Для початку розповімо, які взагалі є методи друку по текстилю.
Термотрансфер і сублімація - як можна зрозуміти з назви методу це перенесення зображення при дії тепла. Саме зображення може створюватися різними способами. Наприклад, самий ходовий для одноколірного друку зображень без дрібної деталізації - вирізання плоттером зі спеціальної плівки. Вирізане зображення укладається на виріб і під впливом високої температури, з допомогою термопресса, \"пришкваривается\" до текстильної поверхні. Але таким же чином можна перенести і повнокольорове зображення або навіть фотографію. Для цього необхідний малюнок друкується (зазвичай дзеркально) на аркуші спеціального паперу, з якої він потім під дією термопресса перенесеться і закріпиться ну футболці. Тут вже вступають в хід інші нюанси: наприклад, якщо футболка повністю або наполовину синтетична, то саме волокно буде тримати фарбу і застосовуються сублімаційні чорнило. Якщо ж текстиль не підходить для сублімації, то перед перенесенням або в самому процесі перенесення зображення на текстиль треба наносити окремий шар, який буде тримати фарбу. Малюнки, нанесені таким чином на футболки, погано витримують интенстивное механічний вплив і дуже довговічні. Зате фотоякість і все таке.
Для початку розповімо, які взагалі є методи друку по текстилю.
Термотрансфер і сублімація - як можна зрозуміти з назви методу це перенесення зображення при дії тепла. Саме зображення може створюватися різними способами. Наприклад, самий ходовий для одноколірного друку зображень без дрібної деталізації - вирізання плоттером зі спеціальної плівки. Вирізане зображення укладається на виріб і під впливом високої температури, з допомогою термопресса, \"пришкваривается\" до текстильної поверхні. Але таким же чином можна перенести і повнокольорове зображення або навіть фотографію. Для цього необхідний малюнок друкується (зазвичай дзеркально) на аркуші спеціального паперу, з якої він потім під дією термопресса перенесеться і закріпиться ну футболці. Тут вже вступають в хід інші нюанси: наприклад, якщо футболка повністю або наполовину синтетична, то саме волокно буде тримати фарбу і застосовуються сублімаційні чорнило. Якщо ж текстиль не підходить для сублімації, то перед перенесенням або в самому процесі перенесення зображення на текстиль треба наносити окремий шар, який буде тримати фарбу. Малюнки, нанесені таким чином на футболки, погано витримують интенстивное механічний вплив і дуже довговічні. Зате фотоякість і все таке.
За допомогою такого термопресса плівка або зображення \"приклеюються\" до поверхні футболки.
Прямий цифровий друк - найбільш простий і зрозумілий спосіб: в спеціальний тестильный принтер з текстильними чорнилом кладеться футболка! А принтер друкує на ній необхідне зображення прямо як на білому аркуші паперу. Немає нічого простіше! А що ж, якщо футболка кольорова - червона, зелена або взагалі чорна?! Ось ми і зіткнулися з недоліками цього методу друку. Для того, щоб надрукувати на кольоровому футболці, необхідно надрукувати на ній білий колір. Так, саме так. Силует всього малюнка запечатується білою фарбою. Сушиться. А вже на шар білої фарби наноситься кольорове зображення. Таким чином, на футболці виявляється два шари фарби. А ще ж треба пригладити ворс і усунути вбирання білої фарби волокнами, тобто нанести спеціальний праймер. Виходить, що всі три шари фарби наносяться на виріб при прямій цифрового друку на кольорових футболках. На жаль, але властивості фарб для таких принтерів не дозволяють їм витримати більше 10 міцних прань. Необхідно додати, що є величезні принтери, які друкують не на готових виробах, а відразу на полотнах в рулонах. Друкуються візерунки і великі зображення. І вже пізніше цей матеріал з нанесеним зображенням буде раскроен і зшитий у вироби.
Принтери для прямого цифрового друку з тканини: популярний i-dot для окремих футболок і промисловий широкоформатний принтер для нанесення візерунків на нераскроенные полотна.
Флекс - Це нанесення зображень текстильними плівками. Типу така промислова аплікація. Використовується для нанесення напису або логотипу в 1-3 кольору на маленькі тиражі (1-10 шт). Зображення, найчастіше напис або частини логотипу, вирізаються з спеціальної текстильної плівки і закріплюються на виробі під тиском при високій температурі з допомогою термопресса. Текстильні плівки бувають самих різних кольорів та ефектів: золоті, срібні, з імітацією фольги, блискіток, \"неонові\". Назва \"Флекс\" — від англійського \"гнучкий\", \"тягнеться\". Ці текстильні плівки добре тримаються на тканини і розтягуються разом з нею.
