Який мотор вибрати для надувного човна-двотактний або чотиритактний?
2-х тактні човнові мотори.
Плюси
-
- надійні і невибагливі,
- працюють при температурах від -15 до + 40 С,
- прості і дешеві в обслуговуванні,
- нормально "перетравлюють" наш 92 (обов'язково використовувати фільтр),
- важать менше на 10-20 кілограм,
- мають меншу вартість.
- перевозяться, зберігаються в будь-якому положенні (редуктор нижче блоку циліндрів, не на перемикачі передач),
Мінуси:
- працюють досить голосно,
- потрібно змішувати бензин і масло.
4-х тактні човнові мотори.
Плюси
- менша витрата палива: 0.3 – 0.4 л/год,
- менший рівень шуму (особливо на низьких оборотах),
- краща стабільність роботи на низьких оборотах.
- не потрібно змішувати паливну суміш,
- менша шкідливість вихлопу.
Мінуси:
- обслуговування в спеціальному сервісі,
- велика вартість,
- більшу вагу,
- перевезення строго в положенні, зазначеному виробником.
Висновок.
Якщо плануєте самі обслуговувати мотор, немає бажання тягати додаткову вагу і хочете заощадити кошти при купівлі – беріть двотактні.
Якщо будете багато їздити і хочете економити на паливі, а вага мотора не бентежить – Ваш вибір чотиритактні. Також чотиритактні мотори відмінно підходять для полювання, риболовлі, тролінгу завдяки тихій і стійкій роботі на низьких оборотах. Гарні човнові мотори ви можете знайти за посиланням - https://vamnadom.com.ua/g19879337-lodochnye-motory.
Підбір потужності мотора для надувного човна в залежності від довжини човна і завантаження.
З мотором до 3,5 к. с. човен буде рухатися зі швидкістю 7-12 км / год. Довга їзда на максимальній швидкості негативно позначиться на ресурсі двигуна. При вітрі, хвилі, проти течії швидкість може істотно знизиться. Купити мотор 2,5 - 3,5 л. с. слід для недалеких поїздок 1-го або удвох для човнів до 3 м.
Переваги – низька вартість, мала вага, невеликі розміри, економічність. Мотори потужністю 4-6 л. сил вже більш тяговиті і швидкісні. Від надувним човном 2,8-3,5 м з невеликим завантаженням (до двох осіб середньої ваги) можна очікувати швидкості до 20 км/год (рух в перехідному або навіть глісуючому режимі).
Мотори до 5 к. с. не вимагають прав на управління! Човен з мотором 9,9-15 к. с. здатний виводити на глісування істотне навантаження і розвивати швидкість до 35 км / год. Оптимальні для човнів від 3 до 4 м.
Мотор 9,9 це дефорсированная "15-ка", тому перетворити її в 15 к. с. зазвичай не складає ніяких труднощів, навіть самостійно!
Мотори 8 і 9,8 к. с. варто купити при бажанні мати досить потужний мотор невеликої ваги. Такий мотор буде важити на 10 кг менше, ніж 9.9 к. с., а коштувати менше! Мотори більшої потужності з надувним човном потрібно купувати тільки для довжини від 4 м для перевезення великої кількості пасажирів або при бажанні покатати лижника або ватрушку. Досвідчені рибалки (якщо дозволяють фінанси природно!) мають два мотори для одного човна. Для поїздок на великі відстані або великою компанією-потужний мотор, а для риболовлі одному, удвох-мотор потужністю в 5 к. с.
Вибір човнового мотора. "Китаєць" або "японець"? Новий або Б/У? Якщо "Китаєць", то який?
Сьогодні, коли ціни на мотори дуже високі, у порівнянні з середньостатистичною зарплатою, ці питання для багатьох дуже актуальні.
Спочатку коротко ряд спостережень.
1. Якість заводського Китаю в останні роки значно покращилася. У ряду брендів добре налагоджений сервіс, підтримка розхідниками і запчастинами.
2. Якість "япоских" моторів, навпаки знизилася.
По-перше спостерігається загальна тенденція обмеженого ресурсу роботи техніки. Виробники зрозуміли, що дуже вигідно, коли техніка працює, скажімо 5 років, і потім починає катастрофічно часто ламатися, змушуючи покупця купувати нову річ. Це відбувається скрізь, і в автомобілебудуванні, і, звичайно, у підвісних човнових моторах.
По-друге, при виробництві використовуються комплектуючі, виготовлені на тих же китайських заводах. Нехай вони робляться за ліцензією, під контролем і т. д., але "Made In China"!
Саме виробництво слабосильних моторів винесено в інші країни - це Тайвань, Мексика, Південна Африка, Франція, а, можливо, і той же Китай! Ходять наполегливі чутки, що в Японії і Штатах вже давно не збирають мотори до 40 к. сил.
Тому зараз говорити про невбиване японське якість вже не можна. Так, можливо, мотор довше проходить без поломок, доведеться менше зустрітися з дрібним шлюбом, яким грішать "китайці", але працювати 10 років без поломок брендовий мотор вже наврядчи буде!
А різниця у вартості середнього "китайця" і "бренду" досягає 70%! Є про що задуматися!
Тепер питання про мотори б/у.
Купуючи б/у мотор Ви в будь-якому випадку несете доволі великі ризики. Якщо є можливість взяти брендовий б / у мотор у знайомих, або коли хоча-б реально видно, що мотор пройшов трохи, то, можливо, варто брати. А якщо Ви замовляєте з Владивостока, та ще й не знаєте продавця, то ризик надзвичайно великий. Так, там багато нормальних чесних продавців, але багато і таких, які відмиють, підфарбують мотор, замінять з'їдений начисто анод і "впарити" Вам. А можете нарватися і на шахраїв, яким переведете гроші і все. Краще, звичайно, купувати такі мотори в магазинах, які практикують Trade In, тобто обмін старої техніки на нову, навіть якщо не буде ніякої гарантії, то просто такі продавці не виставляють у продаж відверто "убиті" мотори, щоб не псувати собі репутацію.
Отже, висновки і рекомендації.
Якщо Ви збираєтеся робити далекі переходи, малолюдних місцях, де не буде кому надати допомогу в разі несправності, якщо просто багато ходіть на човні, ходіть по місцях, де потрібна висока надійність від комплекту човни і мотора (прибережні зони, сильна течія, вітер, перекати), то не шкодуйте грошей і купуйте брендовий мотор.
Якщо ви будете виходити на моторі 10 разів за рік, а багато і того менше, а покупка іменитого мотора пробиває неабияку пролом в бюджеті, то беріть "китайця", тільки підійдіть з розумом до процесу вибору.