приміщень(в тому числі поверхом вище та нижче);
- проект реконструкції, перепланування, переобладнання квартири чи добудови балкону(лоджії), розроблений проектною організацією, яка має відповідну ліцензію і погоджений головним архітектором міста, державними органами санітарно-епідеміологічного та пожежного наглядів, балансоутримувачем;
- погодження інженерних служб міста(при наявності інженерних мереж під добудовою балкону, лоджії);
- погодження Ізюмського комунального підприємства теплових мереж(у разі влаштування централізованого опалення на балконі(лоджії);
- копія договору на збір та вивіз будівельного сміття;
- технічний висновок по результатам обстеження будівельних конструкцій, розроблений проектною організацією, яка має відповідну ліцензійну разі влаштування отворів в несучих чи самонесучих стінах або добудови балкону, лоджії консольного типу).
2.2. На підставі поданих документів головний архітектор протягом 30 календарних днів готує проект рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради про надання містобудівних умов і обмежень на здійснення реконструкції, перепланування, переобладнання квартир, або влаштування додаткових чи розширення існуючих балконів і лоджій в багатоповерховому житловому будинку або обґрунтовану відмову.
2.3. У разі відмови виконавчого комітету у наданні дозволу замовнику, протягом 10 робочих днів з дня проведення засідання, надсилається лист за підписом міського голови з аргументуванням відмови. Відмова виконавчого комітету може бути оскаржена в судовому порядку.
3. ВИМОГИ ДО РЕКОНСТРУКЦІЇ, ПЕРЕПЛАНУВАННЯ, ПЕРЕОБЛАДНАННЯ КВАРТИР, ДОБУДОВИ БАЛКОНІВ І ЛОДЖІЙ.
3.1. Реконструкція квартир в багатоповерхових житлових будинках передбачає перепланування внутрішніх приміщень шляхом демонтажу не несучих перегородок у відповідності до вимог державних будівельних норм,улаштування індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання,перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; лаштування і
переустаткування туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів, добудова балконів(лоджій) до квартир 1-го поверху.
3.2. Влаштування отворів в несучих чи самонесучих стінах допускається, як виняток, при умові позитивного технічного висновку по результатам обстеження будівельних конструкцій, розробленому проектною організацією, яка має відповідну ліцензію.
3.3. В панельних житлових будинках зміщення або демонтаж стін та перегородок забороняється.
3.4. Забороняється переобладнання житлової кімнати в санвузол(або навпаки); переносити газове обладнання в іншу частину квартири;обладнання або перенесення санвузла над житловою площею або кухнею сусідів(виняток: для приміщень на 1-му поверсі або приміщень над нежитловим приміщенням); розбирати підготовку під підлоги на звукотеплоізоляційній основі при ремонті, що призводять до неприпустимого акустичного дискомфорту в квартирах, розміщених нижче поверхом; демонтаж і зменшення перетину вентиляційного каналу(виняток для квартир на 1 - му поверсі); перебудова, при якому ускладнюється доступ до інженерних комунікацій, у тому числі їх замуровування в стіну;розширення площі кухні(або її устаткування) за рахунок площі санвузла і навпаки; установка, що відключає або регулює устаткування (вентилів,лічильників, рубильників) на будинкових (квартирних) інженерних
мережах, якщо користування ними впливає на споживання ресурсів в суміжних приміщеннях.
3.5. Добудова бал конів( лоджій) до квартир 1-го поверху багатоповерхових житлових будинків погоджується тільки у випадку добудови їх до дворового фасаду в межах проекції балконів та лоджій, що розміщені поверхом вище, або по лінії добудов, проведених раніше, згідно наданих у встановленому порядку дозволів.
3.6. Забороняється проводити добудову балконів та лоджій до фасадів багатоповерхових житлових будинків, що виходять на вулиці міста.
3.7. Збільшення розмірів балконів(лоджій), які виходять за межі балконів(лоджій) верхніх поверхів та влаштування підвалів нижче планувальної позначки землі не дозволяється.
3.8. Добудова балконів(лоджій) до житлового будинку повинна проводитись в єдиному архітектурному та кольоровому вирішенні з існуючим будинком.
3.9. Забороняється добудова балконів та лоджій до житлових будинків, які внесено до переліку пам\'яток архітектури на території міста Ізюма.
3.10. Замовник повинен повідомити балансоутримувача про початок проведення робіт для контролю за їх виконанням з боку власника будинку.
3.11. На території міста забороняється проведення на житлових будинках ремонтних та будівельних робіт, що супроводжуються шумом(у робочі дні з 2100 до 800, святкові та неробочі дні - цілодобово), без попередження мешканців прилеглих житлових приміщень, будинків про початок робіт і час їх завершення. Нормативний рівень шуму на весь час проведення будівельних робіт не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.
3.12. Реконструкція проводиться, як правило, в квартирі, звільненій від мешканців.
