Автокондиціонери – за і проти
Від холоду можна врятуватися, одягнувшись тепліше, а от від спеки допомагає тільки кондиціонер. На сьогоднішній день без цього агрегату не обходиться практично жоден офіс, так і більшість автолюбителів віддають перевагу не паритися в салоні своєї машини.
Від холоду можна врятуватися, одягнувшись тепліше, а от від спеки допомагає тільки кондиціонер. На сьогоднішній день без цього агрегату не обходиться практично жоден офіс, так і більшість автолюбителів віддають перевагу не паритися в салоні своєї машини.
Продираючись крізь чадящие літні московські пробки, можна з легкістю розрізнити машини, обладнані \'генератором холоду\', за закритими наглухо, незважаючи на спеку, вікон і задоволеним особам їх водіїв. Приємно, що виробники іномарок намагаються обладнати свої моделі \'кондеями\' навіть у базовій комплектації, не беручи додаткових грошей за їх установку. Наприклад, такі автомобільні марки, як Toyota, Mitsubishi, Audi, Volvo, Peugeot і Mazda поставляють на російський ринок автомобілі тільки з кондиціонерами, навіть в найпростіших і дешевих комплектаціях.
Не пощастило тільки власникам вітчизняних автомобілів, а також іномарок у самій \'порожній\' комплектації. Врятувати і тих і інших можна за додаткові 1500-2000 доларів.
За все треба платити
Перш ніж встановити у своїй машині кондиціонер, необхідно зважити всі плюси і мінуси. Плюс, природно, охолодження салону. Недоліком є відчутне зниження потужності машини при працюючому кондиціонері.
Умовно можна вважати, що працюючий кондиціонер з\'їдає близько 7-10 л. с. від потужності двигуна. Це особливо помітно при розгоні і на високих оборотах. Простіше кажучи, машина стає слабкішим і починає \'тупіти\', не так охоче відгукуючись на педаль газу, як вона робить це без кондиціонера.
З падінням потужністю мотора зростає і його апетит. Після включення кондиціонера витрата палива підвищується в середньому на 0,5-0,8 літра.
Так як установка кондиціонера в машину пов\'язана з розміщенням у вільних місцях підкапотного простору додаткових вузлів і деталей, охолодження мотора значно погіршується. Як наслідок, виникає ймовірність перегріву двигуна, особливо на холостому ходу. Тому, перш ніж ставити в машину кондиціонер, необхідно переконатися в нормальному функціонуванні системи охолодження двигуна. Запчастини для кондинціонерів можна придбати за посиланням - https://starter.ms/komplektuyuschie-kompressora-elektromufta-kompressora
До вищеописаних недоліків можна також віднести підвищений шум з-за працюючих під капотом компресора і додаткових вентиляторів.
Здоров\'я важливіше
Часто можна почути, що кондиціонери шкодять здоров\'ю. Ці звинувачення вірні лише почасти.
Наприклад, при включеному кондиціонері є ризик застудитися. Але в цьому бувають винні самі водії: більшість з них включають \'кондей\' на повну потужність. А так як одягнені по-літньому і сідають в авто, напевно, розпалені з вулиці, переохолодження і застуда не змусять себе довго чекати.
Друга загроза здоров\'ю більш серйозна: на випарниках кондиціонерів люблять селитися бактерії легіонелли. Якщо така бактерія опинилася в автомобільному кондиціонері, то дуже просто заразитися з її допомогою через холодний потік повітря досить важкою формою пневмонії, що носить назву \'хвороба легіонерів\'. Більш схильні до такого захворювання люди середнього і похилого віку зі зниженим імунітетом, а також ті, що палять.
Виробники борються з цією напастю, встановлюючи в кондиціонерах спеціальні бактерицидні фільтри і проводячи антисептичну обробку поверхні випарника. Слід зауважити, що на відміну від заміни фільтра остання операція в планові ТО не входить ні в кого з дилерів. У кращому випадку безпосередньо перед проходженням обслуговування доведеться з власної ініціативи сказати в сервісі, що ви хочете зробити антисептичну обробку. При цьому послуга оплачується окремо як додаткова і коштує близько 60 доларів. Якщо ваш дилер такою роботою не займається, доведеться звертатися в спеціалізовані фірми по кондиціонерам. У них обробити випарник можна приблизно за 3000 рублів.
Щоб не замерзнути
Якщо в машині стоїть тільки кондиціонер, то в увімкненому стані він постійно охолоджує аж до повного замерзання всього і вся. Тому крім кондиціонера можна також встановити і клімат-контроль. Це спеціальний електронний блок управління кондиціонером, який автоматично підтримує задану температуру повітря в салоні.
Установка кондиціонера в машину полягає в розміщенні під капотом конденсатора з вентилятором, ресивера-осушувачі, компресора, теплообмінника-випарника і всіх сполучних шлангів і дротів. Все обладнання вбудовується в штатну систему опалення.
Автомобільні кондиціонери різних виробників дещо відрізняються один від одного. Як правило, для різних моделей і марок машин розроблені кондиціонери, враховують їх конструктивні особливості. На російському ринку в основному представлені італійські, ізраїльські і японські настановні комплекти. Найбільш популярні автомобільні кондиціонери фірм Alex Original, Diavia, Autoclima і Unicla.
Де і за скільки
Дістати кондиціонер в машину можна двома шляхами. Перший: купуючи в автосалоні новий автомобіль, вибрати ту машину, в якій він є. До речі, встановлений кондиціонер і навіть клімат-контроль можна знайти у продаються в салонах вазівських \'дев\'яток\' і \'десяток\'. При купівлі передньопривідною моделі ВАЗа або \'Волги\' можна замовити дилера установку кондиціонера і клімат-контролю.
Другий: звернутися в спеціалізовану фірму, що займається установкою і обслуговуванням автомобільних кондиціонерів. Установка кондиціонера в іномарку обійдеться приблизно в 2500 доларів, у вітчизняну \'десятку\' - в 1250-1400 доларів, за додаткові 150-300 доларів встановлять і блок клімат-контролю. Щоб поставити \'кондей\' на \'Волгу\', знадобиться майже 1370 доларів, а разом з клімат-контролем установка буде коштувати близько 1600 доларів.
Теоретично кондиціонери можна ставити навіть на \'класику\' і \'Ниви\'. Правда, за запевненням установників, поки ніхто з власників класичних \'Жигулі\' з такими замовленнями не звертався.
Сім разів відміряй
Слід застерегти тих, хто збирається купити новий автомобіль в більш простій і дешевої комплектації, а вже потім, коли з\'являться гроші, поставити в нього кондиціонер. Жоден дилер, який продав новий автомобіль без \'кондея\', потім його ставити в цю машину не буде: якщо б вони за це взялися, вартість робіт зашкалила за 5000 доларів.
Тому для власників \'null\' машин вихід один: звертатися в спеціалізовані компанії. Але коли різниця при купівлі у дилера машини з кондиціонером і без становить 500-1500 доларів залежно від моделі і ціни, це невигідно в будь-якому випадку. До речі, дилери часто проводять різноманітні акції, в яких при купівлі певної моделі машини кондиціонер або клімат-контроль можна отримати в подарунок.