Мода-це в деякому роді театр. А він потребує декорації. Саме тому оформлення своїх шоурумів і бутиків модні будинки довіряють кращим дизайнерам.
Фешн-Ритейл давно усвідомив, що просто продавати свої колекції мало, їх, як в подарунковий папір, потрібно обернути в атмосферу красивого інтер'єру. Ця тенденція досить докладно описана англійським журналістом Марком Тангейтом в його книзі-дослідженні»побудова бренду в сфері моди: від Armani до Zara". Модні будинки пропонують своїм клієнтам не просто туфлі, спідниці, аромати і прикраси — вони закликають зануритися в світ бренду, зануритися в атмосферу «lifestyle by...». "Всі ці фірмові магазини не що інше, як парки розваг, присвячені одній торговій марці. Висота стелі, розмір примірочних, посмішка продавців (або її відсутність), конструкція колон і ім'я архітектора — у всіх цих деталях проглядаються риси бренду», — цитує Тангейт статтю одного відомого французького видання. Прагнучи розважити покупців, фешн-бренди приділяють увагу не тільки інтер'єру, але і місцерозташуванню самих шоурумів. Завітайте в чоловічий бутік за посиланням - creative-style.com.ua.
Новий бутік Issey Miyake в Кіото зайняв колишню будівлю machiya-старовинного японського будинку ремісників. Традиційно такі споруди з дерева, бамбука і глини були двоповерховими. На першому розташовувалися магазин і майстерня, на другому — житлові кімнати. Замість внутрішніх стін, як правило, використовували перегородки і ширми. Також обов'язково була комора-кура. Трансформувати історичну споруду в модний шоурум доручили мінімалісту Наото Фукасаве-дизайнеру, який співпрацював з Muji, і за сумісництвом директору японського музею народних ремесел. Як і слід було очікувати, Фукасава дуже дбайливо поставився до архітектурної спадщини. Куру він пристосував під галерею, повністю пофарбувавши її в білий колір, залишив відкрите планування, оголивши тим самим балочну конструкцію стелі, а вугільно-сіра колірна палітра інтер'єру стала своєрідним відсиланням до японської традиційної техніки малювання гуашшю. «Я хотів створити атмосферу, в якій сучасна ДНК Issey Miyake прекрасно уживалася б з історією місця», — прокоментував своє творіння дизайнер.
Однак сучасним покупцям в епоху Instagram, що вимагає постійної зміни візуального ряду, нецікаво довго засиджуватися в одній і тій же обстановці: навіть сама чудова упаковка набридає. Саме тому замовлення на Ритейл — ласий шматок для будь-якого дизайнера і архітектора.
Шоурум Chloé в Парижі, дизайнер Жозеф Діран
Так, Софі Хікс після роботи над лондонським шоурумом Chloé в 2002 році, стіни якого вона обшила панелями з необробленої фанери з розлученнями прожилок (тренд був тут же підхоплений і розтиражований декораторами), отримала замовлення на ребрендинг майже 100 магазинів модного будинку по всьому світу, включаючи флагмани в Токіо, Парижі, Нью-Йорку та Гонконзі.
Після Хікс ця естафета перейшла до іменитого на сьогоднішній день і висхідній на той момент зірці французького дизайну — Жозефу Дірану. Це був досить зухвалий хід, так як романтичний і жіночний образ Chloé йшов врозріз з графічною, монохромною естетикою Дірана тих років. Але керівництво компанії сподівалося на "тонко розвинене почуття деталей", притаманне дизайнеру, яке він вже встиг проявити в роботі над бутиком Balmain в Парижі. Перед Діраном поставили завдання розробити інтер'єр паризького шоурума на вулиці Сент-Оноре.
Шоурум Chloé в Парижі, дизайнер Жозеф Діран
Локація-два з'єднаних між собою будівлі. І перше, що запропонував дизайнер, — знести одне з них і побудувати на його місці нове. «На мене подивилися так, ніби я впав з Марса. Модний будинок заплатив цілий статок за будівництво, а я рекомендую їм зрівняти частину її з землею", - згадує зі сміхом Диран. І тим не менше він отримав карт-бланш. Йому вдалося змінити своїм принципам і створити світлі, стримано-розкішні інтер'єри в кремових тонах, які він наповнив меблями від Марії Пергей, Джо Понті і Оскара Німейєра. Придумані для проекту дзеркальні триптихи в латунному обрамленні повторюють округлі форми диванів і крісел в оббивці з оксамиту гірчичного кольору. Після Chloé Дірану послідувало замовлення на оформлення бутіка Givenchy на авеню Монтень. Спільно з Ріккардо Тіші вони створили дуже концептуальний простір, взявши за джерело натхнення ... подарункову коробку, в якій доставляють вишукані кондитерські вироби для VIP-клієнтів бренду.
