В Україні подорожчає доставка газет і журналів. Державний монополіст \"Укрпошта\" підвищує розцінки на підписку українських видань. І це в період, коли Україну щодня і масовано атакує пропаганда противника і людям потрібна об\'єктивна інформація про те, що насправді відбувається в країні і за її межами.
Тарифна рада при Мінінфраструктури затвердила поступове збільшення тарифу \"Укрпошти\" на підписку періодичних друкованих видань. Підвищення тарифів відбудеться в два етапи: на 24,7% з другого півріччя 2018 го і на 19,2% - з 1 січня 2019 року.
Далі.Експерти вважають, що це погубить ринок преси. В Україні подорожчає доставка газет і журналів. Державний монополіст \"Укрпошта\" підвищує розцінки на підписку українських видань. І це в період, коли Україну щодня і масовано атакує пропаганда противника і людям потрібна об\'єктивна інформація про те, що насправді відбувається в країні і за її межами. \"Сегодня\" з\'ясувала, чому чиновники зважилися на такий крок.Тарифна рада при Мінінфраструктури затвердила поступове збільшення тарифу \"Укрпошти\" на підписку періодичних друкованих видань. Підвищення тарифів відбудеться в два етапи: на 24,7% з другого півріччя 2018 го і на 19,2% - з 1 січня 2019 року.
В \"Укрпошті\" нам відповіли, що роблять це з кількох причин.\"Тарифна рада при Мінінфраструктури затвердила нові тарифи\" Укрпошти \"на підписку друкованих видань з метою поетапного приведення ціни послуги до її собівартості, - повідомила нам прес-служба відомства. - Зараз собівартість послуг з прийому та доставки вітчизняних друкованих видань за передплатою вище їх ціни, тому надання послуги є збитковим для \"Укрпошти\". для доставки газет і журналів задіяні 31 тис. листонош, використовується весь автопарк - майже 3 тис. автомобілів. Витрати не покривають ті кошти, які компанія отримує за послугу доставки \".
До цього в \"Укрпошті\" додають, що зміна тарифів дозволить надавати послуги з передплати на рівні собівартості і знизить збитки компанії:\"Ми оновлюємо інфраструктуру (закуплені 8300 комп\'ютерів, 279 нових автомобілів), що дозволить надавати більш якісні послуги, в тому числі і по доставці періодичних видань\". Що дало останнє підвищення тарифів? Поштовики відповідають так: \"Зміна тарифів на підписку дозволила компенсувати лише 50 млн. грн з 149 млн. грн збитків від надання послуги з доставки періодичних друкованих видань під час передплатної кампанії-2017. В цілому за останні 5 років\" Укрпошта \"субсидувала періодичні видання на суму 500 млн грн. Це різниця між собівартістю і тими сумами, які компанія отримувала за доставку газет і журналів \".
Поштовики також повідомили, що \"Укрпошта\" спільно з НАЦСПІЛКою журналістів України та Мінінфраструктури відпрацьовує механізм надання особливих умов підписки українських друкованих видань для жителів Донецької і Луганської областей.Говорячи про збитковість доставки газет і журналів, \"Укрпошта\", проте, відмовляється надати розрахунки, що демонструють, з чого складається собівартість доставки. Головні аргументи монополіста - підвищення мінімальної зарплати і вартості палива. Мовляв, мінімалка була 3200 грн, а стала 3723 грн. Але минзарплата зросла на 18%, паливо подорожчало на 19%, а тарифи піднімають в середньому на 49%. Арифметика не сходиться. Знову ж, інфляція на 2018 року закладена на рівні 9%, а тариф чомусь треба підняти майже на 50%.
\"Вартість послуг\" Укрпошти \"в ціні щоденної газети становить вже 50%, - говорить топ-менеджер великого інформаційного холдингу Сергій Охріменко. - Ми створили продукт, заплатили зарплату журналістам і іншим співробітникам, надрукували, привезли. А\" Укрпошта \"просто розвезла тираж - і бере собі половину. \"Укрпошта\" мотивує тим, що тариф збитковий, і вони хочуть хоча б нульової рентабельності. Це останнім часом повторюється регулярно кожні півроку. Але виходить біг по колу: тариф збитковий - підняли ціни, передплатників стало менше, тариф знову збитковий, знову треба підняти ціни. Це шлях в нікуди. Інший шлях - працювати над збільшенням обсягів продажів преси, \"Укрпошта\" чомусь не вибирає \".За словами Охріменка, в результаті втрачається сенс підписки - людина авансує роботу листонош, при цьому отримує не більше дешеву газету або журнал, а дорожчу, та ще й не завжди вчасно, так як листонош за останні три роки стало на третину менше.
\"Виходить, доставка кульгає на обидві ноги, але тарифи треба піднімати. Виникає питання: за що платимо? Читач в результаті відмовляється від підписки, бо купити газету в роздробі виходить дешевше\".Видавці закликають \"Укрпошту\" до діалогу.
\"Наші пропозиції - ввести мораторій на підвищення тарифів на доставку до вироблення\" Укрпоштою \"стратегії щодо розвитку цієї послуги в портфелі всіх своїх послуг. У них вже є стратегія щодо розвитку кур\'єрської доставки, виходу на ринок банківських послуг, а про даний напрямок нічого не говориться . Якби в \"Укрпошті\" сказали: ви даєте гроші, а ми модернізуємо доставку - переведемо машини з бензину на дешевий газ і т. д. - тоді можна було б погодитися. Адже покращиться сервіс - побільшає передплатників, у виграші будуть, образно кажучи, і журналісти, і листоноші. Тому, поки не з\'являться конкретні кроки щодо поліпшення сервісу, дотримання термінів доставки, вважаю, що піднімати ціни - це згубно для галузі і призведе до зникнення підписки як такої \", - підсумував Охріменко.
https://www.segodnya.ua/economics/enews/ukrpochta-dvazhdy-povysit-rascenki-na-podpisku-v-2018-m-1119802.html
\”Укрпочта\” двічі підвищить тарифи в 2018 році
Facebook Коментарі