Найпоширенішим серед версій газобалонного обладнання є друге покоління.
Його популярність обумовлена можливістю монтажу на карбюраторах, інжекторах і моноінжекторах. Друге покоління прекрасно взаємодіє з пропаном і метаном.
Можливість монтажу другого покоління на Карбюратори і моноінжектори обумовлена тим, що в цих системах паливного живлення застосовуються так звані "мокрі" колектори. Це запобігає можливому загоряння газоповітряної суміші.
Особливості функціонування 2 покоління на карбюраторній системі. :
На балоні, використовуваному для зберігання пропану, є мультиклапан, через який по магістралі газ подається на наступний клапан - запірний електромагнітний. У цих клапанах встановлюють фільтри, що сприяють очищенню газу. Ві зможете знайти якісні комплекти ГБО 2 за посиланням - https://lpg-gas.com.ua/komplekty-gbo/polnye-komplekty-2-3-pokolenie/.
За електромагнітним клапаном змонтований редуктор-випарник. Він має врізку в систему охолодження.
Проходячи через випарник, газ, під впливом високої температури в охолоджуючій системі, переходить з рідкого стану в пароподібне.
В такому стані газ готовий до з'єднання з повітрям і подачі в камеру згоряння движка.
Далі на шляху газу розташований змішувач. У ньому відбувається змішування газу з киснем, після чого утворюється газоповітряна суміш.
Обсяг газу, що подається в систему згоряння, регулюється мощностним регістром, який знаходиться перед змішувачем. Саме ця деталь грає роль дросельної заслінки карбюратора. Вона визначає, скільки газу подавати далі в систему з урахуванням зростаючої або спадної навантаження.
На паливній бензиновій магістралі також встановлений електромагнітний клапан, який перекриває доступ рідкого палива під час роботи двигуна від газу.
Для запобігання пересихання і виходу з ладу паливного насоса електромагнітний клапан перекриває подачу бензину, він монтується на ділянці бензопроводу після бензонасоса перед карбюратором.
При вимкненому двигуні електроперемикач знеструмлений, і доступ бензину і пропану перекритий.
Робота в режимі газу :
При старті запалювання на електроперемикач палива подається харчування. Через це на певний час відкривається доступ пропану. Період, на який електроперемикач відкриває доступ газу, регулюється потенціометром.
Ця процедура робиться для полегшення старту двигуна.
Робота в режимі бензину :
При роботі движка від бензину на бензоклапан подається напруга. Він відкривається, і двигун функціонує на рідкому паливі. При цьому доступ газу закритий.
Режим переходу :
В даному режимі перекрита подача бензину і газу.
Рекомендації по експлуатації :
При ранковому запуску силової установки після нічного, або більш тривалого простою, рекомендується запускати двигун за допомогою бензину. Після запуску до повного прогріву необхідно також застосовувати бензин.
Запуск холодної системи за допомогою газу небажаний, через можливу швидкої поломки газового редуктора.
При досягненні двигуна на прогріванні температури 35-40 градусів необхідно переключити систему в перехідний режим. При цьому перекривається подача обох видів палива. Двигун продовжує працювати, виробляючи залишки бензину з поплавковою камери карбюратора.
У прогрітому стані і перемиканні в перехідний режим можна рушати з місця і починати рух. Включати подачу газу можна відчувши перші ознаки втрати автомобілем тяги.
Далі, протягом дня, можна вже запускати і експлуатувати двигун відразу на пропані.
Якщо свідомо відомо, що найближчим часом авто довго не буде експлуатуватися, а движку належить охолонути нижче температури, дозволеної для запуску на газу, перед зупинкою під час руху необхідно переключити систему на бензин. Як вже описувалося, це дозволить зберегти залишки палива в бензонасосі і запобіжить його поломку. Якщо бензинова Паливна система досить герметична, це також полегшить подальший запуск з використанням залишків бензину в камері поплавця карбюратора.
Дотримання цих рекомендацій збереже газове обладнання, гроші і нерви.
Конструктивні особливості експлуатації ГБО на метані:
Якщо експлуатація ГБО 2 версії передбачає використання метану, то газове обладнання матиме деякі технічні особливості. Електрообладнання залишається колишнім. Відрізнятися буде технічне оснащення від газового балона до редуктора.
Основна відмінність в пропанової і метанової системах полягає в робочому тиску. Для метану-це 200 бар. У зв'язку з цим до установки газообладнання пред'являються особливі вимоги.
У випадку з роботою на метані необхідна установка балонів, розрахованих на високий тиск. Деталі магістралі виготовляються зі сталі і є безшовними.
Також при роботі на метані використовуються газові редуктори інших конструкцій. У них вже вбудована понижуюча камера, яка служить для зниження тиску газу до 1,5-2 бар. Оскільки нормальний стан метану-пароподібний, в системі відсутній випарник. Однак редуктор має підключення до охолоджуючої системи. Це зроблено для підігріву надходить стисненого метану.
Обсяг залишився в балоні метану визначається по манометру зі шкалою від 0 до 400 бар.
Це все конструктивні відмінності між двома видами газових систем, що працюють на метані і пропані.
У зв'язку з постійним зростанням цін на бензин газобалонне обладнання стає все більш затребуваним. Це дозволяє економити значні кошти на паливі. Також експлуатація автомобіля на газу дозволяє знизити викид в навколишнє середовище шкідливих речовин.