Ще зовсім недавно поява тріщин або відколів на лобовому склі автомобіля були справжньою трагедією для автолюбителів. Скло потрібно було замінити. Але час йде вперед, і технології розвиваються разом з ним.
Сьогодні вже з'явилися можливості, що дозволяють проводити ремонт подібних пошкоджень. Сучасні набори, призначені для виправлення дефектів автомобільного скла разом зі спеціальним обладнанням, допомагають виправити тріснуті або сколені скла, не вдаючись при цьому до повної заміни. Сьогодні кожен автолюбитель може самостійно відремонтувати тріснуте лобове скло на своєму автомобілі.
Автостекла
Зовнішній вигляд транспортного засобу втрачає свою привабливість, якщо у нього є тріщина або скол на поверхні лобового скла. Наявність подібного вади не кращим чином відбивається на привабливості і сучасних дорогих автомобілів. При виникненні такої проблеми естетичний вигляд відходить на другий план. Справа в тому, що при пошкодженні лобового скла оглядовість стає значно гірше, а це не безпечно для самого водія і пасажирів в його автомобілі.
Не забувайте, що чим менше пошкодження, тим дешевше буде коштувати ремонт. При утворенні тріщин або відколів їх потрібно обов'язково «залікувати», тому що при подальшому використанні автомобіля вони можуть збільшитися в слідстві вібрації автомобіля при русі або перепадів температур в періоди міжсезоння. В такому випадку можливість ремонту зводиться до нуля і лобовому склу потрібна повна заміна.
Терміновий ремонт тріснутих або сколених стекол необхідний ще й тому, що всередину тріщин забивається пил, дрібні частинки піску, сіль, агресивні розчини. Це негативно впливає на якість ремонту і навіть робить його неможливим.
Не затягуйте з ремонтом
За сучасними конструкторським рішенням скла в вироблених на сьогоднішній день автомобілях вклеюються і виконують роль силових елементів, що несуть значне навантаження. Внаслідок цього, не зроблений вчасно ремонт скла може стати причиною динамічного розвитку дефекту всього кузова автомобіля. При цьому абсолютно не потрібно дивуватися, що зовсім маленька тріщина всього за 3-4 місяці значно збільшилася в своїх розмірах і скло тепер необхідно повністю міняти.
Маленьке і незначне пошкодження може розростися в величезну тріщину, тому що поруч з місцем відколу з'являється велика кількість мікротріщин, які з часом збільшуються і стають все помітніше.
Фактори, які збільшують ризик остаточної втрати лобового скла:
- невеликий камінчик, що потрапив в скло при русі автомобіля;
- рух на великій швидкості по вибоїстих ділянках дороги або наїзд на бордюр при парковці;
- перепади температур навесні і восени;
- попадання води всередину відколу;
- всі випадки, при яких на пошкоджене скло виявляються додаткові навантаження піддають вас ризику втратити його в лічені секунди.
Комплекти для самостійного ремонту скла
Поява в роздрібному продажі наборів, що дозволяють проводити самостійний ремонт пошкоджених автомобільних стекол, дозволяє значно заощадити власні кошти.
Займаючись ремонтом пам'ятайте, що при роботі з полімером, використовуваним при ремонті стекол необхідна гранична обережність. Обов'язково використовувати захисні засоби: окуляри, рукавички і респіратор.
Не можна допускати потрапляння полімеру на пофарбовані частини автомобіля. З цією метою необхідно накрити крило і капот, з того боку, де проводиться ремонт скла будь-яким щільним матеріалом.
Рекомендується проводити ремонтні роботи в суху і сонячну погоду. При хмарності час твердіння полімеру збільшується, тому що знижується інтенсивність ультрафіолетових променів. Використовуваний при ремонті полімер твердне під впливом ультрафіолетових променів.
Що входить до складу набору для самостійного ремонту скла
Такий набір коштує відносно недорого, його можна придбати за ціною від 200 гривень. До складу набору входять:
- одноразовий шприц;
- невеликий тюбик, наповнений полімерним складом, який використовується, щоб заповнювати тріщини і відколи;
- спеціальний аплікатор, який потрібен, щоб заповнювати тріщини або відколи;
- кріпильне кільце, виготовлене зі спеціального двостороннього скотча. Воно необхідно, щоб встановити на поверхню скла аплікатор.
