Чому таке велике значення надається контенту (текстам)?
Контент (в загальному розумінні це перш за все Тексти) є визначальним і превалюючим фактором в SEO просуванні. Чому? Тому що без нього ніякого просування і помислити неможливо. Сам по собі сайт, це всього лише каркас (стелаж для книг, в ролі яких виступає контент), який не має ніякої цінності ні для відвідувачів, ні для пошукових систем.
Сайт повинен бути наповнений (ідеями, текстами, інструментами, зображення, відео) і тільки після цього він починає з себе представляти щось відмінне від порожнього місця і з'являється предмет для просування.
Знову ж таки, чим грамотніше і продуманіше буде ваш підхід до формування структури контенту і його змісту, тим легше буде такий сайт просувати. Напевно, ви вже зустрічалися з таким поняттям як семантичне ядро і розумієте, для чого Сеошники його збирають. Якщо не зустрічалися, то почитайте про семядро і підбір ключових, щоб зрозуміти суть даної стратегії, бо вона по-любому більш виграшна, ніж хаотичне метання з боку в сторони (хоча, кому як). Допоможуть вам з просування сайту вiд SeoSolution (Iвано-Франківськ) на сайті seosolution.ua.
Якісний контент для сайту
Семантичне ядро, якщо говорити про нього в двох словах, дозволяє намітити зміст для майбутніх сторінок вашого сайту (або для коригування вже існуючих). Оптимальним буде варіант, коли одна сторінка буде вирішувати одну проблему користувача (проблема при цьому може формулюватися декількома схожими запитами).
Також це дозволить приблизно зрозуміти структуру сайту — намітити розділи, навігацію і т. п. речі. Але по-любому, навіть якщо забити на «правильний підхід» — чим більше у вас буде якісного контенту на сайті, тим краще йтимуть справи:
Буде вище відвідуваність, ваш сайт буде видно в пошуку по більшій кількості запитів і, швидше за все, вище будуть позиції займані сайтом, хоча б за рахунок великого числа матеріалів з даної тематики
Якщо тексти будуть хорошими, тобто читабельними і не написаними спеціально для пошукових роботів, то краще буде і поведінкові фактори у вашого сайту (на їх поліпшення не доведеться витрачати гроші в різних сервісах типу Юзератора і йому подібних)
Якщо Тексти будуть цікаві вашій цільовій аудиторії, то може істотно підвищитися і загальна конверсія вашого сайту за рахунок збільшення лояльності і довіри відвідувачів.
Але найголовніше — контент на сайті повинен бути (взагалі). Я маю на увазі текст, бо пошукові системи як і раніше ранжують сторінки в Інтернеті на основі аналізу їх текстової складової. Якщо ви викладете на сотнях вебстраницах відскановані сторінки будь-якого паперового документа (книги, каталогу, прайса тощо), то пошуковики сприймуть їх саме як картинки (розпізнавання та облік тексту на зображеннях знаходиться у них поки що тільки в зародковому стані, та й то використовується воно тільки сервіси пошуку по картинках, а не в спільному пошуку).
Три-п'ять сторінок з текстом в індексі пошукових систем — це ще не контент. Контенту має бути багато. Чому? У вибраній вами ніші існує маса питань, які зазвичай задають користувачі (саме для їх виявлення і потрібен інструмент Яндекса під назвою Вордстат, про роботу з яким ви можете почитати за наведеною трохи вище лінком). В ідеалі ваш сайт повинен відповідати на всі з них або хоча б на основні. Тоді з ранжируванням справа буде значно краще.
Що не можна робити з текстами з точки зору сучасного СЕО
Отже, контент повинен бути обов'язково, але далеко не кожен текст буде відповідати тим вимогам, що пред'являють до нього пошукові системи і користувачі. Чого ж не повинно бути в текстах на ваших сайтах, щоб уникнути проблем з SEO просуванням?
Ні в якому разі не можна робити те, що дуже добре працювало ще якийсь десяток років тому — виділяти всі ключові слова в тексті жирним (або якусь їх частину). Це явно виражене бажання сподобатися пошуковикам (вони зараз за такі викрутаси пессимизируют і накладають фільтри) призводить до того, що текст стає важко сприймається. Іноді це виділення роблять копірайтери написали текст, щоб показати свою роботу «обличчям», а власники сайтів їх так і переносять, не потрудившись зняти виділення.
Виділяти ключові слова у тексті (або яким-небудь іншим способом, наприклад, кольором або підкресленням) варто тільки те, що потрібно за змістом — основні і важливі фрагменти тексту, на яких ви хотіли б зробити акцент. Завдяки цьому читач легко зможе зорієнтуватися в статті і швидко засвоювати інформацію. Тобто виділяти можна і навіть потрібно, але ні в якому разі без прив'язки до ключів, а саме для зручності сприйняття.
