Історія компанії Philips сягає своїм корінням в кінець 19 століття. Засновник компанії Жерар Філіпс закінчив політехнічний університет, і вирішив налагодити виробництво ламп розжарювання за власною технологією…
У ті роки лампи розжарювання вироблялися за технологією запропонованої Томасом Едісоном. Філіпс запропонував використовувати вуглецеву нитку, замість вугілля. За кілька місяців роботи, Філіпсу вдалося довести ресурс лампи до декількох десятків годин. І вже в 1891 році Жерар і Антон Філіпс відкривають свою першу фабрику в місті Ейндховен.
Перше виробництво знаходилося в орендованому ангарі і носило назву – «підприємство з виробництва ламп розжарювання та інших електричних виробів». З самого початку на фабриці працювали 10 співробітників, вони виробляли приблизно 200 ламп в день.
Так як довговічність в кінці 19 століття залишала бажати кращого, товар братів Філіпс розходився як гарячі пиріжки. Підприємство росло і швидко розвивалося. Лампочки Філіпс набули поширення не тільки у себе на батьківщині в Голландії, але і у всій Європі (вони використовувались в медицині в тих центрах, де пацієнти проходили лікування в Європі).
До 1900 року на підприємствах братів Філіпс працювало понад 400 осіб, до 1910 року ця цифра становила вже 2000 осіб. Компанія Філіпс була одним з найбільших роботодавців в Європі. Крім зростання виробництва, брати Філіпс модернізували систему трудових відносин на своїх підприємствах.
"Цифри важливі, але люди важливіші» - девіз компанії в той час, актуальний досі. За свої численні інновації та успіхи в бізнесі Жерар і Антон Філіпс були удостоєні почесного звання «кращі бізнесмени 20 століття в Голландії».
Крім завоювання європейського ринку брати Філіпс почали активно співпрацювати і з Росією. Однією з найбільших угод того часу був контракт на поставку 50 тис. ламп для Олександрівського палацу. Цей договір був укладений Антоном Филипсом в Санкт-Петербурзі в 1898 році.
Завдяки великому обсягу продажів на території Росії в 1914 році в Петербурзі відкрилося постійне торгове представництво. Росія в той час була одним з найбільших ринків для Philips, кожен рік продавалося близько 2 млн. лампочок. Після революції представництво закрили, але високоякісна продукція Philips знайшла застосування і при новій владі.
У Голландії до компанії Philips завжди особливе ставлення, ділові якості братів Філіпс були високо оцінені королевою Вільгельміною, що вона засвідчила, дозволивши додати до назви приставку "Royal". З тих пір повним назва компанії є - Royal Philips.
Але в компанії Philips дбали не тільки про кількість проданого товару. Розвиток йшло і у вертикальній площині, на початку 20 століття брати Філіпс вирішили зайнятися медичним обладнанням. Причиною тому послужив винахід рентгенівських променів.
Так як робота в компанії завжди будувалася на передовій інженерної думки, вже в 1918 році Philips заявила про винахід медичної рентгенівської трубки. Для того, що б розвиток медичної галузі компанії був незалежним, в 1927 році було утворено підрозділ медичні системи, яке існує і сьогодні.
Компанія Philips постійно робила наголос на наукові розробки. Вже з самого початку роботи фабрики по виробництву електричних ламп розжарювання, при ній була створена лабораторія, в якій удосконалювалися продукти від компанії Philips.
Свій розвиток наукова лабораторія отримала в 1913 році. На її базі було створено окремий підрозділ компанії Philips Research. Першим науковим керівником став Гіллз Хост, доктор наук, один з світил науки Нідерландів того часу. Завдяки дослідженням Philips Research були створені радіорубки, рентгенівське обладнання, технології та обладнання для теле - і радіо мовлення.
Перша випущена касета.
Велике значення в компанії Philips приділяли і своєму фірмовому товарному знаку. Він змінювався, відображаючи зміни в поглядах людей з плином часу. Першим застосуванням торгового знака були бланки з емблемою, що з'єднує в собі початкові букви назви Philips & Co, крім того, на перших лампочках вже було вигравірувано Philips на цоколі.
