9 помилок при виборі акустики для дому
Вибираєте домашній кінотеатр або стереосистему для будинку? Тоді ця стаття для вас.
Нижче ми наводимо кілька правил, які на перший погляд здаються або розумними, або навіть загальновизнаними, але ...
Вибираєте домашній кінотеатр або стереосистему для будинку? Тоді ця стаття для вас.
Нижче ми наводимо кілька правил, які на перший погляд здаються або розумними, або навіть загальновизнаними, але ...
1. Я новачок в високоякісному аудіо, а тому потрібно ґрунтуватися на думках експертів.
Незважаючи на те, що професіоналізм більшості аудіоекспертов сумнівів не викликає, цілком довіряти їхніх думок не варто. По-перше, вуха у всіх різні, і тому для вас буде набагато корисніше скласти свою власну думку (нехай і не таке глибоке) про звучання вподобаного вам компонента. По-друге, видання, в яких такі тести публікуються, змушені накладати на текст певні обмеження. Зокрема, ніхто не дозволить опублікувати просту фразу: «мені звучання не сподобалося». Звичайно, якщо ви самі експерт, то ви, швидше за все, зрозумієте, що хотів сказати автор. Але якщо ви експерт, то ви вже, напевно, прослухаєте зацікавив вас компонент самостійно. Добру акустику можна підібрати на www.moyo.ua/foto_video/audio/acoustic_system
2. Для повноти картини потрібно прочитати відгуки на форумах.
От уже де важко отримати об\'єктивну інформацію, так це у відгуках і обговореннях на форумах. По-перше, людина, яка в дійсності придбав той чи інший компонент, найчастіше просто психологічно не готовий до того, щоб визнати публічно (або навіть самому собі), що ось я купив те, що мені реально не підходить (а може і просто відстій ). Якщо ж вам на очі потрапить саме така або схожа фраза, то не виключено, що вона вийшла з-під пера співробітника конкуруючого магазину.
По-друге, навіть якщо людина усвідомлено підійшов до вибору і прослухав велику кількість систем перед покупкою, він може тільки описати характер звучання цих систем (причому на своєму чуттєвому мовою, який ви можете банально витлумачити по-своєму) і не факт, що його вибір буде близький вам.
А ось такі реальні відгуки реальних споживачів буває зрозуміти ще важче, ніж оцінки експертів: «Купив сабвуфер Supershit Pro 12 - ковбасить так, що дах зносить». Може, у нього зносить дах від того, що скла деренчать? Може бути, йому тільки цього й хотілося, а структура акустичного баса йому по барабану (басовому)?
Так що висновок тут той же: слухати зацікавила вас річ потрібно самостійно, виходячи з ваших пріоритетів. Може статися, що вам сподобається дорожча модель, або ж більш доступна, але при цьому вона буде радувати Вас своїм звуком, а не дратувати!
3. У мене ніколи не було аудіосистеми високої якості, і тому я не зможу зрозуміти різницю в звуці.
Якщо ви дійсно любите Музику (ось так, з великої літери), то ви дуже швидко навчитеся розрізняти темброві і «смислові» відтінки. В середньому через 15 хвилин прослуховування за нашою методикою людина починає визначатися у своїх перевагах. З мого досвіду, троє з чотирьох відвідувачів, які вимовляють фразу «я в цьому не дуже розбираюся», вже трохи згодом починають вільно орієнтуватися у власних відчуттях. Хоча на першому етапі їм потрібна підказка з боку фахівців магазину.
4. Джерело і підсилювач повинні мати близьку ціну, а акустика повинна бути на 20-50% дорожче.
Це правило, на відміну від усіх попередніх, частково вірно, але і його не можна вважати непорушним. Відомо, що вкладення в розробку акустичних систем не завжди дають еквівалентний результат, але, як правило, позначаються на ціні продукту. А тому не так уже й рідко зустрічається порівняно недорога акустика, що володіє не менше привабливим звучанням, ніж більш дорогі моделі. І в цьому випадку дуже корисна буде допомога співробітників магазина-салону.
5. Щоб поліпшити звучання моєї системи, я повинен придбати дорожчий компонент.
Тут можна повторити коментар з попереднього пункту, розширивши його для інших компонентів системи. Але якщо вам потрібно підібрати один з компонентів для вже існуючої системи, то дуже бажано, щоб в салоні вже був ваш «сусідній» компонент - скажімо, підсилювач, якщо вам потрібно підібрати джерело. Не виключено, що вам доведеться доставити ваш власний компонент.
6. Для різних жанрів музики потрібні різні компоненти системи.
В якійсь мірі це стосується лише сабвуфера, при роботі з електронною музикою вимоги до нього пред\'являються дещо інші. Але в ом великого оркестру, то і будь-який інший репертуар їй виявиться під силу. Але, зрозуміло, при підборі компонентів ви повинні прослуховувати матеріал саме того жанру, який ви слухаєте. Тому що звучання вашої системи має подобатися саме вам, а не комусь ще.
7. Треба компонувати систему з компонентів одного бренду і однієї серії.
Єдиний плюс, який ви отримуєте при такому підході - це сумісність пультів дистанційного керування. А великий і серйозний мінус полягає в тому, що ви сильно обмежуєте для себе вибір. До того ж, якщо чесно, у кого-то з виробників краще виходять джерела, коником інших, навпаки, є підсилювачі. Не бійтеся експериментувати. Але і тут допомога співробітника салону буде вам дуже до речі.
8. Кінотеатральна і стереосистема - це різні і несумісні речі.
Вірно, але лише частково. Дійсно, стереопідсилювач, куплений за ті гроші, що і багатоканальний ресивер, майже напевно дасть більш багате звучання. Але це - окрема стаття витрат. Насправді досвідчений співробітник магазина-салону зможе порекомендувати вам багатоканальний AV-ресивер, що володіє достатньою музикальністю. З акустикою ще простіше. Хоча до фронтальної акустики в домашньому кінотеатрі пред\'являються більш жорсткі вимоги по частині характеристик спрямованості, практично вся сучасна акустика (у якій динаміки збудовані в одну лінію) цим вимогам задовольняє. І якщо її звучання при прослуховуванні музики вас задовольняє, то і з обов\'язками фронтальної акустики в домашньому театрі вона впорається найкращим чином.
9. Акустику фронту і оточення в кинотеатральной системі треба вибирати з однієї серії і / або одного і того ж бренду.
Аргументація прихильників цього правила така: акустика фронту і тилу повинна володіти однаковим звуковим почерком. Насправді історія знає чимало прикладів, коли різні моделі акустики, навіть з однієї серії істотно розрізняються за звучанням. Тому вимоги тут прості: всі компоненти акустики повинні мати досить рівним характером на середині і не дуже вузькою характеристикою спрямованості. І тут відкривається широке поле для експерименту.
висновок
Якщо ви готові витратити на акустику для будинку від 10 000 грн. до декількох мільйонів, найправильніший спосіб вибрати компоненти системи - самостійно послухати різні варіанти в спеціалізованому магазині. Тільки такий підхід гарантує вам насолоду від улюбленої музики або нового фільму.