Всі достовірні джерела, що розповідають про винахід велосипеда, відносять його прототипи до кінця 18 століття. В Європі прийнято вважати винахідником Леонардо Да Вінчі, в деяких випадках винахід, виконане в кресленнях, приписується одному з його учнів. У Росії ж досить відома легенда про уральському кріпосному Артамонове, який винайшов перший велосипед і отримав за це вільну. Обидва факти недостовірні. Навіть зберігається в музеї \"Артамонова\" фахівці відносять до кінця 19 століття, а сама легенда рясніє неточностями різного роду.
Всі достовірні джерела, що розповідають про винахід велосипеда, відносять його прототипи до кінця 18 століття. В Європі прийнято вважати винахідником Леонардо Да Вінчі, в деяких випадках винахід, виконане в кресленнях, приписується одному з його учнів. У Росії ж досить відома легенда про уральському кріпосному Артамонове, який винайшов перший велосипед і отримав за це вільну. Обидва факти недостовірні. Навіть зберігається в музеї \"Артамонова\" фахівці відносять до кінця 19 століття, а сама легенда рясніє неточностями різного роду.
Перші моделі
Першу машину для бігу\" запатентував у 1818 році німецький вчений Карл фон Дрез з Карлсруе. Цей прабатько байка в цілому був схожий на сучасний з рамою, але без коліс. Винахід Дреза було названо \"дрезиной\", а слово \"велосипед\" з\'явилося в мові завдяки французькому винахіднику Жозефу Нисефору Ньепсу. Це він придумав назву для позначення вдосконаленого самоката Дреза, забезпеченого сідлом із змінною висотою.
До середини 19 століття байк знайшов не тільки сідло, яке поступово удосконалювалося, але і педалі.
І, по суті, з середини 19 століття люди користуються однією і тією ж конструкцією винаходу проектувальників 19 століття, вже на протязі майже двох століть. Так само, як і зараз, педалі штовхають заднє колесо, з яким вони були з\'єднані металічними стержнями допомогою шатунів. За допомогою керма переднє колесо повертається, і таким чином байк управляється.
Отличные велосипеды Specialized в Киеве
Звичайно, велосипед середини 19 століття був мало схожий за рівнем комфорту на сучасні великі. Перший крок щодо збільшення комфорту був зроблений в 1845 році, коли у коліс з\'явилися гумові шини. Ця шина була далека від ідеалу, але це був перший крок.
У 1863 році французький майстер по виготовленню дитячих колясок самостійно придумав систему пересування на байку за рахунок обертання педалей (до винаходу цього способу педалі для пересування потрібно було штовхати, а не крутити). Саме цю модель в 1864 році стали випускати масово.
Ще через кілька років той же майстер Лаллман в США запатентував нову модель велосипеда.
В кінцевому рахунку саме його можна вважати винахідником байка в тому вигляді, в якому він існує зараз. Як мінімум переоцінити його внесок у створення цього засобу пересування буде надзвичайно непросто.
Велосипеди удосконалюються
Один з перших велосипедів
В період 60-70х років велосипед обзавівся ланцюговою передачею, а колесо спицями. Удосконалення і нові винаходи йшли швидкими темпами.
У сімдесяті роки 19 століття в моду стала входити модель \"пенні-фартінг\" саме її ми зазвичай уявляємо, коли говорять про байках 19 століття.
Той самий, з великим переднім колесом і маленьким заднім - це він \"пенні-фартінг\". Надзвичайно нестійкий і, в цілому, небезпечний вид транспорту. Ті, хто дорожив здоров\'ям, воліли винаходу поустойчивее: триколісні моделі.
Велосипед, який зовні практично не відрізнявся від сучасного, називався \"Rover\". Саме з винаходом роверів історія велосипедів пішла по шляху, який привів нас до нинішнього вигляду і оснащення велотранспорту. Він мав два однакових за розміром колеса, ланцюгову передачу, колеса зі спицями. Звичайно, щодо \"пенні-фартингов\" це був абсолютно безпечний байк. Ця модель стала настільки популярною, що в деяких мовах і зараз байки називають \"ровер\". У Росії перші равноколесные моделі отримали назву \"бициклетов\" або \"бисиклетов\" - калька з французької bicyclette. Але відносно швидко це слово вийшло з ужитку, заменившись звичним \"велосипед\".
В кінці 19 століття нарешті була винайдена спеціальна шина більш надійної конструкції, ніж раніше, що дозволило зробити велосипед менш \"жорстким\" транспортом. І в останнє десятиліття 19 століття байк став надзвичайно популярним засобом пересування.
Перші велосипеди масового попиту робилися із звичайної сталі, яка чудово іржавіла, крім того, вони не фарбувалися.
Як наслідок вимагали ретельного догляду і дбайливого уваги. Чистка байка займала в книгах по догляду за ними кілька сторінок. Для створення оптимальних умов експлуатації доводилося попрацювати.
Крім стандартної двоколісної конструкції велопарк розширювався за рахунок триколісних моделей, складних і великов з лежачим положенням їздця. Це теж важлива історія велосипедів, їх розвитку і адаптації до інтересів людини. Всі ці напрямки активно модернізувалися протягом другої половини 19 століття, набуваючи форми, схожі на сучасні моделі.
Плюс до всього цього йшли експерименти з матеріалами, придатним для створення байків. Були не тільки сталеві моделі, але і алюмінієві і титанові (значно пізніше). Крім того, розвиток спортивного спрямування стало поштовхом до створення педальных гальм і системи зміни швидкостей. Перші перемикачі вимагали зупинятися, знімати колесо і вручну змінювати швидкість. Система далека від досконалості, звичайно, але це був перший крок. А до 30 років 20 століття став популярний \"планетарний\" механізм перемикання швидкостей. В середині 20 століття з\'явився сучасних механізм перемикання.
Народження сучасного байка
Дитячий велосипед
В останній чверті 20 століття стали випускатися велосипеди з титану і вуглепластика. В 1983 році був винайдений велокомп\'ютер. На початку 1990-х набули поширення системи індексного перемикання швидкостей.
У 20 столітті розвиток велотранспорту здебільшого пов\'язано зі спортивним використанням велосипеда. Саме винаходу для спортивних моделей з часом адаптувалися для звичайних байків.
Тут варто сказати, що на початку 20 століття велосипед став втрачати популярність, так як активно розвивався автопром. Автопарк особистого транспорту невпинно зростав. Велосипеди залишилися дітям і підліткам. Але ось уже кілька десятиліть, як велосипед знову відвойовує собі місце під сонцем і стає в деяких містах мало не самим зручним і надійним транспортним засобом, яке само престижно і для просто го робочого, і для великого начальника.
Сьогодні велосипед - це перш за все синонім активності та здорового способу життя. Він прийнятний і доступний для всіх: для чоловіків і жінок, дітей і людей похилого віку, спортсменів та молодих матерів. Вся історія велосипеда, здається, йшла саме до цього. До загальнодоступності. Абсолютну демократичність. Зручності для кожного. Вся історія створення велосипеда прагнула, здається, саме до цієї максимальної демократичності.