обговорюємо Проект Закону «Про об’єднання територіальних громад»,Щоб поліпшити умови сталого розвитку територій
що був внесений урядом до Верховної Ради України, нині скрупульозно обговорюються. Слід зазначити, це не перша спроба навести порядок у власній хаті. У 2006-му вже намагалися реформувати, однак далі розмов справа не пішла.
Як зазначалося, головною умовою об’єднання має бути розташування територіальних громад в межах одного району чи області. При цьому відстань від адміністративного центру до найвіддаленішого населеного пункту не може перевищувати 30 кілометрів. Під час об’єднання територіальних громад до уваги мають братися історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток.
У проекті йдеться про те, що адмінцентром об’єднаної громади визначається населений пункт (село, селище, місто), який має розвинену інфраструктуру і розташований найближче до географічного центру об’єднаної територіальної громади. Назва об’єднаної територіальної громади, як правило, є похідною від найменування населеного пункту, визначеним її адміністративним центром.
Передбачена також процедура об’єднання. Сільський, селищний голова звертається до громад з відповідною пропозицією. Її обговорюють на місцевих референдумах, на загальних зборах та конференціях громадян. Після підписується договір, який затверджується відповідними місцевими радами. Об’єднана територіальна громада вважається утвореною з дня прийняття рішення обласною радою. Одночасно з цим приймається рішення про перші місцеві вибори, а у разі потреби – рішення про зміну меж сіл, селищ, які вноситься на розгляд Верховною Радою України.
Перспективний план формування громад розробляється обласною держадміністрацією на єдиній методичній основі, основним завданням яких є поліпшення рівня задоволення потреб населення, оперативне та якісне надання соціально-адміністративних послуг, ефективне використання бюджетних коштів та інших ресурсів.
Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об’єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громади, створювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно, сільського, селищного, міського голову. Територіальна громада села, селища, міста може вийти із складу територіальної об’єднаної громади за рішенням референдуму, якщо це не призведе до зниження обсягу та якості послуг, що надаються мешканцям.
У селі, що входить д о складу утвореної об’єднаної територіальної громади, затверджуються сільський староста, який є представником села (селища) у виконавчих органах місцевої ради об’єднаної територіальної громади. Староста територіальної громади є посадовою особою місцевого самоврядування і здійснює свої функції згідно з повноваженнями, визначеними рішенням відповідної об’єднаної територіальної громади.
Староста бере участь у засіданнях виконавчого комітету ради під час розгляду питань, що стосуються територіальної громади, яку він представляє, з правом дорадчого голосу.
Необхідність розроблення цього законопроекту зумовлено суперечливістю положень ст. 6 Закону України «Про місцеве самоврядування». Існуюча система органів місцевого самоврядування не завжди дозволяє формувати самодостатні територіальні громади, які б володіли відповідними матеріальними та фінансовими ресурсами.
За попередніми даними, 10278 сільських рад представляють інтереси 284451 сільських населених пунктів, 64 міста обласного значення включають більше 200 населених пунктів. Слід також відзначити, що не кожне село, селище місто на практиці є самостійною територіальною одиницею, а його жителі – самостійною територіальною громадою. Так, близько 1 тис. населених пунктів приєднані до міст республіканського та обласного значення.
Метою законопроекту є укрупнення шляхом добровільного об’єднання територіальних громад, формування дієздатних територіальних громад, поліпшення умов сталого розвитку відповідних територій.
Передбачається, що середня чисельність сільської громади, при об’єднанні в об’єднану громаду складе 9 тис. осіб, середня кількість населених пунктів у сільській громаді складе 16, середня площа близько 400 кв.км.
Виходячи із зазначених параметрів, переважна частина об’єднаних громад буде створена на базі районних, що існували в УРСР до адміністративно-територіальної реформи 1954-196 0 років.
Створення дієздатних громад призведе до економії бюджетних видатків на органи управління, покращить якість надання адміністративних, соціальних, громадських послуг населенню громад.
P.S. Проект Закону розміщено офіційному веб-сайті Міністерства регіонального розвитку. Запрошуємо мешканців міста , мешканців територіальних громад сіл долучитися до обговорення вищезгаданого законопроекту.
К.Григоренко.
Створення дієздатних громад призведе до економії бюджетних видатків
Facebook Коментарі