Неможливо переоцінити значення електродвигунів в промисловості і сільському господарстві. Немає такої галузі, в якій не застосовувалися б електродвигуни. Всі загальнопромислові електродвигуни діляться на:
- асинхронний
синхронний.
У свою чергу асинхронні електродвигуни бувають двох видів:
- з короткозамкненим ротором
з фазним ротором
Завдяки простоті і надійності конструкції, а також високій ремонтопридатності і невисокої вартості, серед промислових електродвигунів впевнено лідирують асинхронні електродвигуни, а з двох видів електродвигунів цього типу найчастіше застосовуються електродвигуни з короткозамкненим ротором. Електродвигуни, редуктори, мотор-редуктори Детальніше: https://motory.in.ua/
двигун промишленнийобщепромишленние електродвигуни за своїм виконанням можуть бути загального призначення і спеціалізованими. До спеціалізованих електродвигунів слід віднести вибухозахисні, хімічно стійкі і двигуни, що мають спеціальне (тропічне) виконання. Крім того, певні модифікації електродвигунів мають додаткові елементи або володіють особливими параметрами.
До додаткових елементів відносяться термодатчики, контролюючі температуру обмоток статора, а до особливих параметрів відносяться підвищена ступінь ковзання, електромагнітне гальмо, і можливість регулювання швидкості. Електродвигуни об'єднані в серії АИР, 4А, 5А, 5АМ, ДАЗО, АИРМ, АМ. Важлива особливість промислових двигунів полягає в їх універсальності.
Розшифровка умовних позначень:
А – асинхронний
І – серія загальнопромислових двигунів
РС-прив'язка потужності до габаритів
АІР (а, 4А, 5А, АД, АМ) - електродвигуни, вироблені по ГОСТ
АІС (6А,RA) – електродвигуни, що виготовляються за європейським стандартом.
Додаткові позначення:
М-електродвигун модернізований (аірм, 4АМ)
Н – електродвигун захищений, з самовентиляцією
Ф-електродвигун захищений, що має примусове охолодження (ІАФ)
К – асинхронний електродвигун з фазним ротором
С-електродвигун з високим коефіцієнтом ковзання (4АС, 5АС)
Е – електродвигун однофазний з живленням від мережі 220 V (АЇР, 5АЕ)
Конструкція електродвигунів
Конструкція загальнопромислових електродвигунів практично однакова у всіх серій. Вони складаються з кожуха, статора, ротора, підшипникових пластин(щитів), крильчатки вентилятора і контактної коробки введення кабелю живлення. Короткозамкнений ротор являє собою вал, виготовлений з високоякісної сталі, на якому закріплений сердечник, набраний із пластин електротехнічної сталі і залитий алюмінієвим сплавом.
Статор жорстко кріпиться всередині кожуха, його сердечник також набирається з проклеєних пластин електротехнічної сталі і містить три обмотки, кінці яких виведені в контактну коробку, що дозволяє з'єднати обмотки за схемою «зірка» або «трикутник».
промисловий двигун клас термостійкості обмоток статора завдяки особливому просоченню відповідає індексу " F " по ГОСТ 8865-93. Підведення кабелю живлення здійснюється через герметизуючу гумову муфту в металлорукавеили трубі. Кожух (корпус) електродвигуна може бути чавунним або виготовленим зі сплаву на основі алюмінію. Якщо двигун має ступінь захисту IP 54, а підшипники в зовнішніх кришках відкриті, то застосовується фетрове ущільнення. Якщо ступінь захисту двигуна ІР 55, то замість фетрового ущільнення використовується гумова манжета по ГОСТ 8752-79.
Асинхронні двигуни за спеціальним замовленням виготовляються з вбудованими термодатчиками, Вони, через ланцюги управління, забезпечують захист електродвигуна в критичних режимах, відключаючи електроживлення. Температура спрацьовування термодатчиків становить +1450 С. Двигуни випускаються в різних варіантах кліматичного виконання:
У – помірний клімат
Т – тропічний клімат
УХЛ – помірно-холодний клімат
ХЛ – холодний клімат
ОМ – конструктивне виконання двигунів призначених для роботи на судах річкового і морського флоту
Крім двигунів загального застосування, в промисловості широко застосовуються групи спеціалізованих двигунів: Високовольтні, кранові, з регулюванням швидкості.