Трафаретний друк (шовкографія)- метод нанесення зображень за допомогою трафарету — друкованої форми, через яку фарба проникає на текстиль в місцях, які відповідають зображенню. При шовкографії друк відповідними фарбами може проводитися за майже нескінченного числа матеріалів по текстилю, паперу, пластику, скла, дерева, металів і т. д. Фарби теж бувають різними — водні, сольвентні (на основі розчинників), ультрафіолетового затвердіння, пластизолевые (вони вимагають температурної фіксації). Шовкографією також друкують деколі — це такі перекладні картинки на скло або кераміку. Також трафаретний друк використовується для нанесення прати скретч-шару для лотерейних квитків і карток оплати.
Кожен з цих способів хороший по-своєму і в ідеалі застосовується в підходящому для цього випадку.
Вони на 100% з бавовни. Кольори футболок різні. Якість і довговічність повинні бути максимальними. Отже, наш вибір - шовкографія. Розповімо докладніше про трафаретний друк пластизолевими фарбами на футболках. Отже:
• Кожен принт починається з макета. Само собою, зображення має бути якісним, тож протилежний варіант ми не будемо розглядати. У векторі або в растрі - значення не має, головне, щоб якість принта дозволяло перетворити його в якість друку. Перша процедура, яка призначена картинці - процедура виведення. Зображення необхідно поділити по квітам. Фарби різних кольорів наносяться по черзі, тому з картинки отримують кілька картинок - кожна свого одного кольору. В цьому і є завдання кольороподілу. Для наочності наведемо приклад ділення в колірній моделі CMYK, яка використовується в поліграфії: кольоровий малюнок можна представити як результат накладання чотирьох одноколірних зображень (див. малюнок). Так само і при підготовці до трафаретного друку зображення ділиться на кілька кольорів - їх кількість залежить від моделі друкарського апарату і необхідності нанесення особливих фарб.
Кольорів моделі CMYK
• Виведення плівок. Далі для кожного кольору виготовляється окремий макет на спеціальній пластиковій плівці. На цих плівках чорним кольором надруковано зображення, що відповідає за кожен складовою колір в готовому макеті. Стало бути, на плівці з підписом \"блакитний\" буде віддрукована та галузь, яка повинна бути залита блакитним кольором, щоб вийшла необхідна кольорова картинка. Якщо принт буде друкуватися не на білій, а на кольоровий футболці, то виводиться додаткова плівка з загальним контуром принта - ця область буде залита білою фарбою, як тлом. На всіх плівках друкуються також мітки для їх точного суміщення з іншими плівками і друкованими формами.
Готові плівки на кожен колір.
TEESHKA — як друкуються принти на футболках.
• З чого робляться трафарети для друку. Плівки готові і тепер необхідно підготувати власне трафарети, адже шовкографія - це трафаретний друк. Трафарети по-іншому називають друкованими формами. Ці форми теж виготовляються кожна для свого кольору. Трафарети робляться на спеціальних рамах, що нагадують сито - на рамах натягнута дрібна сітка, через яку фарба наноситься на футболку. Осередки сітки можуть бути різного калібру, адже фарб безліч, і вони володіють різними властивостями, і деякі просто \"не пролазять\" через дуже дрібну сітку. Для кожного типу карскі і кольору підбирають необхідну сітку і готують трафарет.
Різноманітні фарби. Як за кольором, так і за властивостями.
• Створення друкованих форм. Як же з рами виходить саме трафарет? На сітку тонким шаром наноситься світлочутлива емульсія. Свойст емульсії такі, що при опроміненні світлом емульсія твердне. Ось тут-то і потрібні ті самі пластикові плівки! Рама з сіткою і нанесеною на сітку емульсією з\'єднується з плівкою на спеціально для цього призначених мітках. Ідея така, що запечатана чорним область на плівці, призначена для друку певного кольору, не пропустить яскраве світло при опроміненні. Світло не потрапить на емульсію, та в потрібних областях потім змиється водою.
На раму наноситься емульсія. Згодом з рами, емульсії і плівки вийде трафарет.
• Експонування друкарських форм. Отже, на раму нанесена емульсія, приклеєна плівка для створення форми трафарету і всю цю компанію необхідно піддати експонування, а іншими словами - опромінення. Це відбувається в спеціальній шафі. Такий спеціальний шафа-стіл для експонування. Стіл - тому що є стільниця. Прозора, скляна. А під нею дуже яскрава лампа - на її світло краще не дивитися. А шафа - тому що стільниця зверху закривається дверцятами з дуже еластичної гуми. Виходить так, що наявність дверцята захищає очі друкаря від яскравого світла лампи, а еластичність дверцят дозволяє з допомогою насоса відкачати повітря, так як емульсія любить вакуум і швидше в ньому експонується. Опромінювати майбутній трафарет треба пару хвилин. Взагалі, хто багатший, ті купують столи сучасніше з лампами потужніший, і процес прискорюється, але нам це вже не так цікаво.
Шафа-стіл і лампа. Лампа внизу і вимкнена, інакше ми б не змогли її зняти, але могли б осліпнути.