Як вибрати приміщення під офіс. Поради підприємцю
Вибір приміщення під офіс - досить відповідальний крок, незалежно від того, чи збираєтеся ви орендувати офіс або ж купити його. Розташування офісу і інші його характеристики можуть істотно вплинути на прибутковість вашого бізнесу. Тому ставитися до питання вибору приміщення потрібно дуже відповідально. Якщо ви в бізнесі новачок, уважно вивчіть наші поради, для вас вони будуть особливо актуальні.
Вибір приміщення під офіс - досить відповідальний крок, незалежно від того, чи збираєтеся ви орендувати офіс або ж купити його. Розташування офісу і інші його характеристики можуть істотно вплинути на прибутковість вашого бізнесу. Тому ставитися до питання вибору приміщення потрібно дуже відповідально. Якщо ви в бізнесі новачок, уважно вивчіть наші поради, для вас вони будуть особливо актуальні.
З чого починати пошук
Оренда офісного помещенія. Для початку визначтеся: чи дійсно вам потрібно знімати приміщення? У багатьох випадках, на перших порах як офіс можна використовувати власну квартиру. Так ви заощадите значну суму, але ж це дуже важливо на старті бізнесу, коли доходи мінімальні. Деякі підприємці практикують оренду квартир під офіс, тому що вартість оренди некомерційної нерухомості набагато нижче вартості оренди комерційної.
Якщо в силу специфіки бізнесу такий варіант вам не підходить, ваш варіант - оренда нежитлового приміщення. Здійснювати пошук приміщення можна самостійно, а можна з залученням фахівців - ріелторів. Визначтеся, що для вас пріоритетнішою - гроші або час. Послуги ріелторів недешеві, тому початківцям підприємцям, швидше, підійде варіант самостійно пошуку офісного приміщення.
Зняти офіс без посередників цілком реально. Якщо ви вирішили шукати приміщення самостійно, визначитеся з головними критеріями пошуку - імовірним місцем розташування приміщення, параметрами офісу (площа і т.п.), вартістю оренди. Дуже добру нерухомість можна вибрати тут
Як вибрати місце розташування офісу
Місцезнаходження приміщення для офісу - один з найголовніших критеріїв успішності бізнесу. Офіси в центрі міста або поблизу вдалих транспортних розв\'язок, в прохідних місцях, звичайно, коштують набагато дорожче, ніж офіси в спальних районах. Тому вибрати приміщення в центрі доцільно лише тоді, коли діяльність фірми буде пов\'язана з постійними візитами клієнтів в офіс. Якщо ж, за родом діяльності компанії, візити клієнтів будуть мінімальні, можна заощадити, підібравши приміщення дешевше, але в менш жвавому районі.
Яким має бути офісне приміщення
Звичайно, ще перед оглядом першого приміщення, майбутній підприємець повинен чітко уявляти, яким воно повинно бути по площі, кількості кімнат, щоб комфортно розмістити всіх співробітників, визначитися, чи потрібна кімната для клієнтів або досить перегородки в загальній кімнаті.
Бажано точно знати, скільки на вас буде працювати співробітників, чи не планується в майбутньому розширення штату. Якщо плануєте надалі наймати співробітників, доцільно орендувати приміщення «на виріст», приблизно на 15-20% більше за площею, ніж необхідно в даний момент. Це набагато вигідніше, ніж постійно здійснювати переїзди. Крім того, знаючи кількість співробітників, підприємець представляє, скільки потрібно телефонних номерів, який необхідний канал доступу в інтернет і т.д.
Оглядаючи приміщення, зверніть увагу на наступні моменти:
- Чи підходить вам стиль приміщення або доведеться робити ремонт? Відразу обговоріть питання ремонту в майбутньому - за чий рахунок він буде робитися, на яких умовах.
- Чи достатньо високі стелі в приміщенні? Високі стелі потрібні, якщо ви будете використовувати багато техніки.
- Наскільки приміщення зручно з точки зору експлуатації?
- Чи є біля приміщення велика зручна парковка? Це актуально, якщо планується великий потік клієнтів.
- Як виглядає територія біля вашого майбутнього офісу? Бажано, щоб вона була доглянутою, упорядкованої. В крайньому випадку, цим можна зайнятися самостійно.
Вартість оренди приміщення
Мало з\'ясувати у орендодавця, скільки коштує оренда приміщення, потрібно ще й дізнатися, що входить в цю вартість, адже у різних орендодавців можуть бути різні умови. Поцікавтеся, чи входить в орендну плату вартість комунальних послуг, послуг телефонної компанії, інтернет-провайдера, охорони (якщо вона є).
Обговоріть питання реклами. Деякі орендодавці вимагають додаткової плати за розміщення вашої реклами на фасаді будівлі. Ще необхідно з\'ясувати, чи входить в орендну плату ПДВ, обговорити варіанти оплати оренди (готівковий або безготівковий розрахунок, офіційно або неофіційно). Поцікавтеся, як буде проводитися оплата за приміщення в перший раз. Часто орендодавець вимагає оплати за кілька місяців вперед.
Знімаючи приміщення, не соромтеся торгуватися - так можна добитися значного зниження орендної плати.
Оренда приміщень під офіс - важливий етап становлення бізнесу. Тому ми радимо зайнятися вирішенням цього питання ще на етапі бізнес-плану, щоб в подальшому витрати на оренду не виявилися непомірно високими і не поставили під загрозу процвітання вашої справи.