Електромобілі набирають популярності і все частіше на дорогах ми зустрічаємо екотранспорт. Якщо вже використання засобів пересування на батарейках стає для нас буденністю, то варто розібратися в тонкощах експлуатації електрокара в зимовий час. Розглянемо це питання на прикладі Mitsubishi i-MiEV.
Скептики часто задавалися питанням як буде вести себе на дорозі електрокар при температурі за бортом мінус. В першу чергу, водіям цікаво як на температуру відреагує батарея, адже за таких умов можливий варіант втрати її ефективності і заряду. Імпорт авто із США за посиланням - https://www.autoenterprise.com.ua/import_avto_usa/. Розробники стверджують, що з приходом літій-іонних батарей, це питання стало неактуальним, адже вони здатні працювати на однаковій віддачі при комфортній для себе температурі і при серйозних морозів. Дослідження проводилося в тому числі на Mitsubishi i-MiEV, який навіть в мінус 15 працював без нарікань.
Ходова частина електромобіля
Підвіска електромобіля в точності така ж як і в звичайній машини, тому не вимагає особливого догляду взимку. Трансмісія теж простіше, ніж у авто з двигуном внутрішнього згоряння. У Mitsubishi i-MiEV вона являє собою одноступінчатий редуктор, який не реагує на температуру.
Основні ходові характеристики
Якщо розглядати експлуатацію Mitsubishi i-MiEV в температурному режимі до мінус 15, то ніяких особливостей немає. Якщо ж температура знизиться до мінус 25, то можемо спостерігати зменшення ефективності силової установки на 20%. При цьому динаміка руху стає гірше, а ємність батареї падає. При морозах в – 30, віддача батареї зменшується наполовину, а зарядки для електрокара буде потрібно більше. Якщо ж за вікном перевалило за мінус 30, то про поїздку на електромобілі можна забути, адже він просто може не завестися.
Зручність і комфорт
На обігрів салону i-MiEV повністю задіються ресурси батареї, тому краще її використовувати економно. Дослідження довели, що при максимальній роботі печі, рух авто на швидкості 60 км/год і температурою за бортом 0, пробіг на одному заряді скорочується в два рази. При таких же умовах експлуатації машини на міських дорогах, показник падає від 135 км до 55 км. щоб уникнути зменшення продуктивності батареї, виробник пропонує не використовувати опалення, а обійтися тільки підігрівом сидінь. Також можна підігрівати салон під час підзарядки автомобіля.
Поповнення заряду електромобіля
Розглянемо особливості зарядки Mitsubishi i-MiEV в зимовий час. Температура до мінус 15 не робить ніякого впливу на процес і швидкість заповнення акумулятора. Якщо ж розглянути ситуацію з більш низькими температурами, то до звичного часу її заповнення у 100% варто додати ще 2 години (при використанні потужної зарядки), і плюс 3 години при підживленні від стандартної побутової мережі. Виробники радять ставити електромобіль на зарядку відразу по приїзду додому, адже розігріта батарея зможе швидше приймати необхідну кількість електроенергії.