Інтер'єр нового флагмана Céline в Майамі, дизайнер Валеріо Олджаті
До речі, найчастіше зміна креативного директора будинку веде і до заміни «пана придворного оформлювача». Поки за крій в Céline відповідала Фібі Філо, інтер'єрами магазинів займався данський художник FOS (Томас Поульсен). Однак з приходом Еді Слімана бренд не тільки позбувся акута в своєму логотипі, але і передоручив редизайн бутиків швейцарцю Валеріо Олджаті. Нещодавно був представлений його перший проект-новий флагман в Майамі, буквально одягнений в блакитний Бразильський мармур Pinta Verde. Благородним каменем облицьований не тільки фасад будівлі, але і стіни, підлога і навіть стеля всередині приміщення. Товсті небесно-блакитні плити служать вітринами для колекцій взуття та аксесуарів, в той час як вішалки з одягом розташовуються на лаконічних рейлах з латуні. Щоб додати інтер'єру фактурності, Олджаті використовував сіру замшу для штор і диванних подушок. Оригінальними деталями стали гострі піраміди, які пронизують простір з першого по другий поверх. В одну з таких конструкцій архітектор помістив сходи.
Бутік Prada в Майамі, дизайн меблів Жуакіна Тенрейру
Незважаючи на мінливість і мінливість індустрії, є серед інтер'єрних дизайнерів справжні динозаври ритейлу. І головний з них-епатажний американець італійського походження Пітер Марино. Вважається, що саме ця людина, яка цілий рік ходить в чорних шкіряних штанях, сформулював принцип: «Архітектура бутиків повинна бути ідеальним втіленням стилю модного будинку». Свій перший магазин, знаменитий нью-йоркський Barneys, він оформив ще в далекому 1984 — му.А з 1995 року Марино-беззмінний арт-директор з інтер'єрів концерну LVMH. На його рахунку всі найбільші флагмани Dior, Louis Vuitton, Chanel, Bvlgari, GRAFF, Hublot і Fendi по всьому світу. На одній тільки Вандомской площі в Парижі розташовано вісім магазинів, оформлених за його проектами.
Бутік Issey Miyake в Кіото, дизайнер Наото Фукасава
Цього року Марино представив відразу два оновлених шоуруми Bvlgari - в Парижі і Нью-Йорку. До речі, в останньому він вперше в своїй практиці використовував жовтий, помаранчевий і червоний колір. За словами дизайнера, йому захотілося втілити в інтер'єрі палітру "римського літнього полудня".
Однак яким би міцним не здавалося положення Марино на олімпі ритейла, але і йому наступають на п'яти. У минулому році його постійний клієнт, компанія Bvlgari, доручила оформлення свого нового магазину в Куала-Лумпурі бюро MVRDV. Придуманий ним незвичайний фасад-результат творчого експерименту з компанією Tensoforma і Делфтським технічним університетом. MVRDV розробило унікальний інноваційний проект, в буквальному сенсі перетворивши склобетон в світиться мармур. Для цього матеріал нарізали згідно придуманому малюнку і заливали в отримані щілини смолу. Попередньо всередину них були вмонтовані світлодіодні стрічки, які випромінюють м'яке бурштинове світло. Особливо ефектно це виглядає вночі.
Бутік Fendi в Лондоні, дизайн DIMORESTUDIO
Fendi, здається, теж знайшов собі нових улюбленців-Міланський дует DIMORESTUDIO. Їх співпраця з римським будинком почалася в 2014 році з меблевої колекції, яка була представлена в рамках проекту The Roman Lounge на виставці Design Miami. Емільяно Сальчі і Брітту Морану відразу вдалося вловити дух Fendi. Тому вже в 2016-му вони проектували трикімнатні апартаменти для VIP-клієнтів марки в старовинному Palazzo Fendi в Римі. Далі пішов шоурум в Лондоні, який більше схожий на розкішну квартиру, ніж на магазин. Велика кількість оксамиту, плюшевих килимів і мерехтливих поверхонь створює настрій 1960-1970 років і відсилає до атмосфери фільмів Лукіно Вісконті. Головна прикраса інтер'єру-каскадна люстра з муранського скла і латуні архітектора Карло Скарпи. "З будинком Fendi нас об'єднує схожий погляд на ідею розкоші. Ми, як і вони, вимагаємо досконалості майстерності та уваги до деталей", - пояснюють успіх своєї співпраці з іменитою компанією дизайнери. Однак скільки триватиме цей творчий союз, покаже тільки час. Мода, як відомо, дама примхлива і мінлива.