Вважаємо нема чого пояснювати, навіщо потрібні автомобілю амортизатори. Призначення амортизаторів - гасити вертикальні коливання. Рано чи пізно власник автомобіля стикається з тим, що прийшов час їх замінювати. Виникає проблема вибору. Яких тільки марок амортизаторів не зустрінеш на ринку. Навіть в межах однієї марки можна для себе відкрити безліч різних моделей. Ось про це ми і поговоримо в статті «Тест амортизатору масляного та газомасляного».
Вважаємо нема чого пояснювати, навіщо потрібні автомобілю амортизатори. Призначення амортизаторів - гасити вертикальні коливання. Рано чи пізно власник автомобіля стикається з тим, що прийшов час їх замінювати. Виникає проблема вибору. Яких тільки марок амортизаторів не зустрінеш на ринку. Навіть в межах однієї марки можна для себе відкрити безліч різних моделей. Ось про це ми і поговоримо в статті «Тест амортизатору масляного та газомасляного».
Що таке амортизатор?
Амортизатор - це демпфер, керуючий рухом спіральної пружини. Він є найважливішою частиною підвіски автомобіля. Іншими словами амортизатор - це деталь, яка відповідає за безпеку автомобіля. З його допомогою утримується зчеплення покришок з дорогою. Основним завданням його є стабілізація становища кузова автомобіля під час руху. За своїм наповненням амортизатори діляться на рідинні, газові. Є чисто газові амортизатори, які працюють при дуже високому тиску газу. Але вони не набули широкого поширення.
У масляних амортизаторах як робоче тіло застосовується масло. У газомасляної амортизаторах утворюється так званий газовий підпір. Значення тиску газу при різних умовах експлуатації автомобіля може бути різним. За вартістю вони дещо дорожче масляних амортизаторів. Газомасляної амортизатори дозволяють краще притискати колеса автомобіля до дороги, а поведінка автомобіля при поворотах стає більш надійним.
Виробники в більшості випадків випускають серії амортизаторів, які володіють збільшеним зусиллям відбою і стиснення. Такі амортизатори дозволяють автомобілю бути більш стійким при проходженні поворотів на великих швидкостях і навіть просто при швидкій їзді.
Автомобіль, у якого зношені амортизатори буде функціонувати, але його шини не зможуть постійно бути в контакті з дорогою. Дорога має складне покриття, а автомобіль їде не завжди по прямій дорозі. Нюансів багато. Якщо на шляху попалося відразу кілька купин, то амортизатор, не встигнувши толком випростатися, знову працює на стиск. Важливий компроміс між комфортністю і точністю керування автомобілем.
Існує ще одна велика проблема - теплоутворення. Існує зв\'язок між в\'язкістю рідини і жорсткістю амортизатора. Чим вище в\'язкість, тим вище жорсткість амортизатора. Температура при роботі збільшується. Головне - відвести зайве тепло. Однак і мінусова температура здатна доставити чимало проблем. При великих негативних температурах масло, яке знаходиться всередині амортизатора, починає густіти. Амортизатор стає більш жорстким. У цьому випадку потрібно правильно підібрати масло.
Інша проблема - аерація. Так як в деяких амортизаторах разом з маслом знаходиться і якийсь газ, то вони в процесі роботи можуть змішуватися. Масло при цьому перетворюється в піну. Піна може бути стиснута, а це різко знижує ефективність демпфірування.
Розташування амортизаторів - не менш важливе питання.
Потрібно розташувати амортизатор ближче до колеса і перпендикулярно площині підвіски. Якщо Ви встановите амортизатор під кутом, то це знизить його демпфуючу ефективність.
Вибір амортизаторів.
При виборі амортизаторів потрібно враховувати і вартість їх заміни. Моделі дешевших амортизаторів зазвичай мають і менший ресурс. Міняти їх доведеться частіше і як наслідок економія може в підсумку виявитися не такою вже й великою. Водії, які вважають за краще спокійну їзду по рівній дорозі можуть цілком віддати перевагу масляні амортизатори.
Головне треба для себе вирішити, який тип амортизаторів буде відповідати драйву Вашого автомобіля. При виборі амортизаторів не забувайте про те, як вони поводяться при розгоні і гальмуванні. Автомобіль при розгоні трохи «присідає» назад, при цьому навантаженню піддаються задні колеса, а передні колеса при цьому розвантажуються. Знижується зчеплення коліс з дорогою. А ось при гальмуванні буде спостерігатися зворотна картина. Основне навантаження припадає на передні колеса, а ось задні колеса злегка пригальмовують. Ідеальним було б такий стан, при якому автомобіль зміг би зберегти своє нормальне «горизонтальне» положення. Ясно, що головним завданням амортизаторів - постійний контакт колеса з дорогою. Пружини або ресори тільки підтримують вагу автомобіля. Основна робота все ж доводиться на амортизатори. Тому так важливо правильно вибрати амортизатори.
Заміна амортизаторів.
Міняти на одній осі потрібно не по одному, а відразу два амортизатора. І якщо Ви для себе вирішили, що потрібно поміняти амортизатори, то навіть краще замінити відразу всі чотири. Якщо Ви встановите на одну вісь масляні амортизатори, а на іншу газомасляної амортизатори, то через наявність деяких відмінностей в їх характеристиках поведінку автомобіля може змінитися. Якщо деталі підвіски вже сильно зношені, то заміна амортизаторів буде безглузда. Без ремонту підвіски це буде просто викинутими грошима.