3.13. Після закінчення реконструкції, перепланування, переобладнання квартири, добудови балкону і лоджії замовник повинен внести зміни в технічний паспорт квартири, в міському бюро технічної інвентаризації, при умові позитивного висновку балансоутримувача щодо відповідності проведених робіт погодженому проекту.
3.14. Власник, наймач, орендар, який самовільно провів добудову, реконструкцію, перепланував або переобладнав житло зобов\'язаний за вимогою власника привести це житло в попередній стан за власні кошти.
4. ВИМОГИ ДО ПРОЕКТУ.
4.1. Проект реконструкції, перепланування, переобладнання квартир, добудови балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках повинен виконуватись проектною організацією, яка має відповідну ліцензію на проектування.
4.2. Проект добудови балкону, лоджії в плані повинен відповідати габаритним розмірам балконам(лоджіям) верхніх поверхів, враховувати можливість перспективної реконструкції фасаду будинку в цілому і конструктивні можливості фундаменту несучих стін.
4.3. Проект добудови балкону, лоджії повинен складатися з пояснювальної записки, ситуаційного плану, фасаду будинку, фрагменту фасаду добудови, плану добудови, плану фундаменту добудови, розрізу добудови та технології влаштування дверного прорізу в зовнішній стіні, а також варіант заскління приміщення. При умові влаштування централізованого опалення розробляються відповідні креслення та
розрахунки.
4.4. Колір і фактура будівельних і оздоблювальних матеріалів добудов балконів і лоджій повинні відповідати вже існуючим елементам фасаду будинків.
4.5. Проект добудови балкону, лоджії повинен відповідати ДБН 360-92** в частині:
- недопущення потрапляння вводного газопроводу в середину приміщення;
- зменшення мінімальної відстані підземного розподільного газопроводу до житлового будинку.
4.6. Проект перепланування, переобладнання квартир повинен складатися з пояснювальної записки, ситуаційного плану, обмірних креслень, поверхового плану, технології влаштування дверного прорізу в несучих або самонесучих стінах, план внутрішньої розстановки інженерного обладнання та проходження інженерних мереж в квартирі.
4.7. Проект реконструкції, перепланування, переобладнання квартир, добудови балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках необхідно погодити в установленому порядку з головним архітектором міста, балансоутримувачем житлового будинку, органами санітарно-епідеміологічного та пожежного наглядів.
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ, НОРМ І ПРАВИЛ У СФЕРІ БУДІВНИЦТВА.
5.1. Самовільна реконструкція, перепланування, переобладнання квартир, добудова балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках забороняється.
5.2. Всі фізичні і юридичні особи - власники приміщень, здійснюючи свої права при реконструкції, зобов\'язані не завдавати шкоди навколишньому середовищу, не порушувати права та охоронювані законом інтереси громадян, юридичних осіб і держави.
5.3. Всі суб\'єкти містобудівної діяльності несуть відповідальність за правопорушення, допущені при реконструкції, перепланування, переобладнання квартир, добудови балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках відповідно до законів України.
5.4. Відповідальність за правопорушення у сфері містобудування, перелік та визначення правопорушень, порядок розгляду правопорушень визначається згідно із Законом України «Про відповідальність підприємств, установ, організацій за правопорушення у сфері містобудування», Цивільним кодексом України, кодексом України про адміністративні правопорушення.
5.5. Всі спірні питання пов\'язані з реконструкцією, переплануванням, переобладнанням квартир, добудов балконів і лоджій в багатоповерхових житлових будинках вирішуються відповідно до діючого законодавства України.
Секретар міської ради К.Ольшанський
АНАЛІЗ
регуляторного впливу проекту рішення Ізюмської міської ради
про затвердження
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин.
В місті постійно фіксуються факти здійснення суб’єктами господарювання та громадянами будівництва, реконструкції, капітального ремонту, технічного переозброєння будинків та споруд. Масового характеру набувають випадки перепланування та переобладнання житлових будинків, жилих приміщень за рахунок ліквідації або влаштування таких архітектурно-конструктивних елементів, як перегородки, вікна, двері, будівництво тамбурів, балконів, лоджій, веранд та ін. Роботи ведуться без дозволу виконавчого комітету міської ради, без належно затвердженої проектної документації, або з відхиленням від неї, без дозволу інспекції держархбудконтролю на виконання будівельних робіт, що призводить до порушення чинного законодавства України.
Тенденція до суттєвого розширення обсягу самочинного будівництва обумовлена багатьма різними за характером факторами, зокрема, недосконалістю чинного законодавства у сфері містобудування, неоднозначністю судової практики, яка формується при визнанні права власності на об’єкт самочинного будівництва.
Здійснення нового будівництва без виділення земельної ділянки приводить до порушень вимог Земельного кодексу України.
У юридичних осіб та громадян, які провели самочинне будівництво, виникають проблеми при потребі здійснити цивільно-правові угоди з цим майном. Це змушує власників відшукувати можливість узаконити проведені роботи, у тому числі і через суд, але це не позбавляє їх в подальшому від оформлення необхідної документації.
