Нарада з питання підвищення тарифів на 2014 рік за надання послуги з розповсюдження періодичних видань за передплатою відбулася 20 серпня за участі керівників УДППЗ «Укрпошта», представників громадських організацій та видавців. сайт НСЖУ
Нагадаємо, наміри Укрпошти підвищити тарифи на 45% викликали хвилю обурення у представників ЗМІ та медіа-організацій. Як зауважив перший секретар Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко, НСЖУ стоїть на позиції, з якою уже звернулася до Прем’єр-міністра України Миколи Азарова. А саме: засуджує непрозорість формування тарифів без жодних обговорень з громадськими організаціями, редакційними колективами, представниками медійної спільноти. Тарифи зростають надзвичайно різко, в останню мить перед початком передплатної кампанії, що не дозволяє редакціям газет і журналів щось спланувати.
Крім цього, під час наради виступили і обґрунтували свою позицію секретар НСЖУ, головний редактор журналу «Журналіст України» Віра Черемних, член правління НСЖУ, головний редактор газети «Приазовский рабочий» Микола Токарський, президент Асоціації медіа-юристів України Тетяна Котюжинська. Взяв участь також член правління Харківської обласної організації НСЖУ Валерій Данилюк.
Зокрема, як наголосила Віра Черемних, аргументація Укрпошти щодо обґрунтованості підвищення тарифів викликає сумніви. Крім цього, такий крок може позначитися і на роботі самого підприємства.
– Підвищення ціни послуг призведе до зменшення тиражів, що й так падають із незалежних від видавців причин. Тоді пошта буде скорочувати штати? А це вже соціальна проблема, – зазначила пані Віра. – Таке різке підвищення ціни приймання передплати ніяк не пояснюється збільшенням витрат Укрпошти, а схоже на спробу вирішити власні питання за рахунок партнерів. Або, можливо, навіть на політичний крок – знищити національну інформаційну сферу.
Реальною цифрою, на яку Укрпошта могла б підвищити тарифи, Микола Токарський вважає 20-25%.
– Укрпошта вже багато років веде неправильну цінову політику по відношенню до газет. Якби вона підвищувала вартість своїх послуг із доставки щорічно на рівень інфляції, то не було б таких різких перепадів, – наголошує секретар НСЖУ. – Уже не вперше Укрпошта заявляє про намір підвищити тариф на доставку в той час, коли договори між газетами і обласними дирекціями підприємства укладено. Все це ставить під загрозу початок передплатної кампанії 2014 року.
В той же час, представники Укрпошти наполягають виключно на підвищенні тарифів на 45% уже в цю передплатну кампанію. При цьому вони не готові говорити про підвищення якості своїх послуг.
Тим часом, на адресу Національної спілки журналістів та Уряду надходять листи від редакцій та місцевих осередків Спілки, в яких представники медіа-галузі висловлюють своє обурення діями УДППЗ. Деякі, зокрема, називають передплатну кампанію постійною «війною» і наголошують на тому, що жодних зусиль щодо залучення читачів до передплати видань підприємство не здійснює.
«Таке бажання монополіста поправити свої справи за рахунок передплатників обмежить доступ до періодики в регіонах, на периферії, у віддалених селах. Особливо – незабезпеченим верствам населення», – ідеться в зверненні «ПрАТ «Видавничий дім «Високий замок».
Участь у нараді з питань підвищення тарифів взяли представники Української асоціації видавців періодичної преси та Федерації роботодавців медійної галузі України.
Найближчим часом питання тарифів має бути обговорено на засіданні Міжвідомчої робочої групи з аналізу стану додержання законодавства про свободу слова та захист прав журналістів.