Підвищення тарифів на доставку періодичної преси, на якому наполягає УДППЗ «Укрпошта», призведе до погіршення умов існування місцевої преси. А це суперечить інформаційній політиці держави.
Тому Держкомтелерадіо засуджує наміри Укрпошти підвищувати тарифи у розпал передплатної кампанії на 45%. Таку позицію озвучив голова Держкомтелерадіо Олександр Курдінович під час засідання робочої групи щодо сприятливого інвестиційного клімату, розвитку медіа та індустрії преси в Україні в рамках «Відкритої розмови», яка відбулася 22 серпн
сайт НСЖУ на фото О. Курдінович
Нагадаємо, наміри Укрпошти підняти вартість доставки періодики на 45 % викликали хвилю обурення видавців та громадських організацій. НСЖУ в свою чергу направила відповідні листи до Уряду та Антимонопольного комітету України.
– Я повністю підтримую позицію Спілки журналістів у тому плані, що ми не повинні створити такі умови, які б погіршили роботу місцевих видань, – сказав Олександр Курдінович. – Зараз настав такий момент, коли ми не можемо цього дозволити. В нашій країні не може зменшитися кількість та обсяги тиражів місцевих видань. Тому потрібно зробити все, в тому числі і шляхом регулювання цих тарифів, аби не допустити погіршення умов їх роботи.
За його словами, Уряд ніколи не погодиться з будь-яким рішенням, яке негативно позначиться на роботі місцевої преси.
– Тому якщо десь у прогнозах ми побачимо можливі цифри падіння тиражів, таке рішення прийнято не буде, – зауважив він.
Позицію НСЖУ на засіданні висловила президент Асоціації медіа-юристів України Тетяна Котюжинська, секретар Спілки, головний редактор журналу «Журналіст України» Віра Черемних.
Тетяна Котюжинська наголосила: НСЖУ наполягає на недопустимості підвищення тарифів зараз, коли вже розпочалася передплатна кампанія.
– Видання вже сформували свої ціни і свої фінансово-економічні плани. Зараз їх ставлять перед фактом, що їм потрібно переглядати свої плани за декілька тижнів до передплатної кампанії, – зауважила вона.
Крім цього, юрист звернула увагу на необґрунтованість такого підвищення.
Генеральний директор Асоціації видавців періодичної преси Олексій Погорєлов зазначив, що Асоціація звертає увагу на необхідність підвищення якості послуг Укрпошти, адже на це нині багато нарікань з боку видавців.
Натомість представники підприємства зв’язку наполягали на тому, щоб вартість доставки зростала саме на 45%. За словами заступника гендиректора підприємства Геннадія Вовка, востаннє тарифи підвищувалися у 2008 році. Тому Укрпошта «підсумувала» показники рівня інфляції за ці роки і саме на основі цього вивела цифру 45%. Представники підприємства запевняють, що проблем з передплатою не буде, бо каталоги ще не надруковані, тож зміни можна внести.
– Не піднявши тарифи і не довівши їх до економічно обґрунтованих, про яке підвищення якості послуг ми можемо говорити? – сказав Геннадій Вовк.