Найбільше хвилювання проблема самочинного будівництва викликає в зв’язку з тим, що виконані будівельні роботи з порушенням технології та будівельних норм і правил можуть привести до руйнування споруд і будинків і бути причиною нещасних випадків і навіть загибелі людей.
2.Визначення цілей державного регулювання.
Метою прийняття рішення є врегулювання питань самочинного будівництва на території м. Ізюма, посилення контролю за самочинним будівництвом та відповідальності фізичних осіб, юридичних осіб, фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності щодо ведення будівництва, дотримання правил користування будинками і спорудами, житловими і нежитловими приміщеннями, прибудинковими територіями, дотримання забудовниками законодавства у сфері містобудівної документації при забудові територій м.Ізюма, недопущення будівництва та реконструкції об\'єктів житлового, цивільного та виробничого призначення з порушенням вимог чинного законодавства, посилення контролю за самочинним будівництвом в місті Ізюмі.
3. Визначення та оцінка усіх альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.
Першою альтернативою є відмова органу місцевого самоврядування від регулювання даної проблеми. Самочинне будівництво заборонено чинним законодавством України, за його здійснення встановлена відповідальність. Варіантом узаконення проведених робіт є звернення їх виконавця до суду.
Але у випадку необхідності здійснення будь-яких цивільно-правових угод з майном, збудованим (реконструйованим) у такий спосіб, виникають проблеми з причини відсутності необхідної документації.
Другою альтернативою є запровадження порядку, при якому все, що визнається самочинним будівництвом, підлягає зносу. Такий варіант вирішення питання є самим радикальним і ефективним способом боротьби з проблемою самочинного будівництва. Але такий порядок буде викликати гострі суперечки між особами, що здійснили таке будівництво і представниками органів місцевого самоврядування. Ця альтернатива не включає і випадки, коли роботи проведені кваліфіковано і єдина проблема полягає в отриманні необхідних документів для узаконення таких робіт.
Отже, на погляд розробника, найбільш оптимальним вирішенням існуючої проблеми є прийняття запропонованого проекту рішення.
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечують розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Проектом рішення передбачається затвердження Положення про порядок розгляду питань, пов’язаних із самочинним будівництвом. В проекті міститься визначення цього поняття. До "самочинного будівництва" відноситься: проведення нового будівництва, розширення, реконструкції, технічного переозброєння, капітального ремонту будинків або споруд, перепланування (реконструкція, капітальний ремонт, реставрація) та переобладнання жилих будинків, жилих приміщень за рахунок ліквідації або влаштування таких архітектурно-конструктивних елементів, як перегородки, вікна, двері, будівництво тамбурів, балконів, лоджій, веранд і ін. без дозволу виконавчого органу міської ради, без належно затвердженої проектної документації, або з відхиленням від неї, без дозволу інспекції держархбудконтролю на виконання будівельних робіт, та будівництво на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта.
Реалізація рішення міської ради "Про затвердження Порядку врегулювання питань, пов’язаних із самочинним будівництвом на території м.Ізюма" дасть можливість забезпечити дотримання єдиного чіткого та прозорого механізму щодо порядку вирішення даних питань. Суб\'єкти господарської діяльності, які приймали рішення про будівництво, несуть відповідні витрати оскільки механізм реалізації Положення знаходиться у межах регламентації суто технічних процедур, як то: порядку прийняття рішень про будівництво об’єкту, виготовлення проектно-кошторисної документації, обов\'язків замовника під час будівництва об\'єкта, порядку проведення державної приймальної комісії, що оформляється відповідним актом. На дію запропонованого регуляторного акта ризик впливу зовнішніх факторів оцінюється як мінімальний. Строк чинності регуляторного акта не обмежений.
6. Очікувані витрати та вигоди суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта.
6.1. Ізюмська міська рада та виконавчий комітет
Вигоди:
- збільшення бюджетних надходжень;
- упорядкування порядку введення в правове поле самочинного будівництва;
- посилення контролю за процесом введення самочинного будівництва у правове поле.
Витрати: немає.
6.2. Суб’єкти підприємницької діяльності
Вигоди: упорядкування порядку оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна.
Витрати: немає.
6.3. Мешканці міста
Вигоди: розблоковуються питання вирішення долі самочинно збудованих об’єктів.
Витрати: немає.
7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта.
Строк чинності регуляторного акта пропонується встановити необмеженим, оскільки випадки самочинного будівництва можливі протягом невизначеного часу.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта.
1. Кількість виявлених порушень.
2. Сума стягнених штрафів по виявленим порушенням.
3. Кількість прийнятих рішень про узаконення самочинного будівництва.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.
Строки проведення базового, повторного та періодичного відстежень пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України "Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності". Визначення показників регуляторного акту буде здійснюватися за статистичними даними уповноважених органів.
Міський голова О.Божков