Людина, а тим більше похилого віку, потребує поваги. Це - аксіома. Та як підтверджує практика, цього якраз і бракує у нас. Про напружені взаємини пасажирів і транспортників редакція нещодавно отримала чимало повідомлень.
У листі за підписом відповідального секретаря міської ради ветеранів В.П. Щелкунової йшлося про ряд випадків нетактовної поведінки окремих водіїв. Було названо номери автобусів, час і місце події. Так, 25 жовтня о 7-30 біля магазину "Желтик" по проспекту Леніна одна жінка показала водію посвідчення ветерана. У відповідь почула: " В автобусе уже есть льготчик...". Старенька спробувала пояснити, що можна їхати двом. Шофер вдався до крику, мовляв: "Женщина, не выдумывайте - или платите, или выходите…". Четвертого листопада був випадок: о 9-40 на зупинці біля ІОМЗу водій з докорами намагався випровадити з автобусного салону кіль-кох старих людей. Лише, коли ті дістали гаманці, дещо вгамував емоції. Або суперечка в автобусі марки ЛАЗ, що курсував восьмого листопада другим маршрутом. Десь о 14 годині до салону увійшло пільговиків більше норми. Кондуктор та водій спустили на них, як кажуть, усіх собак. Довелося вийти. Діждавшись маршрутки за №11, ветерани спокійно доїхали до місця призначення (водій цього транспорту виявився спокійнішим).
ДАЛІ.
Людина, а тим більше похилого віку, потребує поваги. Це - аксіома. Та як підтверджує практика, цього якраз і бракує у нас. Про напружені взаємини пасажирів і транспортників редакція нещодавно отримала чимало повідомлень.
У листі за підписом відповідального секретаря міської ради ветеранів В.П. Щелкунової йшлося про ряд випадків нетактовної поведінки окремих водіїв. Було названо номери автобусів, час і місце події. Так, 25 жовтня о 7-30 біля магазину "Желтик" по проспекту Леніна одна жінка показала водію посвідчення ветерана. У відповідь почула: " В автобусе уже есть льготчик...". Старенька спробувала пояснити, що можна їхати двом. Шофер вдався до крику, мовляв: "Женщина, не выдумывайте - или платите, или выходите…". Четвертого листопада був випадок: о 9-40 на зупинці біля ІОМЗу водій з докорами намагався випровадити з автобусного салону кіль-кох старих людей. Лише, коли ті дістали гаманці, дещо вгамував емоції. Або суперечка в автобусі марки ЛАЗ, що курсував восьмого листопада другим маршрутом. Десь о 14 годині до салону увійшло пільговиків більше норми. Кондуктор та водій спустили на них, як кажуть, усіх собак. Довелося вийти. Діждавшись маршрутки за №11, ветерани спокійно доїхали до місця призначення (водій цього транспорту виявився спокійнішим). Та якою ж була дивина, коли на зворотному шляху довелося сідати в автобус з вже відомим кондуктором. "Білетерша", говориться в листі, кричала щосили: "Мест льготных нет, считайте, сколько вышло". А вийшло тоді аж… шість чоловік. Проте кондуктор більше нікого не впустила. Постає запитання: хто тут правий?..
Новий режим перевезення пільговиків триває вже більше місяця, а проблем виникло чимало. Запитують, чому зменшилася кіль-кість пільгових рейсів? Чому водій, висадивши на півдорозі пасажирів-пільговиків, не бере більше нікого? А найголовніше - звідки у шофера стільки негативної енергії?..
Подібних запитань досить багато. Одні не обіз-нані з графіком пільгових рейсів, іншим набридло возити безкоштовно. Але слід зрозуміти: у такому протистоянні переможців не буде. Свого часу парламент України прийняв ряд законодавчих актів щодо соцзахисту ветеранів. Але із самого початку вони були позбавлені належного фінансування. І тут слід віддати належне приватним перевізникам, які допомагають міс-цевим урядникам розв\'язувати такі проблеми.
Та все ж люди похилого віку заслуговують поваги. І перевізники повинні мати витриманість, знаходити слова, які б не ображали людину. Врешті, це - наші батьки і матері.
М.Калюжний.
Малюнок Є.Сіпкова.
Коментар
Редакція звернулася до керівника ВАТ "Ізюмське АТП" В.Слабунова за коментарем. Він повідомив, що претензії ветеранів обґрунтовані. Однак ситуація не зовсім проста, як здається: з червня цього року фінансування пільгових перевезень припинилося. Обласна рада вилучила з місцевих бюджетів 5 млн. грн. на пільгове перевезення. Є домовленість перевозити в автобусі марки ЛАЗ - 8 чол. за рейс, а в автобусі марки ПАЗ - 5 чол. без компенсації збитків. Таким чином, зазначає Валерій Сергійович, проблему пільгових перевезень влада перекладає на плечі транспортників. Хоча кожному водію при виїзді на маршрут доводиться планове завдання. Ці кошти потрібні на заправку, зарплату, на утримання диспетчерів, медиків, механіків. От звідси, пише керівник, і виникають конфліктні ситуації. Перевізники покликані якісно обслуговувати людей. Але фінансовий стан підприємства не дозволяє виконувати функції Державного бюджету, зазначає В.С.Слабунов.
.. неужели эти самые водители даже не задумываются о том, как с ними будут поступать на старости??.. у молодого поколения ни стыда, ни совести, ни элементарного уважения к старшим. за 2 грн удавятся глотку готовы перегрызти. не нравится правительство давно пошли бы по пути Египта (если своя голова не додумалась..) нет, как ишаки покорно исполняют роль б… за державу обидно..
Rina, а Вы согласны со своего кармана заплатить 100 грн в месяц за то, что-бы льготники ездили бесплатно?
Усатый дядька на карикатуре похож на депутата Савченко )
а на что Вам власти? – только чтобы налоги им cо своего кармана платить? не они ли слуги народа? что Вы, не можете за себя постоять, в самом деле? поищите вместе альтернативу! голова зачем, чтобы шапку носить, а рот, чтобы кушать?