Першою рекламною акцією компанії стало використання традиційних для Голландії листівок. На лицьовій стороні були зображені знайомі національні сюжети, а на зворотному слово Philips обрамлене десятком світяться електричних ламп.
Ця ідея була придумана Антоном Філіпсом, на його думку, відображала сучасність і шик. Ці листівки набули великої популярності і послужили хорошою рекламою для набирає обертів компанії Philips.
Звичні для нас форми логотип Philips почав купувати в кінці 1920-х років. Вперше сучасні логотип був представлений в 1926 році на упаковках радіоламп і звукозаписного пристрою Philgrah. Зірки і хвилі уособлювали собою радіо хвилі і зіркові вечори, по якому вони проходили
Крім початку роботи медичного відділення, 1927 запам'ятався ще й освітою відділення з розвитку радіо. Перший радіоприймач під маркою Філіпс з'явився вже в 1928 році. Він був вкрай простий по конструкції і брав лише УКВ діапазон радіохвиль.
Але це був лише перший крок в розвитку цілої галузі. До розвитку індустрії радіо брати Філіпс підійшли з властивою їм докладністю, вже у 1932 році компанія Philips продала 1 млн. радіоприймачів, ставши найбільшим виробником у світі.
Ще однією інноваційною галуззю компанії Philips стало телебачення. Пік розвитку телебачення припав на 40-е роки, але вже в 1925 році в дослідницькій лабораторії Philips приступили до дослідження телевізійного сигналу.
У 1928 році на суд громадськості був представлений перший телевізор. Компанія Philips в черговий раз обігнала час і довела лідерство в цій галузі. У ті ж роки було покладено початок для розвитку запису і більш якісного відтворення телевізійного сигналу.
Під час всесвітньої економічної кризи в 1929 році компанії Philips довелося різко скоротити кількість персоналу. Всього за три роки доходи Philips знизилися майже в шість разів.
Через економічну депресію компанії довелося відмовитися і від святкування свого ювілею. Але, зберігаючи курс на інноваційність і рентабельність, Philips не скоротили, і не згорнули роботи з розширення і модернізації виробництва. Успішному виходу з кризи сприяло раніше висока якість вироблених товарів, а також нові винаходи, пов'язані c теле - і радіомовленням.
У 1930 році логотип прийняв впізнаваний нами зараз вид. Чотири зірки і три хвилі в колі зображувалися на радіоприймачах і грамофонах Philips. До цього моменту компанія і виробництво швидко росли, і виникла необхідність в добре пізнаваному і в той же час унікальному логотипі. Так з'явилася нова емблема - у вигляді щита, яка з невеликими змінами, уособлює торгову марку і по сей день, починаючи з 1938 року.
У середині 20 століття було розпочато виробництво ще одне всесвітньо відомого продукту компанії Philips-електробритв. Спочатку обертові головки були побічним продуктом від виробництва ламп розжарювання. Але завдяки інженерної проникливості на основі побічного продукту була розроблена бритва Philishave, з принципово новою конструкцією.
У 70-ті роки інноваційні дослідження в первинній для Philips галузі освітлювальних приладів дозволили створити і організувати виробництво фотолюмінесцентних і люмінесцентних енергозберігаючих ламп. Термін служби ламп все збільшувався, а кількість споживаної енергії різко скорочувалося.
Але, мабуть, головним винаходом 1970-х років для Philips стало винахід компакт-диска. Це унікальний для своїх років носій був створений завдяки величезному досвіду компанії Philips в області передачі і зберігання теле - і звукових сигналів.
Диск LaserVision і оптичні системи телекомунікації були неймовірним відкриттям і відкрили цілу галузь. Крім того, був створений принципово новий вид пристроїв обробки і зберігання даних.
У 70-80-ті роки компанія Philips сильно розширилася. У 1972 році була створена компанія PolyGram, яка займалася аудіо системами і компакт дисками. У 1974 році Philips купив Magnavox, а в 1975 році Sygnetics. У 1981 році Philips купив компанію, що займається виробництвом телевізорів GTE Sylvania. В 1983 році була куплена, - Westinghouse, ця компанія спеціалізувалася на випуску ламп розжарювання.
80-у роки стали для компанії десятиліттям ювілеїв. У 1984 році компанія Philips зазначила випуск свого 100 мільйонного телевізора і в 1985 – 300 мільйонної електробритви Philishave.