Ще на додаток до всього перерахованого знадобиться невеликий шматок харчової плівки і гостре лезо.
Такий набір допоможе відремонтувати тріщину на лобовому склі, довжиною до 20 сантиметрів або скол, розміром з п'ятирублеву монету.
Важливо!!! Найкраще піддаються ремонту свіжі відколи і тріщини. При попаданні каменю в лобове скло місце пошкодження необхідно заклеїти скотчем, щоб в утворилися тріщини не потрапила пил.
Як відремонтувати скол на лобовому склі автомобіля
Пилососом або голкою з відколу необхідно видалити всі вільні скляні осколки.
Поверхня на якій будуть проводитися ремонтні роботи необхідно обов'язково обробити знежирюючим складом.
Взяти з набору установче кільце, і зняти захисну плівку з однієї з його сторін. Потім на поверхню відколу наклеїти установче кільце, таким чином, щоб центр відколу був у внутрішньому радіусі наклеєного кільця. Виступ, який знаходиться на ньому повинен мати напрямок строго вгору.
Після цього верхню сторону кільця той же звільнити від захисної плівки, і поєднавши виступи, що знаходяться на кріпильному кільці і на аплікаторі, встановити аплікатор на клейку поверхню кільця.
В отвір аплікатора на одну третину залити Ремонтний розчин. На аплікатор встановити шприц.
Поршень шприца витягнути до зазначеної мітки, потім повернути його і зафіксувати за допомогою стопора. Почекати протягом 30 секунд поки з відколу вийде повітря. Подібну операцію необхідно провести кілька разів, до тих пір, поки з відколу не перестане виходити повітря. Це можна побачити з салону автомобіля.
Вийняти поршень шприца з стопора, опустити його і зняти шприц з аплікатора.
Поршень шприца підняти до упору і знову встановити на аплікатор.
Дуже плавно натиснути на поршень. Тиснути до тих пір, поки не з'явиться опір, потім поршень знову зафіксувати стопором. Його потрібно залишити в цьому положенні не менше, ніж на чверть години.
Перевірити ступінь заповнення пустот відколу полімерним складом. Для цього потрібно подивитися на тріщину з салону. У разі, якщо спостерігається наявність повітряних бульбашок, потрібно повторити прийом з видалення повітря. І все повторити знову.
Коли порожнечі будуть заповнені-акуратно зняти аплікатор з установочного кільця, а його залишки акуратно видалити з поверхні скла за допомогою леза.
Скол, залитий полімерним складом накрити невеликим шматком харчовою плівкою.
Залишити автомобіль під прямими сонячними променями хвилин на 20, за цей час відбудеться полімеризація ремонтного складу. Якщо день похмурий, то ця процедура затягнеться на цілу годину.
Ремонт тріщин на лобовому склі
Для ремонту тріщин потрібно також знежирити поверхню скла, на якій буде проводитися ремонт.
Потім полімерний розчин акуратно, по одній краплі наносити на тріщину. Буде видно, як тріщина заповнюється ремонтним розчином.
Пролиті ділянки тріщини потрібно закрити шматочками харчової плівки.
У разі, коли повітря не виходить з тріщини і вона не заповнюється полімером необхідно злегка натиснути на тріщину зі зворотного боку. Для ефективності цю дію можна повторити кілька разів.
Перед початком ремонтних робіт по заливці тріщини, її необхідно обов'язково зупинити, щоб під час ремонту вона не пішла далі.
Важливо!!! Дуже складно якісно відремонтувати автомобільне лобове скло.
Тому що будь-яке пошкодження індивідуально і необхідно врахувати різні тонкощі:
- для кожного пошкодження щільність полімеру підбирається індивідуально;
- при проведенні ремонтних робіт маленький скол може вирости у велику тріщину.
- Неможливо переробити власними руками неякісний ремонт лобового скла!