Зараз неприпустимий і небажаний переспам ключовими словами. Часте вживання ключів робить текст складно сприймається, що само по собі призводить до погіршення поведінкових факторів, а у важких випадках до потрапляння під фільтр пошукових системах.
Щільність входження ключових слів. Зараз нормою можна вважати від одного до трьох входжень ключового слова на дві-три тисячі знаків тексту. Головне, щоб контент залишався при цьому легко читаним. Точне входження ключів можна перефразувати (використовувати в інших словоформах), бо текст в першу чергу повинен виглядати природним (пошуковики запросто виявляють відхилення). Перевірити частоту використання різних слів на вашій сторінці можна, наприклад, в цьому сервісі.
Можуть нашкодити вашому сайту і безглузді тексти:
Написані виключно для пошукових систем, нехай там і витримується потрібна щільність ключових слів і немає їх виділення жирним. Приклади ви можете подивитися на якомусь дорвеї (дуже схоже на Автоматичний переклад з іншої мови).
Зрозуміти сенс багатьох з цих «шедеврів» просто не можливо, не зламавши при цьому голову. Неузгодженість фраз один з одним дуже легко розпізнається алгоритмами пошуковиків, такі сторінки легко ними відсіваються.
Матеріали, написані з правильною частотністю ключів і гарним стилем викладу, але з підвищеною «водністю» (витриманий потрібний обсяг, але зовсім немає суті), теж дуже погано сприймаються пошуковими системами і відвідувачами вашого сайту.
Як би банально це не звучало, але писати потрібно грамотно (з точки зору орфографії та пунктуації), або наймати людину, яка буде редагувати наявні на вашому ресурсі тексти. Чому?
По-перше, у пошуку є алгоритми, що дозволяють оцінювати сторінки з точки зору орфографії і, напевно, є поріг кількості помилок, після якого ваші вебсторінки вже добре ранжуватися не будуть. Крім цього існують асесори (працівники пошуковиків), які візуально оцінюють сайти і звертають увагу на граматику.
По-друге, багато користувачів (ваші потенційні клієнти втратять до вашого ресурсу довіру після виявлення декількох ляпів. Через банальні помилки в текстах ви можете втрачати клієнтів і зазнавати збитків.
Не унікальний контент (скопійований з інших ресурсів або отриманий будь-яким іншим способом) теж не принесе вам бажаних дивідендів. На жаль, навіть спочатку унікальний контент може перестати бути таким в силу його тиражування в Інтернеті (просто крадіжки). Як з цим боротися, ми вже намагалися міркувати в статтях про захист текстів від копіювання та перевірку на плагіат, але думаю, що ще повернемося до цієї теми і нових рішень, які можуть допомогти в цій «вічної боротьби».
Ще одна річ, яку багато хто нехтує-форматування контенту. Що це таке? Ну, звичайне розбиваються на підрозділи з допомогою заголовків різного рівня і абзаців, додавання нумерованих або маркованих списків, виділення фрагментів (в тому числі і кольором), використання посилань, додавання зображень, а також при необхідності таблиць і форм.
seo форматування контенту
Все це робить текст набагато більш читабельним, і з точки зору пошуковиків це теж йде сайту на користь (серйозно покращують поведінкові фактори). Форматування, наприклад, створює з того, що раніше називали "простирадлами", хороший і зручний для читання матеріал. Особливо важливі заголовки, бо вони дозволяють відвідувачеві швидко прийняти рішення — читати текст чи ні. Якщо їх не буде, то буде велика ймовірність відмови від подальшого читання.
Зараз не існує якогось ліміту на довжину текстів, тобто немає вже такого поняття, як оптимальна кількість символів для однієї статті. Як ви могли переконатися, те, що раніше називали «простирадлами», може чудово сприйматися читачам і прийматися на «ура» за рахунок хорошого форматування і таланту копірайтера, який його написав. Головне, щоб статтю читали (або хоча б переглядали) від початку і до кінця.
Тому на цьому зациклювати не варто. Якщо огляд якогось складного товару (наприклад, автомобіля) вимагає великого обсягу, то головним завданням написання цікавої статті (нехай і на п'ятнадцять тисяч знаків), яка буде добре ранжувати за рахунок хороших поведінкових характеристик. Водночас, якщо товар чи послуга не потребує складного та великого за обсягами опису, то й двох тисяч знаків написаних у справі буде достатньо.