Важкий економічний період настав для компанії Philips у вісімдесяті роки, по-перше, у світі вибухнула чергова економічна криза, а по-друге, на ринку електроніки активно почали заявляти про себе японські виробники. Компанія Philips зазнала великих збитків у цей період.
Але керівництво компанії провела грамотну антикризову політику, скоротила управлінський штат і вже через 3 роки Philips повернула собі втрачені позиції. Крім того, наукові та інженерні розробки створені в роки кризи, дозволили нарощувати обсяги виробництва.
Завдяки своєму багаторічному наукового досвіду, в останні роки, коли конкуренція на ринку побутової електроніки різко загострилася, Philips змогли єдині з європейських компаній на рівних конкурувати з японськими виробниками. Philips зміг розширити асортимент в роки кризи. Станом на 2009 рік у науково-дослідній структурі Philips налічується 30 конструкторських бюро і 4 величезних системних лабораторії.
Всього компанії Philips належить більше 100 000 діючих патентів, багато з винаходів Philips стали для нас абсолютно звичним в повсякденному житті. Винайдений в 1930 році перший електричний патефон, або автомобільний приймач, виробництво якого було розпочато в 1934 році.
У 1948 році компанія Philips представила першу довгограючу платівку, а в 1958 році стереофонічне аудіо обладнання, що стало черговим проривом для свого часу. Задовго до появи компакт-диска в 1963 році Philips винайшли і почали випускати компактні аудіокасети, а кольоровий телевізор марки "Філіпс" з'явився в 1964 році, і був першим кольоровим телевізором у світі.
Члени сім'ї Філіпсів керували концерном від створення до 1971 року. Останнім був Фріц Філіпс, який правив компанією з 25 років. Він, як і його батько, і дядько, працював на благо компанії, не покладаючи рук. Незважаючи на арешт в роки другої світової війни, йому вдалося перетворити нехай і не пересічне, але сімейне підприємство в один з найбільших світових концернів. Сьогодні компанією керує Жерар Клейстерлее.
Багато сучасних рішень з'явилися в дослідницьких лабораторіях Philips. Компанія є світовим лідером із запатентованих винаходів. CD, DVD, формати jpeg і MPEG, ксенонові автомобільні лампи, енергозберігаючі лампи, лампи для соляріїв, та й телефон стандарту GSM-запатентовані винаходи компанії Philips.
Сьогодні Philips це три найважливіших напрямки діяльності: Охорона здоров'я, освітлення та споживча електроніка. В секторі Споживчої Електроніки працюють близько 25 тисяч співробітників в 49 країнах світу.
Для Філіпс ключовими продуктами є: виробництво телевізорів, відео - та аудіо, домашніх кінотеатрів, аксесуарів, побутових приладів, продуктів для гоління, догляду за тілом та турботи про здоров'я.
Основні центри виробництва розташовані в Нідерландах, Бельгії, Франції, Угорщині, Австрії, Польщі, США, Мексиці, Бразилії, Аргентині, Китаї та Сінгапурі.
В області освітлення та охорони здоров'я працюють понад 150 тисяч співробітників по всьому світу. Основними видами діяльності для Philips в даних областях є виробництво ламп для різних сфер застосування, професійних і домашніх світильників, розробка і виробництво різних систем освітлення, крім того, автомобільне освітлення, а так само виробництво новітніх джерел світла – світлодіодів.
У сфері медичного обладнання основними напрямками є виробництво обладнання для домашніх медичних систем, інформаційних систем для охорони здоров'я, виробництво ультразвукового обладнання та обладнання для спостереження за пацієнтами.
Сьогодні корпорація Royal Philips Electronics – це одні з лідерів світового ринку електроніки. Асортимент продукції вкрай широкий, від електричних ламп, радіоприймачів і телевізорів до комп'ютерів, складного медичного обладнання та стільникових телефонів. В будь-якому вигляді побутової електроніки представлена продукція компанії Philips.
Компанія займає перше місце в світі з випуску телевізорів. Восьме місце в світі серед виробників електронних компонентів, а так само третє серед виробників електроніки для побуту.
24company.ru