Мінеральне моторне масло виходить в результаті прямої перегонки нафти з мазуту. Технологія його виробництва досить проста, тому воно коштує дешевше синтетичного і напівсинтетичного.
Мастило без присадок: ефективність нижче - витрата більше
Мінеральне моторне масло виходить в результаті прямої перегонки нафти з мазуту. Технологія його виробництва досить проста, тому воно коштує дешевше синтетичного і напівсинтетичного.
Мастило без присадок: ефективність нижче - витрата більше
У мінеральної мастилі, звичайно, присутні додаткові речовини, присадки. Вони допомагають посилити ефективність мастила, наділяють його новими корисними для вузлів і деталей властивостями.
Присадки можуть бути:
- антикорозійні;
- миючі;
- протизнос.
Назви типів присадок моторного мінерального масла говорять самі за себе. Антикорозійні присадки захищають двигун від корозії, миючі змивають відкладення і забруднення, протизносні продовжують ресурс роботи двигуна.
Присадки мають одну особливість: від підвищеної температури, механічного тертя вони можуть швидше руйнуватися, роблячи мастило неефективною і вимагаючи її заміни. Хоча без присадок мінеральне масло працює набагато гірше. Двигун швидше зношується, витрата мастила виростає.
Про таку мастилі склалася така думка, що вона замерзає при низьких температурах, стає занадто вузький. І тут на допомогу приходять спеціальні присадки - вони допомагають їй не втрачати своїх властивостей навіть при сильному морозі. Коли взимку використовується мінеральне моторне масло з присадками, двигун запускається без всяких проблем.
Чим поступається мінеральне масло синтетичному?
Перше призначається для моторів, що мають середню ступінь напруженості роботи. Воно не підійде для спритних двигунів, в яких створюється занадто висока температура: руйнуються присадки.
В\'язкість мінерального нестабільна і більше, ніж у синтетичного. Тому не всі двигуни можуть дозволити собі таке масло. Хоча для двигунів з великим пробігом краще за нього не знайти.
Мінеральне моторне масло швидше випаровується, тому частіше вимагає доливання або заміни.
Чи можна змішувати синтетичне і мінеральне масла? Є різні точки зору на цей рахунок. Деякі допускають таке - адже існує ж напівсинтетика! Інші взагалі не рекомендують. Вірним тут буде компромісний варіант: змішування допускається тільки для повної заміни, змішуються масла одного виробника і тільки так. Причому при змішуванні ви помітите, що двигун працює не так, як раніше. Міняйте мастило частіше, ніж зазвичай, щоб залишки старого повністю витіснили новим.
При дотриманні таких правил ви вбережете двигун свого автомобіля від поломки і дострокового зносу.