Що рік бюджетний Ізюму готує?
З огляду на децентралізацію влади цьогорічний Державний бюджет України докорінно змінив підходи до формування місцевих головних кошторисів. Як свідчать аналітики, він передбачає, в першу чергу, передачу основних фінансових ресурсів територіальним громадам, які мають потім визначати, що для них є головним у реалізації цільових програм.
Сьогодні, скажімо, до Ізюмського міського бюджету доведено три головні цифри: базову дотацію на суму 13887,2 млн. грн., освітню субвенцію - 36611,5 млн. грн.. та медичну субвенцію - 45228,6 млн. грн. Не передбачив законодавець у місцевих бюджетах ні першого, ні другого кошиків, які існували до цього. Натомість вводяться загальний та спеціальний фонди місцевих бюджетів.
ДаліЗ огляду на децентралізацію влади цьогорічний Державний бюджет України докорінно змінив підходи до формування місцевих головних кошторисів. Як свідчать аналітики, він передбачає, в першу чергу, передачу основних фінансових ресурсів територіальним громадам, які мають потім визначати, що для них є головним у реалізації цільових програм.
Сьогодні, скажімо, до Ізюмського міського бюджету доведено три головні цифри: базову дотацію на суму 13887,2 млн. грн., освітню субвенцію - 36611,5 млн. грн.. та медичну субвенцію - 45228,6 млн. грн. Не передбачив законодавець у місцевих бюджетах ні першого, ні другого кошиків, які існували до цього. Натомість вводяться загальний та спеціальний фонди місцевих бюджетів.
Що ж передбачили в доходній частині міського бюджету ? Основним доходом лишається податок з фізичних осіб ( так званий «подоходный налог»). Він тепер становитиме 60 відсотків головного кошторису міста (раніше було – 75 відсотків). Експерти фінансового управління вважають, що у 2015 році це становитиме близько 20 млн. грн. Крім того, в доходну частину бюджету мають надійти кошти із таких джерел: держмита, податку на прибуток місцевих комунальних підприємств, плати за землю ( цей податок називається податком на нерухомість), акцизний податок ( пиво), податок на нерухоме майно. Зі спеціального фонду в загальний буде зараховуватися єдиний податок та екологічний. Але, слід зазначити, поки що не з’ясовано, яким чином і в якому розмірі підприємці сплачуватимуть єдиний податок.
До доходної частини буде зараховано плату за оренду комунального майна, штрафи та реалізація безгоспного житла. Передбачено цьогоріч передати вузлову лікарню до центральної міської лікарні. Як стверджують ізюмські фінансисти, медицина – єдина галузь в господарстві міста, яка більш-менш буде забезпечена фінансовими ресурсами. Найгірша ситуація з плановими показниками очікується в освіті. Торік фактичні витрати на загально освітні школи склали 23,8 млн. грн. Згідно з держбюджетом - 2015 кошти в розмірі 36,6 млн.грн будуть спрямовуватися тільки на загальноосвітні школи. Тобто залишиться лише чотири мільйони на позашкільні заклади, НВК, господарчу групу тощо. А якщо подивитися, то лише по навчально-виробничому комбінату витрати минулого року склали 1,6 млн. грн. Стільки ж витрачалося господарчою групою. От і виходить, що планові цифри по галузі становлять 36,6 млн. грн., а фактичні витрати ( з огляду на 2014 рік) 63,4 млн. грн.
Рівно мільйона гривень не вистачатиме у 2015 році на функціонування закладів культури міста. Планові цифри на спорт – 500 тис. грн., а фактичні витрати за 2014 рік - більше двох млн. грн. Стільки ж було витрачено і на утримання територіального центру міста. На цей рік тут не передбачено жодної копійки. Також не плануються бюджетом кошти на утримання місцевих дитячих будинків. Вводяться платні послуги у ДЮСШ.
Попередні розрахунки щодо доходів міста ( без державних субвенції та дотації) складають всього 44 млн. грн. А видатки за попередніми показниками - більше 53 млн. грн. Тож не вистачає близько 10 млн. грн. на утримання бюджетних установ міста. Тепер місцевій владі, депутатському корпусу головним розпорядникам коштів і всій громаді слід визначити пріоритетні напрямки соціально-економічного розвитку Ізюма.
К.Григоренко, голова депутатської комісії з питань фінансів та планування бюджету.