Незважаючи на те, що кросівки Reebok зараз не на піку популярності, саме ця компанія стала піонером у випуску спортивного взуття, випередивши сьогоднішніх лідерів - Nike і Adidas. Дізнайтеся більше про історію цієї компанії.
РАННЯ ІСТОРІЯ БРЕНДУ
Компанія Reebok була заснована в Англії в 1958 році парою братів Джо і Джеффа Фостерів, щоб продовжити сімейну традицію виготовлення спортивного взуття. Їх дідусь, Джозеф Вільям Фостер, заснував однойменну компанію J. W. Foster в 1895 році і розробив один з найперших трекових шипів.
Після первісної боротьби за авторське право за назву «Mercury» брати звернулися до Grey rhebok (косулья антилопа), африканських копитних, який надихнув на створення назви бренда. У 1979 році Reebok брав участь у міжнародній виставці кросівок в Чикаго, коли Пол Файерман, американський оптовий торговець спорядженням, відкрив для себе бренд; Fireman придбав ексклюзивні права на Reebok в Північній Америці. Якщо потрібен рибок дисконт то Вам на сайт - sivis.com.ua.
У 1984 році, всього через п'ять років після придбання північноамериканської ліцензії, Fireman зробив ще один ризикований крок, який допоміг закріпити домінуючий статус Reebok у другій половині десятиліття, - викупив британську материнську компанію. Помітивши, що європейські компанії Nike і Adidas роблять переважно ухил на чоловічу взуття, Рібок почали розвивати жіночий сегмент.
ПЕРШІ ТРУДНОЩІ
Але не все хороше триває вічно. До 1989 року The New York Times повідомляли, що Nike «робить успіхи в маркетингу взуття для орієнтованого на моду клієнта - області, у якій Reebok [була] сильною». Реакція Reebok полягала в тому, щоб «перекроїти» себе в компанію, орієнтовану на продуктивність, поставивши технології попереду моди.
Перші з цих кросівок з технологічним наповненням, Reebok Pump, дебютували в 1989 році. Це також співпало з акцентом Reebok на залученні професійних спортсменів в якості послів бренду - що Nike робили з великим успіхом - і в результаті Pump був представлений Домініком Уїлкинсом.
Центральним моментом успіху франшизи стало винахід DMX, видатної технології Reebok, розробленої в 90-х роках, яка включала десять опуклих «стрижнів» і дозволяла повітрю текти від одного до іншого для кращого розподілу ваги і підтримки по всій підошві.
Бренд не був близький до того, щоб втратити популярність, яку здобув у 80-х, і тому Reebok зустрів своєрідний ренесанс в кінці 90-х і початку 2000-х років.
Однак пізніше Reebok пережив спад в 2010-х роках. Бренд намагався диверсифікувати своє портфоліо, займаючись такими видами спорту, як футбол, підписуючи зірок, наприклад, Тьєррі Анрі, купуючи права на додаткові сфери діяльності. Важливо пам'ятати, що історично Reebok ніколи не вдавалося закріпитися в сегменті одягу, принаймні, у порівнянні з гігантами Nike і Adidas; практично весь культурний успіх бренду пов'язаний з кросівками.
ЗЛИТТЯ З ADIDAS
У 2005 році Reebok була придбана Adidas в спробі німецької компанії завдати подвійного удару по Nike. Але замість того, щоб зосередитися на повсякденному спортивному взутті, який зробив Reebok настільки домінуючим у 80-х роках, бренд намагався затвердити себе як сучасний виробник, який спирається на технології. На початку 2010-х років спостерігалося зростання розробки ZigTech, і партнерство Reebok з CrossFit, виникло співробітництво з тренерами-знаменитостями в спробі відновити Рібок у якості бренду, орієнтованого на фітнес. Компанія навіть відмовилася від свого логотипу Vector на користь логотипу "Delta", який більш відповідав основним цінностям CrossFit. Хоча ці кроки, можливо, і не мали такого ж успіху, як зусилля Reebok в 80 - х роках, вони виявилися вигідними для компанії.
При цьому, передбачуване ослаблення бренду Reebok на культурному фронті призвело до втрати великих схвальних угод зі спортивними лігами, командами і спортсменами. Найбільш показовим було закриття Reebok Basketball, колись одного з головних годувальників бренду - тодішня зірка франшизи, Джон Уолл, перейшов на Adidas в 2013 році.
НАШІ ДНІ
Замість того, щоб дозволити зникнути спадщині бренду, Reebok створили підрозділ Classics-те саме що лінії Adidas Originals. В рамках проекту були випущені такі ретро-моделі, як Classic, Insta Pump, Insta Pump Fury, Club Classic 85 і Workout. Останнім часом менш відомі моделі, такі як Aztrek, повертаються під егідою Classics.
Але з 2015 року нова увага до ретро-кросівок призвела до того, що класика Reebok перетворилася на грізну силу. Звичайно, підпис Кендрика Ламара на Classic Leather і Club Classic 85 допомогла - до того, як він перейшов на бік Nike - так само як і естетичне схожість між кросівками бренду Workout і недавнім Adidas Calabasas, розробленим Kanye West.
Найбільш помітним плодом цих партнерських відносин є Vetements, яка дебютувала як частину колекції братів Гвасалія для сезону осінь / зима 2016 року. Перше речення продемонстрував нову модель Reebok Pump Supreme, футуристичний погляд на легендарний бренд Insta Pump. Це була проста взуття, на якій не було помітно відзнак, крім логотипу Vetements і Reebok Delta, і, таким чином, це було схоже на те, що Reebok так добре робили в 80-х роках: створювали «чисту» спортивне взуття.
У 2017 році Reebok співпрацювали з лондонським Cottweiler з питань одягу, а також ряду кросівок для піших прогулянок, які знову були націлені на те, щоб поєднувати технічну спортивний одяг та моду, не ставлячи при цьому під загрозу функціональність.
За цим послідувала співпраця з американським дизайнером Пайером Моссом в 2018 році над футуристичними DMX Fusion 1 Experiment.
Для Reebok сьогоднішнє завдання - знайти тонкий баланс між тим, щоб віддати належне славетної історії бренду - з допомогою ретроспектив, таких як DMX Daytona і Aztrek, запропонувати щось естетично нове - завдяки співпраці з модними лейблами, такими як Vetements і Pyer Moss, і залишатися вірними бренду.
Схоже, Reebok вирішили, що це події, які можуть існувати одночасно, і бренд виглядає готовим до нового періоду успіху. Буде цей підйом тривалим або швидкоплинним, ще невідомо, але він однозначно вже наближається!